Figuur

Manuel de Jong

Lid van de TWENOT
Als goede voornemen voor dit jaar had ik staan dat ik meer zou gaan doen met figuurschilderen.
Het jaar is nog net niet afgelopen, dus tijd om mijn goede voornemens waar te maken.

Hierbij 1 van mijn figuren waar ik de laatste maand aan heb zitten schilderen en waarvan ik zelf vind dat de kwaliteit hoog genoeg is om hem hier te laten zien.
DSC00326.jpg

Het is een figuur van Royal models, met 2 andere armen en een hornet hoofdje.
De huid is geschilderd met de huidskleur set van Andrea.
De rest van zijn outfit is gedaan met Vallejo en Citadel verf.
Hieronder nog een paar foto's
Helaas zijn sommige niet helemaal duidelijk.
DSC00331.jpg

DSC00328.jpg

Graag jullie mening wat jullie ervan vinden.

dat hoofdje heb je mooi geschildert zeg!, en de kleding ziet er ook goed uit.
Ik wil ook steeds proberen eindelijk eens wat figuurtjes te schilderen, maar 9 van de 10 keer mislukken ze nog 😢
Fijne kerstfdagen en alvast een prettig nieuwjaar 😀

simon 😉

Ps. niet te veel goede voornemens bedenken he, want belofte maakt schult 🙄 😉

Mijn werkwijze is als volgt:

begin met het goed wassen van je model, gewoon even onder de warme kraan met een tandenborstel en wat afwas middel.
Dit doen ik met rubber handschoenen aan zodat je geen vet van je vingers op je model meer achterlaat.

Daarna het model in de grijze primer zetten, gebruik hiervoor de primer van de action.

Als de primer droog is dan met de kleur "2nd Base" alle huiddelen een laagje geven.

Als deze laag droog is doe ik hetzelfde met "1st Base"
Deze 2 kleuren kan je ook nog mengen voor een andere huidskleur, op die manier kan je verschillende tinten creeeren.

hierna met "2nd Light" hightlights gaan plaatsen in het gezicht, zoals op de neus, oren, wangen, kin, jukbeenderen en voorhoofd.

Als laatste met "1st light" het zelfde doen als met "2nd Light" alleen nu met dunnere lijnen zodat de vorige hightlight zinbaar blijft.

Als het model droog is van de vorige handelingen kan je met "1st Shadow" gaan beginnen.
Deze kleur verdunnen tot 70% verdunner en 30% verf, en deze mix aanbrengen over alle huidsdelen, en zorgen dat het vooral in de diepere delen loopt, zoals neusvleugels en vingers.

Nu dit laten drogen en dan wederom deze mix aanbrengen nu alleen in diepere delen zodat er schaduw ontstaat.

hierna met "2nd Shadow" het zelfde doen dus ook mixen tot 70% verdunner 30% verf, en deze alleen in de echt diepe delen aanbrengen.
En vooral ook aanbrengen in de nek en rond de neus en ogen en oren.

Hoop dat jullie iets kunnen met deze uitleg, hoop er binnenkort een SBS van te maken met foto's

Groetjes Manuel

@ Mike

hij steekt inderdaad zijn middelvinger op en hij roept iets.
Nu weet ik alleen niet of het symbool middelvinger opsteken en het bekende "VOK JOE" al in gebruik was in WWII.

Is er iemand die daar meer over weet?

Groetjes Manuel

Manuel de Jong zei:
Nu weet ik alleen niet of het symbool middelvinger opsteken en het bekende "VOK JOE" al in gebruik was in WWII.
Het gebaar is al heel oud(zoals de meeste gebaren). http://en.wikipedia.org/wiki/Finger_(gesture)

En in "Happy Days"werdt er wel eens "Sit on it"bij gezegt.

Cheerio, Arno

fuck als scheldwoord is iig al bekend van de 2e WO.

FUBAR was algemeen bekend (Fucked Up Beyond Any Recognition) en van Steve Zaloga heb ik wel eens het verhaal gehoord dat het wereldberoemde "NUTS!" van Generaal McAuliffe in Bastogne een voor het publiek geschikt gemaakte versie van de originele boodschap is.
Het originele antwoord zou namelijk Fuck Off of Fuck You geweest zijn. Iets wat destijd natuurlijk nooit de krantenkoppen gehaald zou hebben.

@ Rob
@ Arno

Kijk dit is info waar ik iets mee kan, het was namelijk mijn grote vraag of dat het figuur dan wel historisch correct zou zijn.

Bij deze weet im dus dat het een gebaar is dat gebruikt werdt in de WWII

Groetjes Manuel

Ik b edenk me net dat er natuurlijk een wereldberoemde foto bestaat van die krijgsgevangen Britse para die hoogstwaarschijnlijk zijn middelvinger opsteekt naar een Duitse camaraman.
De screenshot die de pers haalde is zijn hand net te bewogen om precies te zien wat hij doet

Mike Bruijsten zei:
Het werdt zeker gebruikt onder amerikanen inderdaad, maar jouw figuur is toch een duitser, als ik naar die gesp van hem kijk? Ik neem aan dat duitsers geen Fuck you of FUBAR riepen, maar eerder iets in de richting van "verdammte bastaard" of "zweinshund" of wat dan ook. Toch?

Gr.
Mike
Ik zou hier nog een paar duitse uitdrukkingen aan kunnen toevoegen, maar gezien dat er ook jongeren meelezen....
En dat een Duitser F..Y.. zou zeggen, waarom niet?
Scheldwoorden worden het eerst opgepikt uit een andere taal. Toch?

Cheerio, Arno

Terug
Bovenaan