[FIG] Puppylove, Frankrijk 1940

Hallo iedereen,

Ik heb een hele tijd weinig of niet kunnen schilderen, maar ben er onlangs terug met begonnen. Slachtoffer dit keer is dit 1/35 figuur in resin van het Franse merk Nemrod dat een Franse tankist uit het begin van WOII moet voorstellen. De kwaliteit van het figuur is echt heel goed, maar de "boxart" nodigt nu niet direkt uit tot het schilderen van het figuur. Altijd in het doosje kijken is dus de boodschap.

Zoals steeds heb ik de goede oude acylics en inkten gebruikt. Ik ben dus wederom nieuwsgierig naar wat jullie ervan vinden.

Groetjes,

Gino.

progress4B.jpg

progress4E.jpg

Het is een mooi figuur Gino.
Een mooie torsie zit er in en het figuurtje zelf heeft al een mooie actie met de pup zo.
Daarnaast vind ik de aandacht voor de vingers en handen subliem.

mooie plooien ook en de pups zag ik nog niet eerder.

groetjes,

René

Gino Poppe (Figure Royale zei:
De kwaliteit van het figuur is echt heel goed, maar de "boxart" nodigt nu niet direkt uit tot het schilderen van het figuur.
volgens mij is dat standaard zo bij Nemrod. Ik heb een aantal sets van hen (gehad), en de sculpt en gietkwaliteit was stukken beter dan de boxart.

Ik ben erg gecharmeerd van de leren jas Gino. Mooi werk!

Groet, MartinD

Gino,

zoals ik van je verwacht wederom een figuur waar je je op uit zal leven.
De start is in ieder geval al veelbelovend.
Ga je nog iets extra's met de figuur doen ?
Ik dacht aan een kleurige shawl of zo iets.
Veel schilder plezier gewenst..

Willem

Mooi hoor Gino. Het leer is mooi gesimuleerd. Welke methode gebruik je hiervoor? Een mooie tegenstelling de oorlog en de kleine puppy's. Het hondje dat hij vast heeft vind ik wel eentonig qua kleur en diepte, maar wellicht ben je nog niet klaar. Uiteinden van pootjes en oren etc zou ik net in een andere kleur doen. Succes verder. 😉

Terug
Bovenaan