[fig] Duitse figuren

bezig met de oakleaf herfst
DSCF0282.jpg

DSCF0283.jpg

DSCF0284.jpg

DSCF0288.jpg

DSCF0293.jpg

boehoe, en wat istie lastig 🙁

volgens mij staat in het calvin tan boekje ook een broek in eichenlaub munster, die is echter wel een stuk anders van vorm dan deze, om te beginnen heeft die knielappen, en valt ie anders als die de figuur nu "aan" heeft. de broek die je nu gecamofleerd hebt, die hoort volgens mij groen of grijs te zijn, en lijkt me een gewone camo broek, modelletje 1943 ofzo?

ik kan trouwens absoluut niet wijs worden uit de kleuren, het glimt (nog?) te veel, en door het vele licht, kan ik geen wijs worden over hoe het patroon loopt.

maar uit eigen ervaring weet ik dat dit een knap beroerd stukje cammo werk is. wat ik overigens doen, vlak nadat de basiskleur droog is, is de riem en de PSU in de basiskleur zetten, stel je voor dat je uitschiet op je mooie cammo die bloed zweet en tranen heeft gekost!

maar je gaat wel als een speer, ondanks dat ik acryl gebruik, ben ik toch zowat een week bezig met 1 figuur, iedere keer ff aan de kant zetten en kijken hoe het wordt, zoeken naar de juiste manier, juiste kleuren.

ik heb trouwens overigens een pracht splitter pattern op een zeltbahn gevonden, ik kom in de buurt!

Timo

ok dan Timo!

ben benieuwd...

ja, ik ga als een Speer. Heb trouwens niet overal de gewenste effecten met olieverf. Ik hou het voorlopig bij combinatie enamel en olie.

ga zo de broek eens even grijs maken.
Toch triest dat ik er in het begin niet even bij stilstond.

René

Ha, Mooi gedaan, die zomer eichenlaub.
Ik heb er zaterdag eentje met najaar/winter (1944, net Wehkamp) eichenlaub afgerond.
Ik vind ze nog een beetje te hard, ook heb ik steeds een zachtere tint gepakt dan officieel.
Dus mijn vraag is, hoe jij die wash eigenlijk doet, en of je de kleur afstemt op de gebruikte kleuren in de camo.

De linker is Platanenmuster(meer stipperig) en de andere is Eichenlaub(meer blotterig). Ik zie nu wel op http://www.kamouflage.net dat ik die zwarte "slangen" eigenlijk niet met elkaar had moeten verbinden, maar meer losse spatten laten.

Groet, Anne

3303445799_ae3ea0a5d2_b.jpg

M'n macro is niet echt ideaal.

Heej Anne,

ik heb eens gekeken hoe andere figuurschilders de eik aanpakken.
Waarom het wiel opnieuw uitvinden...
http://images.google.nl/imgres?imgu...100&prev=/images?q=calvin+tan&um=1&hl=nl&sa=N

De nadruk ligt hier niet zo op een filter, deed het wel met een beetje van dijckbrown om het groen iets donkerder te krijgen. Daarna weer lichtgroen aangezet binnen in wolk.
Belangrijker was het dat wolkjesidee( het eikenblad) terug te zien in het patroon.
en dat is lastig op deze schaal want je kan bijna geen cirkeltjes trekken met je kwast. Wel bestond deze stof uit twee delen als ik zo kijk, patronen lopen over arm en torso door. Vermoed dat het een poncho was die aan onderkant arm en zijkant lichaam gestikt werd.

Heb wel washes gebruikt, maar alleen op plekken waar de riemen zitten, soms als check waar ik iets harder moest inlijnen.
Vond een filter bij deze niet echt noodzakelijk, het lichtgroen is best gedefinieerd in deze.
Ik haal binnenkort wel een iets feller lichtgroen en donkergroen, heb ze gisteren zelf aangemengd.
groet,
René

DSCF0335.jpg

Even de broek van mijn vorige figuur goed uit laten harden voor ik verder ga met de schaduwen en highlights.
Heb er nu twee waar ik bij de éen nog een belt aanbracht en een ander waar ik toch de verrekijker lospeuterde.
Ik had hem ooit stevig tegen zijn lijf geplakt en dat is in deze houding onnatuurlijk.

De figuur met de mg krijgt waarschijnlijk een Italian job, maar weet iemand wellicht of er nog een ander interessante camo-overal is?
Voor de ander ben ik vrij. Misschien het jasje van leder en een peapatternbroek. Een zwarte broek met een peapattern jasje, helemaal peapattern of toch maar oakleafjasje en grijze broek 🙁 ? ik weet het even niet.

ik sta open voor suggesties...(om de splinter maar uit te kunnen stellen 😀 )

René

Rene Duret zei:
Voor de ander ben ik vrij. Misschien het jasje van leder en een peapatternbroek. Een zwarte broek met een peapattern jasje, helemaal peapattern of toch maar oakleafjasje en grijze broek 🙁 ? ik weet het even niet.

Kan het niet echt goed zien, maar dat figuurtje heeft toch een standaard panzer jasje? Dan kan je leder volgens mij gewoon vergeten, dat waren geen gewone panzer jasjes.
Het 'traditionele' zwarte panzer uniform kan uiteraard prima, al dan niet met camo broek.

Succes met je 'Italian Job'. Mooie uitdaging om de kleuren en de herhaling in het patroon goed te krijgen.

Voor infanterie zou ik het niet weten. Wel ken ik voorbeelden van overalls in 'plane tree' die door panzer bemanningen werden gebruikt. Volgens mij heb ik die ook al eens hier op het forum gepost...
Voor BIA ga ik zelf een combinatie van overalls met Italiaans patroon (2x) en Platanenmuster (ook 2x) gebruiken.

Terug
Bovenaan