FLAK 37 3,7 cm. mening gevraagd 01/06/09

Reitze Bierma

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
hallo mensen .

Nu ik ondertussen bezig ben met mijn KV-2 , heb ik een klein projectje erbij gepakt namelijk de flak 37. ik ben al een stukje begonnen met de bouw. Verder heb ik aan zitten denken om de aanhanger weg te laten. want ik vind het een oerlelijk model.
Hierbij de resultaten:

GroteFoto-K8D6L6FT.jpg

GroteFoto-LTQEJUFJ.jpg

GroteFoto-WQTZIJFZ.jpg

GroteFoto-LXG3IPC8.jpg

GroteFoto-CVCIK4EM.jpg

Kritiek en tips zijn altijd welkom.

Gr, Reitze

Hoi Reitze,

altijd leuke proppenschieters, die Flaks.

Ik weet niet hoever je bent met dit apparaatje, maar ik zou zelf een meer donkere metaalkleur nemen middels mix van gunmetal met 'n beetje zwart.
Andere optie; je gooit hier nu een zwarte wash overheen.

Ik zie ook hier en daar open spots, als in niet-geverfd en op sommige plekken gunmetal op oker en omgedraaid. (chippings ?)

anyways, keep up the good works. Opschieten met die updates ! 🙂

groet Frank

Hoi Frank,

de loop kan ik niet meer los halen. dus het zal wle een zwarte wash worden. Maar iedergeval bedankt voor tip (altijd handig voor de volgende keer).

Verder heb ik de open spots ook gezien, maar daar word nog aan gewerkt. Hij is nog lang niet af maar zal zo spoedig mogelijk weer een update doen met de stan van zaken.

Groet Reitze

Hallo iedereen.

Vandaag even een kleine update. Ik heb de open spots die er waren bijgewerkt (er zijn nog wel een paar nieuwe bij gekomen). Verder heb ik de bescherming voor de schutter gemonteerd en het blad waar de magazijnen van de proppenschieter opliggen er aan geplakt. hierbij een paar foto's

GroteFoto-XYQGGHIH.jpg

GroteFoto-8LWW63TP.jpg

GroteFoto-KS3RGDUL.jpg

GroteFoto-3FVGU7NS.jpg

GroteFoto-LMK6AGJY.jpg

Schroom niet om tips en opmerkingen te plaatsen.

Gr, Reitze

Reitze,

Misschien nog een tip voor je loopje 😉
Het is misschien handiger voor de basis van je loop gewoon mat zwart te houden en zo naar een metaal kleur te werken :!:

Goed bezig Reitze,
Nu lekker bezig met wat filters en washjes. En evt. wat chipjes plaatsen.
De loop en het magazijn zou ik overnieuw doen met zwart. Daarna met bijvoorbeeld grafietpoeder (of de poeders van MIG) behandelen voor een metaaleffect.

Greetz Jacco

Hallo mensen.

Ik ben ondertussen weer verder bezig geweest met de FLAK, en heb de adviezen ter harte genomen (Andre en Jacco) en heb daarom het loopwerk over geschilderd. Verder heb ik hem iets lopen beviezerikken. Tot zo ver was ik gekomen bekijk gerust de foto's en geef tips en meningen.

GroteFoto-SKZBCLVI.jpg

GroteFoto-R7PSORUK.jpg

GroteFoto-RR6FKPPF.jpg

GroteFoto-LCWEUHPE.jpg

Vr, gr, Reitze

Wordt steeds beter Reitse, de kleur van de loop is al stukken beter. De washes vind ik hmmmm, ik zie sowieso wat druppels die je niet hebt weggeveegd toen de pinwash nog nat was. Of heb je dit effect bewust zo gedaan?

gr John.

Hoi John.

De druppels is niet bewust gebeurt. Het was nog wel de bedoeling geweest om de druppels weg te vegen, alleen ben ik het vergeten te doen 😳 😳 . Weet iemand misschien nog een manier op dat op te lossen?

Gr, Reitze

reitze,

heel veel thinner, thinner lost alles op. nee gekheid hoor. ik denk dat als je de washes met tamiya hebt gedaan je kan proberen om met een doekje meet een heel klein beetje thinner het wat weg te vegen maar grote kans dat je de onderlaag ook meeneemt dus voordat je wat doet wacht eerst andere tips af en overweeg of het het wel waard is.
tof ding trouwens, ziet er ook goed gebouwd uit.

groeten erik

Hoi Reitse,

idd je kunt het nog wel weghalen.

Even nog voor de zekerheid: heb je met de laatste verflaag wat lak meegedaan of iig een losse dunne laklaag aangebracht voordat je gaat washen. Dat is wel belangrijk voor het vloeien. Zonder deze laklaag krijg je een effect dat je meestal niet wilt. Ik heb het idee dat je wash op blote verf zonder lak hebt zitten.
Washen met acryls is ook niet aan te bevelen als je een laklaag van acryl hebt, wash dan met enemal of olie. Met humbrol 170 of wat burned umber tonen kun je makkelijk mooie kleuren mengen.

Succes verder.

Hallo Mensen ,

Inmiddels geprobeert wat om overtollige wash weg te halen met de tips van Erik en John. Verder heb ik wat geprobeert te chippen. Ik hoop dat jullie er wat van vinden, anders zou ik graag willen weten wat er volgende keer beter kan . En wat zou ik nog na het chippen kunnen doen.

Hierbij de foto's
GroteFoto-PQX4KIE3.jpg

GroteFoto-PQX4KIE3.jpg

GroteFoto-LW3YPDC3.jpg

GroteFoto-63R3IXCX.jpg

Please shoot,

Gr, Reitze

Hallo leute,

Ik heb vandaag voor de laatste keer aan mn flak gewerkt. Ik heb nog wat chips toegevoegd en wat meer diepte in de loop te proberen creeeren. Verder heb ik de magazijnen op het blad neer gelegd . Hierbij een aantal van de foto's van het geheel. Kritiek en commentaar is altijd welkom en leerzaam.

GroteFoto-GI8OCFSZ.jpg

GroteFoto-GROQHCZT.jpg

GroteFoto-GRY33H86.jpg

GroteFoto-P4CKFAPO.jpg

GroteFoto-KOJD3YGJ.jpg

GroteFoto-KPQGZCMI.jpg

Groetjes Reitze

chippies...

Ha die Reitze,

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind deze chippies minder geslaagd dan die op de KV... 😕 . Ze zijn ietwat te grof naar mijn idee. Daarnaast krijg ik het gevoel dat de basiskleur van de chipping dik op het model ligt/is aangebracht, waardoor het effect dat je wil bereiken (namelijk het optische bedrog dat er een beschadiging in de verflaag zit) juist teniet wordt gedaan.

Wanneer je net als bij de KV de verf minder dik aanbrengt zal het resultaat beter zijn. Indien je de kleur waarmee je diepte aanbrengt in de chippings grofweg de contouren van de lichte kleur laat volgen geeft dat ook een mooier resultaat. De lichte kleur "simuleert" het randje van de afgebladderde verf/de beschadiging als het ware.

Is het nog te volgen? Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik zou zeggen: pak die Evolution eens uit de kast en ga hiermee aan de slag. Succes 😀 !

groeten, Richard.

Hoi Reitze,

Ik moet Richard volgen wat betreft de chippings. Ik heb zelf de volgende puntjes;

* De chippings zijn te grondig aanwezig, ook op plekken waar ik ze zelf niet zou verwachten.

* Let even op die munitie; je gebruikt een (niet-overal-dekkende) zilverkleur, maar volgens mij waren de patronen voorzien van kleurcodes, alnaargelang de 'lading'; groen, geel etc.

* Probeer over het ijzerwerk nog een dunne zwarte wash te leggen, waarmee alle kieren en naden wat donkerder van kleur worden. Alle uitstekende randjes werk je daarna met een 6B-potlood bij.

* het richtmechanisme is -al dan niet gedeeltelijk- volgens mij zwart van kleur, maar laat me hierin graag corrigeren door echte FlaK-kenners

Keep up the good works 🙂

groet Frank

@ Richard: Je hoeft niet sorry te zeggen, ik vraag gewoon omde je menig he. De chips zijn gewoon niet goed( zacht uit gedrukt). Verder heb ik zeker wat aan je informatie wat ik mee kan in de toekomst.

De evolution zal ik bij mijn volgende project gebruiken 😉

@ Frank: De munitie moet moet wel voor zien worden van een kleurtje dat klopt.
De wash zal ik binnenkort een keertje toepassen, als ik de motivatie voor de flak terug heb gevonden.
Verder weet ik niet hoe het zit met de kleuren van het richt mechanisme .

Ik wil jullie graag bedanken voor jullie mening en de tips. (Want het leven is 1 groot leerproces 😉 )

Gr, Reitze

Terug
Bovenaan