Flak 18 WIP

Hallo,

Om te laten zien dat ik ook nog wat doe in de modelbouw wereld heb ik hier de flak 18 van AFV club. Nu heb ik meteen een vraagje aan jullie. Ik wil deze flak namelijk zo bouwen dat hij in de transport stand kan vuren. Ik weet hierbij dat de poten die het kanon stabiel houden, naar beneden moeten. Alleen, de draai-as zou veranderd moeten worden naar 10 graden. Maar wat is realistisch? Zo laten staan of verder naar de poot eronder draaien?? Ik hoor graag jullie mening erover.

Verder zijn kritieken, opmerkingen, van harte welkom!



Afbeelding_007.jpg


Afbeelding_005.jpg


Afbeelding_010.jpg


Afbeelding_008.jpg


Afbeelding_006.jpg


Afbeelding_011.jpg


Afbeelding_009.jpg


Met vriendelijke groet,

Hilbert Zuijdendorp
 
Ik heb de 88 ook nog ergens op mijn lijstje staan van de bouwen modellen. Heb hem zelfs nog niet aangeschaft, er ligt nog zoveel anders te wachten... Maar hierdoor toch niet minder leuk om te lezen dat andere er mee bezig zijn.

Komt ie in vuurstelling te staan of voor transport op de 'aanhangers'?
Als je voor de eerste kiest had ik de profielen verikal in de poten gestoken. Deze zorgen ervoor dat het geschut niet gaat schuiven door de terugslag. Nu weet ik ook wel dat er foto's zijn van 88ers die gewoon op de wielen staan terwijl er mee gevuurd is, maar met de vertikalen pennen in de grond heb ik altijd wel 'cool/vet/heftig' :nouja: (gewoon mooi dus) gevonden. ;)

groeten Maarten
 
Dat is dus ook mjin bedoeling. Ik ga dus het model zou bouwen dat hij op zijn wielen staat en toch in vuur positie.

Dus vandaar dat de poten naar beneden staan, en de profielen naast de poten zijn gehangen.

Heb jij zulke foto's?? Die op de wielen staan en toch in vuurstand??

Die zou ik graag willen hebben.

Met vriendelijke groet,

Hilbert Zuijdendorp
 
Update flak 18

Hallo,

Hier is weer een update van mijn Flak 18.

Ik moet nog veel doen aan de wielen, er loopt een mooie naad over, en sommige dingetjes zijn lastig weg te halen. Het is van rubber. Wat kan ik hier mee doen zodat het wel netjes af te werken is?

Na heel erg veel gekl*oi Heb ik het eindelijk voorelkaar dat het ding er aanhangt. Ik kan het er niet meer vanaf halen om het te schilderen, dus ik hem spuiten hoe hij er nu uit ziet. Heel veel geduld is een schone zaak en het is gelukt. Ook met het spuiten van dit ding is een grote uitdaging. Dus ik hoop dat het lukt. Heeft iemand hier nog tips over?? Ik moet hem nog wel ff bewerken met een glasvezelpen. Alle lijmresten wegwerken enzo.

Morgen de andere kan en dan de details erop.

Ik hoor graag jullie mening!!

Met vriendelijke groet,

Hilbert Zuijdendorp

Afbeelding_0021.jpg


Afbeelding_0031.jpg


Afbeelding_0052.jpg


Sorry voor de onduidelijke foto's.

Edit: Ik heb voor de duidelijkheid de wielen expres scheef gezet. Het was en hels karwei, maar ik ben tevreden met het resultaat. Dit was niet zo in de kit dus het kan zijn dat je nog veel lijmresten ziet!!
 
Ziet er goed uit Hilbert!

Ga je de sokkel gebruiken, die je ook in de foto's gebruikt?
Zou ik persoonlijk zonde vinden, omdat ik denk dat dat afbreuk zou doen aan de presentatie.

Welke kleuren ga je gebruiken of welk strijdtoneel? Ben toevallig over een apart camopatroon gestruikeld, gebruikt door het DAK, zandgeel met daarover bruin in een soort zaagtandmotief..
Just a thought....
 
Beste Ron,

Ik ga de sokkel niet gebruiken omdat hij veels te klein is. Ik wil een glanzende zwarte die iets oversized is.

Ik maak hem in een desertkleur. Maar jouw camo lijkt me ook wel tof? Heb je misschien foto's daarvan????


Bedankt!

Met vriendelijke groet,

Hilbert
 
Hoi Hilbert...

1 woestijnzaagtandcamo-tje coming up!!

88BW.jpg

88FLAKCrew2.jpg
88FLAKCrew3.jpg


Foto's komen van een Afrikakorpssite:
http://www.afrika-korps.de/
en zijn te vinden in het forum.
 
Mwaaa!!!!! Dies vet!!!!

Oke, je hebt me overtuigt 8) Beetje camo kan geen kwaad toch :)

Ik dacht persoonlijk dat dat hele ding er met een camo uit zou zien, maar dit is zeer subtiel!!

Thanks voor het idee!!

Nu wel mijn volgende vraag, hoe moet ik die lijnen maken (ik heb nooit gedaan) ?? Kan ik dat doen met schilderstape?? Dan afplakken en spuiten, of met Maskol?

Met vriendelijke groet,

Hilbert Zuijdendorp
 
Hilbert Zuijdendorp zei:
Nu wel mijn volgende vraag, hoe moet ik die lijnen maken (ik heb nooit gedaan) ?? Kan ik dat doen met schilderstape?? Dan afplakken en spuiten, of met Maskol?
Hoe wil je met Maskol ooit zo'n strakke lijn krijgen? Dan mag je wel een beroepsschilder zijn. Gewoon afplakken met maskeertape en dan spuiten.

Groeten, MartinD
 
Hallo medesnuivers!

Dit is het resultaat voor zover.
Ik heb mijn flak gespoten in flat earth, verlicht met wat buff, en afgeplakt en met buff (niks aan gedaan vond de kleur wel mooi) verder gespoten. Nu heb ik zo mijn twijfels over de kleur verhouding. En de camouflage, wees niet te hard, het is mijn eerste camo. En het was echt en werkje, want ik wilde wel hardedge camo. Mijn inspiratie komt van een foto eerder in deze topic.

Ik hoor graag jullie gedachtes.

Met vriendelijke groet,

Hilbert.

Afbeelding_007.jpg


Afbeelding_0021.jpg


Afbeelding_006.jpg


Afbeelding_013.jpg


Afbeelding_0111.jpg


Afbeelding_0011.jpg


Afbeelding_0031.jpg


Afbeelding_009.jpg


Afbeelding_004.jpg
 
Bedankt heren!

Ik ben inmiddels begonnen aan de chips. Erg moeilijk, het is de eerste keer dat ik de kwast gebruik. Ik hoor graag jullie mening erover. Er komen nog donkerbruine (geen zwart he??) chips overheen.

Met vriendelijke groet,

Hilbert Zuijdendorp

Afbeelding_018.jpg


Afbeelding_018.jpg
 
Hilbert,

Wat ik ervan kan zien, zijn de chips nogal rondig. Dat zou je misschien wat kunnen aanpassen bij een volgende keer. De camo is wel erg gaaf trouwens

Verder, de foto's zijn niet scherp en slecht belicht :huh: Lastig te beoordelen zo

Kallum, MartinD
 
Terug
Bovenaan