[FIG] Britse tankist, Blankebergen, België, September 1944

Hallo iedereen,

hierbij enkele foto's van mijn laatste figuurtje dat ik geschilderd heb.

Wederom een Alpine figuurtje met Hornet hoofdje op schaal 1/35ste. (Valt het op dat ik een enorme fan van Alpine figuren ben? 😉 ). De kist is van Verlinden, het tijdschrift en het pakje Camel sigaretten is van Dioart en het bekertje thee (What else?) is van Armand Bayardi.

Alles is wederom geschilderd met acryl, een beetje inkt en wat pigmenten. Dit figuur wou ik lekker vuil maken dat van twee bronnen kwam : stof en smurrie van aan zijn voertuig te sleutelen. Of dit gelukt is hoor ik graag van jullie. Het grondwerk is een mix van Magic Sculp en pigmenten. Het gras is van Joefix. Alles is op een sokkeltje van S&T gezet. Op het naamplaatje wacht ik nog.

Ik hoor graag wat jullie ervan denk? Alvast bedankt om te kijken!

Groetjes,

Gino

stag1.jpg

stag2.jpg

stag3.jpg

wow, die mag wel eens in het sop zeg!

ziet er mooi uit, maar hoe zit dat met de achterkant van zijn broekspijp, is dat ander materiaal ofzo?

Timo-> het valt inderdaad op dat je fan bent van alpine, maar dat ben ik dus ook!

Ha, vet zeg! Goeie inspiratie voor mij overgenomen resicast winter tank crew. Hier was ik nog niet op gekomen, maar ze hadden natuurlijk waarschijnlijk geen aparte overall voor onderhoud.
Misschien nog wat vette vingers bij z'n broekzakken. Ik heb dat namelijk wel altijd met sleutelen 😛

PS: welk hornethoofdensetje is dit?

Groeten,

Anne

Re: [FIG] Britse tankist, Blankebergen, België, September 1

Mooi werk Gino !

Blankenberge...ooit nog eens te diep in het glas gekeken in Pancho Villa...

Dat schone stofbril-effect rond z'n ogen vind ik erg subtiel gedaan. Mooie eyecatcher 🙂

Ik zie dat je de overall rond z'n onderbuik meer hebt opgelicht dat z'n torso. Met mijn beperkte visie op de highlighting en lichtinvallen (en sleutelen ?) had ik dit zelf omgedraaid...maar hierin spreek ik als volwaardig beeldconsument !

groet Frank

Zeer oke gedaan Gino!
Vooral het gezicht is zeer goed. Zeker die ogen!

Wat minder afgewerkt vind ik de kijker en de glazen van zijn bril.
De kijker mist wat "defenitie" het gene dat je juist wel in het gezicht zeer goed hebt bereikt. De kijker voelt nu wat "gekleid" aan ipv een metalen voorwerp.

Massel,
Marcel.

Dank

Hallo iedereen,

Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden!!!

Hoi Timo,
ziet er mooi uit, maar hoe zit dat met de achterkant van zijn broekspijp, is dat ander materiaal ofzo?

Dank u. Ik snap niet goed wat je bedoelt met dat de achterkant van de broek uit ander materiaal zou zijn? Hierbij nog een foto van de achterkant van het figuur :

stag6C.jpg

Hoi Anne,
Misschien nog wat vette vingers bij z'n broekzakken. Ik heb dat namelijk wel altijd met sleutelen Razz

PS: welk hornethoofdensetje is dit?

Dat met die vieze vingers ga ik zeker nog eens proberen, 'k weet alleen nog niet of ik dit op dit figuur ga doen.Zoals je ziet zit er een soort flappen over zijn zakken en het hierop schilderen gaat niet zo mooi overkomen denk ik. Goh, het komt in ieder geval uit een van die Britse setjes, maar ik weet niet welk het juist. Ik houd mijn hoofdjes gewoon per nationaliteit bij, maar niet in de originele verpakkingen, en dit was er een dat al een tijdje in mijn voorraad verbleef. Orrysosorry!

Hoi John

Mss de verrekijker iets meer geven, qua diepte...

Zal ik nog proberen te fiksen. 😉
Met mijn beperkte visie op de highlighting en lichtinvallen (en sleutelen ?) had ik dit zelf omgedraaid...maar hierin spreek ik als volwaardig beeldconsument !

Hoi Frank,

Dat is inderdaad meer logisch. Ik wou het effect geven dat de bovenkant van de broek lichter is ten opzichte van de onderkant. In mijn enthousiasme misschien een beetje overdreven 😳

Hoi Marcel,
Wat minder afgewerkt vind ik de kijker en de glazen van zijn bril.

Ik ga kijken wat ik hier nog aan kan doen.

Hoi Kristof,
Te zien op Modelforce?

Als de gezondheid het toelaat zal ik er zeker zijn, hopelijk met nog een nieuw figuurtje tegen dan.

Groetjes,

Gino

P.S. Hierbij nog een detailfoto van de kist met rommel op.

stag7C.jpg

ja, toen ik voor het eerst keek, toen dacht ik dat de achterkant van zijn broekspijp een heel andere kleur was, maar het is stiekum gewoon schaduw, dus dat is weer uit de wereld geholpen 😳

wanneer komt je boek uit: how to paint mooie figuurtjes? 😈 ik ben al tijden bezig met een russische tanker van alpine, naar de beschrijving uit de allereerste MBM, en ik ben er, naar ik hoop terecht, best trots op, ik ben nu bezig met het laatste, de handen, en dan heb ik nog 1 of 2 puntjes bij te werken, maar dan issie, volgens mij gewoon af!

Timo

Hallo Gino,
op het gevaar af doodgeschoten te worden, ik vind dit figuur weliswaar goed geschilderd qua techniek (ik doe het jou zeker niet na) maar ergens mist het iets.

Puntsgewijs wat mij na meerdere keren kijken opvalt:
- het hoofd is vuil met afdruk van zijn bril (hoe heet dat ook alweer dat ding?) maar zijn schouders lijken zo goed als schoon. Als je hele kop vies wordt vanwege boven het voertuig uit steken dan worden je schouders en borstpartij ook vies
- voor iemand die tevens smerig zou moeten zijn vanwege sleutelen aan een voertuig mis ik vuil afdrukken op kniëen en ellebogen; maar weinig plekken zijn uit de staande stand bereikbaar om te sleutelen
- de licht gekleurde kleding lijkt wel erg schoon voor iemand die mogelijk al langer te velde is, o.a. de flappen van de broekzakken

Ik bedoel dit alles niet om jou en je werk af te kraken maar je vraagt wat mensen ervan denken dus hierbij mijn reactie, wellicht heb je er wat aan.

Groeten,
Peter.

Terug
Bovenaan