[Fig] Wielrijder in 1:15

Zo dan nu even bijwerken....

De bajonet en schep met foedraal gemaakt van polyurethaan en loodfolie.
Als het goed gaat komt hier de veldtas over te hangen.
Deze zal ik een korte draagriem geven zodat hij hoog komt te hangen en de schep nog iets te zien zal zijn.
Op de rechterheup komt dan de aan de koppel gedragen broodtas met veldfles en over dit alles komt het Hembrug karabijn te hangen.
Dit word nog een leuk karweitje omdat ik voor het gemakkelijk schilderen het één en ander pas in een later stadium wil bevestigen.

IMG_4175.jpg

IMG_4171.jpg

IMG_4176.jpg

Tot volgende week, hoop ik Willem

Eric, alles kan beter... maar ik doe mijn best en in deze leercurve ben ik nog steeds aan het klimmen. Als er iets is dat beter of anders kan hoor ik graag de suggesties en kritieken aan.

Willem

Man...man...man....

Ik blijf me verbazen bij iedere update! Geweldig hoe die atributen aan de riem uitzien!

Ik durf 't bijna niet te vragen, maarehh.... De plooien aan de voorzijde van het tuniek, en dan met name rond de riemen, die gaan nog komen neem ik aan?
En hoe ga je dat doen? Ze stuk voor stuk opbouwen met ....? (ik ben even vergeten welk medium jij daarvoor gebruikt)

Ron, ja de kleine plooien in de tuniek ga ik als laatste aanbrengen met kleine beetjes Magic Sculp. Verwacht hier geen grote plooien (op bijna alle foto's lijkt het dat de jas op het lichaam stugger is en zijn er zelfs op de fiets weinig plooien zichtbaar)
John, bedankt

Willem

Pfff

Fantastisch!

Zeg alsjeblieft dat de nodige fabrikanten in de rij staan om dit figuur (en fiets!) op de markt te brengen. Ik zal de eerste zijn die 'm koopt!

Ik geloof dat de jas zelfs met een soort stijfsel bewerkt werd om stugger te worden.

Remco, al eerder ben ik door diverse mensen hierom gevraagd. Mijn antwoord is helaas nee, hij kan niet in productie worden genomen. Niet omdat ik niet wil maar :
1. Ik heb bij het sculpten van het figuur er in de eerste momenten geen rekenig mee gehouden. Dus moet er te veel in gezaagd en hersteld worden.
2. Het grootste struikelblok is de fiets. Om deze te reproduceren zou het betekenen dat het totaal model (fiets ongebouwd) op ong € 250,= uitkomt.
Hierbij zijn de wielen het moeilijkst te produceren. Bij gebruik van PE (betekent platte spaken i.p.v. rond en andere opbouw van de wielen) komt de prijs toch nog op zo'n € 130,=

Wanhoop echter niet ik loop al enige tijd met de 1/35 schaal te stoeien en ga eens serieus aan reproductie denken in deze schaal.
Hierbij is alleen een portie geduld vereist 😉

Rob, je slaat de spijker op de kop. Maar ik moet ook bekennen dat ik alles op het lichaam iets te vlak heb gehouden. Gelukkig kan je met putty veel veranderen / herstellen.

Een update zal even op zich laten wachten om twee redenen:
1. ben een kleine demo voor de Twenot Zuid-Holland-Zuid op zaterdag 18 april aan het voorbereiden.
2. helaas is mijn vader met een (gelukkig) lichte hartaanval opgenomen en ben dus veel onderweg van en naar het ziekenhuis.

groeten, Willem

Terug
Bovenaan