Flak 88 uit FOC

Jos van Hooff

Lid van de TWENOT
Hallo lui,

Hierbij wat foto's van mijn Flak 88 welke ik gebouwd heb in het kader van de FOC. Achteraf gezien vallen mij al dingen op die ik anders of beter had kunnen doen, maar ja, modelbouw is een "on going proces" zullen we maar zeggen.
Heb ondertussen alweer een Panzer II L met Legend stowage gebouwd. Zal deze t.z.t. hier ok wel eens showen.
DSC04041.jpg

DSC04040.jpg

DSC04039.jpg

DSC04038.jpg

DSC04045.jpg

DSC04044.jpg

DSC04042.jpg

DSC04043.jpg

DSC04047.jpg

Groeten
Jos

Hoi Jos 😀

Ziet er goed uit die 88 ! Netjes gebouwd en fraai op kleur gebracht !
Maarrr...... 😉
Naar mijn smaak zou-ie er nóg smakelijker uitzien als er op bepaalde plekken
wat meer gebruikslijtage(chips, krassen) en/of onderhouds vervuiling(olie en vet) te zien zou zijn.
Onder andere :de kastjes aan de telefoonkabel-haspels, haspels zelf, de poten, en de stalen kettingen.
Nu oogt het mij eigenlijk een tikkie eentonig.

En niet al te opvallend, maar terdege zichtbaar is de pasnaad op de kulas van 't kanon.

Komt-ie op een plankie, of in een diorama ? hoe dan ook, hij staat er mooi bij !

Vrolijke groet 😀
Peter

Hoi Peter,

Je hebt gelijk, m.n. de vervuiling van het onderstel had ik beter aan moeten passen. Chips ben ik een beetje voorzichtig mee, ik vind het al gauw een beetje "overdone". Maar op de poten had inderdaad wat meer mogen zitten, aangezien ze daar wel veel op zullen hebben gestaan met die spijkers onder hun laarzen/schoenen.
Die naad, ja, die ze je nauwelijks met het blote oog. Wat dat betreft maken close-up foto's een hoop duidelijk.
Ik wil hem ooit nog eens achter een SdKfz 7 hangen. Heb die van Tamiya staan, maar vind die naar de huidige maatstaven niet geweldig meer. Zal nog wel eens een andere aanschaffen. Dan moet er ook nog een geschikte bemanning bij.
Bedankt voor je opmerkingen.

Groet

Jos

Graag gedaan Jos 😉 ,
Chips ben ik een beetje voorzichtig mee, ik vind het al gauw een beetje "overdone".
Dat is een goeie benadering van chippen, want het gechip kan met jóú op de loop gaan 🙄 . En verder is de mate van chipping naar mijn mening een gevoel van smaak.

Achter zo'n sdkfz7 zal-ie zich helemaal thuisvoelen. Fraaie en vertrouwde combi !

Veel plezier 😀
Peter

Terug
Bovenaan