Flak 88 Diorama

Hoi beste twenot members

Na 5 jaar niet meer bouwen, ben ik weer aan een diorama begonnen.
Deze diorama wilde ik even graag met jullie delen.

Ik hoop dat jullie wat tips hebben want ik ben beetje inspiratieloos op dit moment, en ik vind de dio, nu wat kaal.

De diorama is nog niet af en hier en daar, liggen er nog wat onderdeeltjes los.🙂

grotefotojcdumdyg.jpg

grotefotohqhnoqbl.jpg

grotefotokqimaltk.jpg

grotefotol6dilhyv.jpg

grotefotosit4ke4u.jpg

grotefototqxxpss3.jpg

grotefotoygjnhvnh.jpg

Groeten,
Richard.

Hoi Richard 🙂

leuk dat je de draad weer opgepakt hebt !, en met een mooi tafereel óók nog.

Het lijkt in mijn ogen echt niet zo kaal, maar kan niet goed oordelen omdat je niet
het hele dio in beeld brengt, en ook de halftrack en de 88mm staan nergens volledig in beeld.

Je foto's in het groot bekijken moet ik weer een account aanmaken en dat doe ik dus
niet om even een paar foto's te bekijken...
Hier op het forum worden je plaatjes goed weergegeven bij een resolutie van max. 800 pixels.

Het is ook voor de kijkers wel interessant om bij je presentatie iets te vertellen over
de gebruikte kits, figuren en eventueel een titel of het verhaal van je diorama ?
Hoeft niet superuitgebreid hoor, maar naar mijn smaak kom je wel een tikkie kort door de bocht binnenvallen 🙄

in ieder geval welkom terug en veel plezier met de laatste loodjes 😀

Vrolijke groet 😉
Peter

Ha die naamgenoot,

De eerste indruk van het diorama is dat het niveau meer dan gemiddeld is. Je weet technieken goed toe te passen en hebt geduld om ze ook uit te voeren. Je kan zien dat je weet wat je doet en daar ervaring in hebt. Sdkfz. 7 en Flak spreken me aan, lekker veel detail om naar te kijken, maar vooral je grondwerk vind ik goed geslaagd.

Ik moet wel met Peter meegaan en vragen om grotere (detail-)foto's. Net als hij heb ik geen account bij "Mijn Album" en ook geen behoefte om er één aan te maken. Nu moet ik turen om goed te zien wat er allemaal gebeurt.

Verder een "eigen" opmerking: verhaal-technisch kan je nog wel wat verbeteren. Als ik de situatie zo bekijk is dat wijzende manneke erg aanwezig... Het komt mij voor dat hij de bemanning van de Flak instructies geeft om deze iets verderop te plaatsen. Wat dan weer niet overeen komt met de rest van het plaatje: de Flak is afgekoppeld, er zit geen chauffeur meer in de halftrack en er staan luiken open aan de zijkant: alles wijst er op dat de heren blijven waar ze zijn. Ergo: weg met dat figuur óf koppel de Flak aan en plaats een chauffeur achter het stuur (maar optie één is de makkelijkste 🤣 ).

Kortom: meer detailfoto's van dit mooie werk 😀 !

groeten, Richard.

Bedankt voor jullie reactie, Mijn Album is aardig veranderd want het was altijd mogelijk om foto's zonder inloggen te bekijken.
Maar ik zal ze wel even ergens anders neerzetten. 😉

De Voertuigen zijn de oude van Tamiya met hier en daar wat aanpassingen, de figuren zijn van alles en nog wat van Dragon benen tot Tamiya lichaam, enigste figuurtje wat ik zo uit de doos heb gemaakt is die wijst en die is van Tristar.
het hele idee achter die man die wijst is dat ze meer de flak naar links moeten richten en de Halftrack staat daarbij in de weg.

Ik zal vanmiddag wat nieuwe Foto's plaatsen.

Hi,

Welkom terug bij deze nobele hobby 😉 Het ziet er netjes uit iig! Misschien nog een idee om meer rommel voor de 88 te plaatsen zodat die met zijn hoge silhouet wat beter gecamoufleerd is. Wat ik zelf een mooie setting vind is een ingegraven 88 zoals ook op veel foto's uit Noord-Afrika te zien is.

Grtn

Vincent

Ziet er goed uit Richard ! Het tafereel komt me gezien de activiteiten "lekker" hectisch over.
Ik zou het "Panic !" noemen, en de reden van paniek mag de kijker zelf bedenken.

Mooi grondwerk, maar het gras is eentonig van kleur. Beetje kleurvariatie maakt het meer levendig, en dat
zou je met kwast of airbrush kunnen doen.
Misschien nog wat meer figuren ? Ik geloof dat een minimale bezetting uit 8 of 9 man bestond.

veel plezier 😀
Peter

Terug
Bovenaan