[FIG] Update 19-03 1/9 buste GI, Ardennes '44

Rob Plas

Lid van de TWENOT
Interesses
WW II, Vietnam, Falklands KL
Voertuigen en bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
  4. 120 mm
Nu bezig met
1/35 Diorama's Oosterbeek '44 en Duitsland '45, 1/16 M113 ACAV in Vietnam
Young Miniatures 1/9 Buste, een van de mooiste sculptings en afgietsels die ik ooit in mijn handen heb gehad.
Mooie levensechte kop, niet zo'n teutonenkop als je zo vaak ziet in deze schaal.

Een absolute aanrader voor Buste schilders, ik zal er zelf zeker ook meer figuren van gaan schilderen:

GI.JPG
GI2.JPG

Huiddelen:
Tamiya flesh, verder met olieverf in de Verlinden stijl afgewerkt, ogen nog niet klaar, moeten nog ingelijnd worden.
Dit was mijn eerste ervaring met deze Tamiya kleur (akelig roze zo uit de pot) maar het resultaat is vele malen beter dan de "zandkleur basis" volgens de originele Verlinden methode.

Helm gespoten met Tamiya en Humbroll over highlight aan linkerzijde

Greatcoat is gespoten in Humbroll, eigen kleurmenging, met 3 opeenvolgende lagen in steeds lichtere tonen.
Webbing is handgeschilderd met Humbroll, moet nog gedetailleerd en ingelijnd worden.

Nog te doen: knopen (brass) details webbing, geweerriem, inlijnen gehele figuur en een enkele schaduwrand.

Hey Rob,

Buste's doen mij over het algemeen niet zo veel maar deze vind ik super stoer! Mooie kleuren. Ik weet alleen niet wat het kleine stukje aan het einde van de loop van de Garand doet, maar dat hoort er volgens mij niet te zitten. Succes Rob!

Groetjes
Jeroen

Ha Rob,

De highlights op de jas, sjaal en gear zien er zeer goed uit. Wel lijkt het of zijn (stoppel)baard baard wat groenig is? Of is dit vertekend?

Groetjes

en wat vinden jullie van deze? Schitterend...vooral structuur van de jas.
2353638030048845606S600x600Q85.jpg

Young Miniatures zijn inderdaad schitterend, heb er hier ook een paar liggen.
Is de jas klaar? Of wordt ie nog wat vuiler?

Grt, Erwin

Rob, zeker een aanrader en ja dit merk is echt één van de betere.
De volgende foto is van de AMSS meeting (helaas de laatste door verlies van de lokatie en gezondheid van de organisatie)
DSC_1248.jpg

Mooi om te zien hoe verschillend hij word geschilderd.
Jou helm is erg netjes met die kleine beschadigingen, mooi subtiel.

Willem

Ziet er strak uit, ga zo door
overigens, waar kan ik die Young Miniatures kopen in nederland???
ben 20 jaar niet actief geweest in de modelbouw, dus loop een beetje achter
Groet,
René

Ik weet niet waar dit in NL te koop is, misschien bij Jan Willem de Boer?
Zelf importeer ik rechtstreeks uit de USA

Rob en René,

voor dit soort bustes en andere figuurmodellen kan ik Historex Agents in Dover aanbevelen, zie link http://www.historexagents.com/shop/hxshop.php.
Zelf heb ik afgelopen Vrijdag 6 Maart de volgende buste besteld en had hem op Woensdag in huis.
sb20002.jpg

Ik ben enkele jaren geleden bij dit verzendhuis op bezoek geweest en kan zeggen dat het gedreven en enthousiaste mensen zijn.

groeten Willem

Klopt, goeie zaak.
Zelf bestel ik veel bij coloradominatures.com
Groot assortiment figuren, bustes etc.
Maar met de lage pond is import vanuit de UK wel de moeite op het moment 🙂

Ja, maar dat moet je leuk vinden en er de tijd en zin voor vinden om die biedingen in de gaten te houden

Niet mijn ding, ebay en marktplaats etc zijn leuke sites maar een vloek voor zaken als concert tickets etc

Uh,
niet om het een of ander, maar Ebay en dat soort siets zijn mijn ding ook niet.
heb wel eens geboden op Ebay, was de hoogste bieder en op het laastste moment komt er iemand langs en het item gaat je neus voorbij. Laat maar. Kost bergen met tijd (en die heb ik toch al niet).
Wil gewoon kunnen bestellen en artikel binnen krijgen zonder al te veel poeha.

René

Rob Plas zei:
Ja, maar dat moet je leuk vinden en er de tijd en zin voor vinden om die biedingen in de gaten te houden

Niet mijn ding, ebay en marktplaats etc zijn leuke sites maar een vloek voor zaken als concert tickets etc

Ha Rob,

ik vindt t schitterend, ik bied meestal 45 seconden voor beeindigen, en meestal heb ik raak, maar je moet er inderdaad zin in hebben.
En Ebay is geen Marktplaats, want dat is echt ruk.

En die prijzen zijn in Nederland asociaal duur, koop nooit in Nederland,
meestal in Azie.

Bijna klaar
Nog een paar kleine schaduwen op de jas, wat details op de rug schilderen en de geweerriem verder afwerken.

GI11b.jpg

Hoi Rob,

ik ben dan geen figurenman, maar dit ziet er geinig uit.
Klein dingetje wat betreft de loop; eerst deed ie me wat te lang aan, beetje Enfield-achtig, maar nu mis ik wat; de carpet-monster nog eens duchtig toespreken ?

groet Frank

Ja, ik moet inderdaad nog een stukje loop terugplaatsen
Lasig is alleen om zo'n kort stukje te maken. Ik gebruik daar injectienaald voor, daar kan je een groef in rollen met een xacto mes en op deze groef de boel breken met een tangetje.
Maar zo'n heel kort stukje is vrij lastig

Nee, dit is zulk hard staal dat je een perfecte breuklijn krijgt
Als je eerst maar een mooie groef hebt gecreeerd
Zal het wel eens op foto proberen te zetten

Hi Rob,

Dat is een prachtige buste , mooi gesculpeerd. Heb die ook in mijn handen gehad op Euromilitaire vorig jaar en als ik die van jouw zie heb ik spijt dat ik die niet meegenomen heb.

Je schilderwerk ziet er trouwens heel goed uit. Knap werk.

Spijtig dat ie geen Thompson vas heeft anders konden we er ene R. Speirs van maken. 8)

Grtz

Kristof

Terug
Bovenaan