Figuur elite wehrmacht

Collega bouwers,

Even een tussendoor project omdat de Hotchkiss me echt heel erg tegen ging staan. Aaangezien ik buiten dit model ook nog een DAK diorama met een Marder 2 en een kever wilde bouwen, met wat figuren erbij, wilde ik eens een beetje oefenen met gezichtskleuren... Een bezoek aan de Lancier bracht me de Andreas kleuren set!

Ook lag er nog een 1 op 16 Tamiya figuur. Een mooie schaal om eens een beetje te oefenen met schilderen.

Wat denken jullie ervan?

Groet,

Ronald

IMG_2914.jpg

IMG_2957.jpg

Nee joh...

Baste Danny,

Dan zie je de kanten die nog niet geschilderd zijn.... vandaar...hahaha...

Nog tweed dagen, dan zet ik de andere er ook wel op. Dit is zo een 1 weeks-project!

Groet,

Ronald

Citadel...

Beste Michel,

Zwart altijd met Chaos black van Citadel... Het spuiten van de basis grijs met Vallejo air...gewoon omdat ik lui ben... en de rest gewoon met Citadel van Games and Workshop.

Nu met een ondergrondje bezig, al is het figuur nog niet helemaal klaar...

Groet,

Ronald

IMG_2962.jpg

IMG_2960.jpg

Hoi Ronald, heb deze ook nog liggen 😉.
Hij lijkt mij best aardig van gietkwaliteit.
Je foto's zijn erg matig helaas, kan er zo niet veel over zeggen...
Hoe komt je trouwens aan de lamp 1:16?

Verlinden...

Beste John,

De lantaarn is van Verlinden. Ik heb hem een keer gekocht op een beurs. Hij lag in drie delen in een schoenendoos op een nieuwe stek te wachten. Nu heeft die die dan gevonden! Hij krijgt nog wel een andere kleur. Eigenlijk moet het geheel vandaag af om me aan het-1-weekse-tussendoor-principe te houden. Maar goed, vandaag hebben we visite en eters, dus misschien geef ik mijzelf 1 dag dispensatie!

De gietkwaliteit is inderdaag goed! Heb je toevallig een idee hoe die is bij de figuren van Dragon op die schaal? IK zag dit weekend de "gehurkte" van de 1 op 35 LRRP set die ooit uitkwam gelijk met het viernam doosje. Het lijkt me best leuk om deze een keer te bouwen uit nostalgisch oogpunt!

Groet,

Ronald

niet duidelijk...

Sorry John,

maar veel duidelijker kan ik het niet maken... Blijkbaar is de EOS 450 D niet goed genoeg! Ik snap wel een beetje wat je bedoelt qua karakter. Aan de andere kant is een gezicht een gezicht en karakter zit daarachter. Ik wilde vooral niet de schreeuwerige roodkleurige gezichten maken die op de doos van de andreas gezichtskleurenset staat. Ik heb namelijk nog nooit iemand gezien met van die rode schaduwen in zijn gezicht. Aan de andere kant blijft het dan wel een beetje "kaal"...

De vraag is wat je ziet als je een foto uit die tijd ziet....

groet,

Ronald

Ronald,

De EOS 450D moet goed genoeg zijn ... Misschien statief gebruiken en een paar lampen erop zetten?

Figuur z'n gezicht mist inderdaad wat karakter en misschien kun je de jas nog wat meer schaduwen geven. Overall ziet er wel lekker uit 😉
2de foto van 30 mei geeft het figuur wel mooi weer.

Gr,
Jeroen

De man achter de EOS 450 D is niet goed genoeg, want je kan veel betere foto's maken met dit toestel.
Zou beginnen met een effen achtergrond, bijvoorbeeld een blauw vel papier.
Op de foto's staan veel dingen die afleiden, zoals het raam op de achtergrond, de vensterbank.
Zo kunnen mensen op Twenot niet goed commentaar leveren of advies geven.
Ben benieuwd naar een nieuwe poging.

Grt,
Erwin

www.darkpixels.nl

okee, okee...

Jeetje...

Ik ben gewoon niet goed genoeg... 😱

Maar goed, ik zal eens kijken wat ik kan doen. Ik weet ook wel dat ik meer werk moet maken van die foto's, maar ik heb me er nog niet helemaal op gestort! Mijn vriendin doet dat beter. Ik zal een nieuwe poging wagen.

groet,

Ronald

Waarom niet gewoon even een fototje buiten? Even een plekje op het noorden nemen en je hebt het mooiste ligt wat er is. Wit papiertje erachter, groot diafragma (klein getal op je lens) en schieten maar

Terug
Bovenaan