Fighting the Breakout, Panther A

Elco Elings

Lid van de TWENOT
Jep.. alweer een Panther...

Deze keer een late A van Dragon met zim in een Normandië setting.

Al een tijd mee in de weer geweest totdat er een Stugje en een klein meisje tussendoor kwam 🙂 toch maar besloten de puntjes op de i te zetten om m mee te nemen naar Overloon met goud als gevolg wat een erg leuke verrassing was!

Enkele foto's

DSC00731.JPG

DSC00723.JPG

DSC00727.JPG

DSC00745.JPG

DSC00747.JPG

DSC00760.JPG

DSC00759.JPG

DSC00751.JPG

Meer foto's op mn blog (ook van de bouw)

Grtz,

Elco

Hoi Elco,

Natuurlijk afgelopen zondag aanschouwd en ziet er heel mooi uit!! Maar goed ben dan ook liefhebber van historische settings. Je zou kunnen vallen over de grenadier voor gezien zijn uniform wat niet typische Das Reich is maar dat is even niet zo van groot belang. Het enige wat ik zelf had gedaan is dat belachelijke Alpine kopje vervangen door een Hornet hoofdje. Wie het verzonnen heeft bij Alpine dat men zo een helm voortreffelijk kan dragen aan het strijdtoneel heeft waarschijnlijk in een vlaag, lees grote vlaag, van verstandsverbijstering dit verzonnen.

Terechte opmerking die ik kreeg m.b.t. de chips en dan nog beter de "gele" diepte chips zou ik ook bij jou willen plaatsen. Iets subtieler, lees kleiner, aanbrengen.

Verder super mooie setting!!!!!!!

Gr.JW

Ben het JW met eens. Trouwens een onderwerp dat je niet vaak ziet. Waarschijnlijk ligt het aan de foto's, maar ik vind het geheel nogal gelig van kleur. Zou wat meer zomergroen verwachten.
Verder zou ik de commandant nog een hoofdtelefoon geven. Nu vind ik 'm een beetje los staan van het voertuig... al zit ie er in 😉

Bedankt voor de reacties, heb goede nieuwe penselen gekocht in Overloon speciaal om te chippen dus in het vervolg kan ik ze fijner plaatsen. De kleuren ligt wel aan de foto's heb veel aan dacht aan de verschillende kleuren besteed al heb ik b.v. Het gras bewust met lichtgroen en buff bewerkt, dit zie je vaak al na een droge periode ipv fel groen.

Er moet eigenlijk nog een andere commandant in, voor Overloon heb ik er oud figuurtje ingezet die ik nog had liggen 😳

Ik neem de comments zeker mee in mn volgende bouwsel!

Groetjes,

Elco

De kleuren in het echt zien er inderdaad "beter"uit! Gebruik je ook een vernis op je voertuigen?

Gr.JW

Een laatste matte laag bedoel je, absoluut niet. De enige vernis is een semigloss na de basislak en voor de weathering. Sommige spuiten als laatste een matte laag hiermee doe je alle voorgaande effecten teniet. In het juiste licht ontdek je genoeg verschillende effecten van natte delen in de hoeken tot semigloss vuil enz.

Hallo Elco,
Mooie panther zeg! 😀
De 424 van Das Reich met als commandant de panther aas Ernst Barkmann!
Is dit het daadwerkelijke kleurenschema van panther 424?
Groeten,
Noël

Terug
Bovenaan