[fig] 1/16 lichte conversie Duits figuur & MG

Wat bedoel je met : Dan wijst hij dus echt belachelijk omhoog

Hij moet ook omhoog wijzen, makkelijk pakken bij een gasaanval.
Maar tis jou model.
Als je in de boeken kijkt hangt de gasmaskercontainer meestal met de deksel naar boven gericht.
macht kein flaus aus. 🙂

Benieuwd naar de ondergrond/sokkel.

Sluiting helm/kinband niet vergeten he

Erwin

een update...uitrusting afgewerkt, nog een paar kleine dingen.
zo staattie er nu bij:

DSCF0396.jpg

DSCF0397.jpg

DSCF0398.jpg

DSCF0399.jpg

DSCF0400.jpg

DSCF0402.jpg

DSCF0406.jpg

binnenkort wat grondwerk met MG.

groetjes,

René

Rene, ik zou de gasmakersbus ook omdraaien. Vooral ook omdat er in de loop van de tijd andere dingen ingestopt werden die veel belangrijker waren zoals eten etc. 😉 De riem van de helm, dat kan echt niet. Veel te veel Yankee en dat past nou niet echt bij deze Sturmmann.

JW

erwin van de beek zei:
J.W., had ik ook al vermeld over de gasmaskerbus.
Hij is nog niet klaar met de riem van de helm, zoekt een foto van de sluiting.

Erwin, het laatste deel was ook voorzien van een knipoog..

Provisorische ophanging? Denk dat ie een heel harde trap onder zijn achterste had gekregen als zijn NCO bij hem in de buurt was geweest, dan had ie hem heel snel anders gedaan. 😉 😉

JW

Jip 🙂

goe gezien.

wat highlights riemen nog, reserveloop, vetertjes van de smock, een eigranate rechts aan riem en meer diepte in schoenen en nog extra highlight op mouwen en lichtjes op broek.

gespje gemaakt, koperdraad geplet. Mogelijk schaaf ik het nog bij:
DSCF0449.jpg

Highlights smock bovenop nog harder aangezet, hier kan je het zien:
DSCF0459.jpg

riem mp gemaakt en eitje geplaatst.
DSCF0454.jpg

DSCF0455.jpg

reserveloop geplaatst en lichte highlights achterkant broek.

groeten,

René

Heej Robert,

het is inderdaad een wat jonger persoon.
Moest ook vaker de helmcheck doen. In zijn rechteroog zit een kleine lichtreflectie die een tikkie naar rechts had gekund.
Feit dat ik het hier over kan hebben dank ik aan een goed hoofdje.
In het begin leek het een guitig, lachend kopje maar schrok wat verf kan doen 🙂
Ook nog veel moeite gestoken in het maken van een stuk adamsappel dat nu verdwijnt onder de helmband...

Ga hem even loslaten. De bedoeling is dat hij een post bewaakt, naast hem de Mg.
Speel met verschillende formaten ondergrond.
Te klein is de Mg verstikkend en heb ik geen ruimte voor bomen, te groot heb ik zin in interactie met een ander figuur.

Het zal een middenweg worden.

dank je,

René

Lol...

Zou wel top zijn... Ik ben alleen bang dat je hetzelfde effect gaat krijgen als in die jaren 70/80 films... Duitsers die engels spreken of met een accent zum kotzen.

Maar laat mij je niet weerhouden van alweer een meesterstuk..

oeh oeh oeh, die moet ik ook kweken, wat is je geheim, want de gemiddelde modelspoorder (ja, ik ook...) lukt het niet!

vertel vertel vertel, maar niet te snel, ik schrijf mee!

dan kunnen we onze club-baan namelijk voorzien van MOOIE bomen!

Timo

Dankjewel John.

Het is leuk om ze te schilderen...

Timo,

Heb flink gegoogeld op het plantje en gelet op oorsprong.
Spanje, Gobiwoestijn las ik zelfs.
Veel licht nodig, maarrrr...ook veel water gek genoeg.
In het begin stond de handel voor het raam 😳 en zagen ze er soms verlept uit.
Voelde ik aan de aarde ( die ik via de Onderkant bewater met slangen) wastie soms te droog.
Om de twee dagen bewateren en licht dus.
Volgende keer doe ik het met kunstmest.
Het is wachten tot ze rood worden, maar vooralsnog zijn ze nu al fikser dan de boompjes die ik in de spoorbaanwinkel kocht.
Daar heb ik ook de zaadjes van trouwens. Voorzichtig uit de takjes gewrikt en óp de ietwat vochtige aarde gelegd.

samen met wortels van talloze planten kan je zo puike bomen maken.

René

Eigen huis en tuin? Nog meer plantjes in de groei? Begrijp het lachje ook beter, hij ziet de toppen op de cannabis germanica!

Maar even serieus, ik heb je belevenissen met interesse gevolgd, het is een van de betere figuren die ik ooit zag, het hoofdje heeft een mooi sinister lachje, maar het is de verf die het eruit brengt.
Ik ben aan het proberen mijn figuren wat beter uit de 'verf' te laten komen, ik vind jouw methode begrijpelijk, ik ga er 's mee aan de slag.

Mzzl Rick

Rene Duret zei:
Het is leuk om ze te schilderen...

Timo,

Heb flink gegoogeld op het plantje en gelet op oorsprong.
Spanje, Gobiwoestijn las ik zelfs.
Veel licht nodig, maarrrr...ook veel water gek genoeg.
In het begin stond de handel voor het raam 😳 en zagen ze er soms verlept uit.
Voelde ik aan de aarde ( die ik via de Onderkant bewater met slangen) wastie soms te droog.
Om de twee dagen bewateren en licht dus.
Volgende keer doe ik het met kunstmest.
Het is wachten tot ze rood worden, maar vooralsnog zijn ze nu al fikser dan de boompjes die ik in de spoorbaanwinkel kocht.
Daar heb ik ook de zaadjes van trouwens. Voorzichtig uit de takjes gewrikt en óp de ietwat vochtige aarde gelegd.

samen met wortels van talloze planten kan je zo puike bomen maken.

René

Jaja, en ondertussen de zooi oproken... De jeugd van tegenwoordig... 😉

niets mis mee hoor, verlicht de rugpijn als ik na een week of 6 toe ben aan mijn shot ontstekings eiwit onderdrukkers tegen de ziekte van crohn, is ongeveer de enige pijnstiller die zonder bijwerkingen zijn werk doet, en die langer als een half uur werkt 🙄

ik ga de methode van rene om die plantjes te laten groeien eens laten testen door m'n moeder, die heeft een stuk groenere vingers als ik, bij mij is het meestal van de verf.

rene: het licht, is dat voor zonlicht, of ook voor warmte? dan bestel ik namelijk een warmtelamp op m'n werk, kosten een drol, en geven een bult licht :!:

🙁 hèhè Timo toch...

een lamp is in wezen niet nodig, zonlicht 16 uur p/d is zat denk ik.
Toen ik ze voor het raam had staan met de warmte van afgelopen weken droogde de aarde denk ik sneller uit.

Heb ze dus uit de zon staan, maar wel voor het raam op een tafel.
Moet het ook nog ontdekken, weet wel dat ik handmatig stikstof aan mijn aquaria toevoeg voor de waterplanten en dat effect zie je meteen.
Pokon maybe next time.

heel veel sterkte.

René

Ow Timo...

nog iets dat me opvalt.

Al mijn plantjes staan in redelijk ondiep zand, zeg de doorsnee bloempot.
Twee potten echter zijn ook twee keer zo groot en zo diep.
Deze laatste planten zijn significant groter.
Het lijkt alsof de planten harder werken om het vocht van onderen te krijgen en daardoor meer gespierd en groter worden dan de plantjes met een kortere weg.

uw Darwin 😉

dat is me hier eens opgevallen bij een van onze cactussen, die groeit als kool, net zo lang tot de pot "vol" is, dan verpot je em, en dan groeit ie weer, tot de pot op is.

vroeger, toen het nog een lief klein cactusje was, stond ie naast de telefoon, heb ik me in de haast om op te nemen 2x vergist en greep ik de telefoon.

nu weegt het ding een kilo of 6, en gaat onze als politie hond getrainde duitse herder er toch echt voor aan de haal.

rene: zonlicht hier in huis hebben we geen 16 uur, dus dan is een lamp meer dan welkom, stikstof is een belangerijke toevoeging aan kunstmest, dus ook dat helpt, maar dan niet de droge nemen, die verdrijft het vocht weer juist (ofwel 't bind met vocht, ik weet niet precies hoe dat zit), ik vermoed dat gewone kunstmest, of echt mest prima voldoet.

ik ga eens van die zaadjes plukken, of kijken wat er onderin de doos ligt!

en over de crohn: 't is nu pas een jaar bezig, heb het "redelijk" onder controle met medicatie via een infuus, maar aan het eind van deze periode (6 weken) komt de pijn hard terug, zowel als ontsteking van zenuwen en gewrichten in m'n rug en heupen, Als pijn in m'n darmen, dus dan werkt zo'n langdurige pijnstiller prima, slaap ik goed van en blijft ik redelijk functioneren, daar is geen doktersrecept tegen opgewassen!

Timo

Ik las ook nog dat april de beste maand is om te zaaien.
Wat ik al zei, ik ontdek het plantje nog. Mogelijk bouw ik nog een oud aquarium om, maar de ruimte he 😉
Ook nog experimenteren met plantjes buiten op balkon met doorzichtig plastic om af te dekken.

Ben bang dat ik tot de categorie hoor die paranoïde wordt van de kristallen. Kon vroeger een uur doen over het schillen van een aardappel dan 🙂
Schijnt ook goed te helpen bij astma.
Hoop ook dat je niet te imuun wordt en de pijn zo kanaliseert.

voor mij liever een cognacje 🙂

nou John,

het is al een pak van mijn hart dat stap I gelukt is, de mal.
Twijfelde even over de verhoudingen van de componenten, maar hield het 1 op 1.

Morgen ga ik gieten.
Even een collectie hoofdjes aanleggen waar ik modificaties in aanbreng (andere pet, helm) en desnoods weer afgiet.

en dan....dan komt er een tweede figuur bij de MG.
Waarschijnlijk zittend en het geval inspecterend.

René

John van Pelt zei:
Nou succes,

hoe kan ik bestellen? 😉

Tuttuttut....
toch geen Chinese modelbouwpiraterijpraktijken hier, hè??

Je figuur ziet er trouwens erg goed uit, René.
Ben wel beniuewd naar je conversie.

nee,maar misschien wel goudeerlijke Chinese ruilhandel.
Ik geef John een paar kopjes en ik mag een jerrycan van hem kopiëren.

lijkt me helemaal top 1/16 een stuk of dertig van die cans in een dio.

even een try-out...

de resin droogt vrij snel, had het in een injectienaald gedaan maar de handel stolde vrij snel.
De substantie wat dunner houden zodat de resin overal goed bij kan.
De kleine kopjes zijn om die reden ook mislukt 🙂
DSCF0496.jpg

oefenen dus.

René

ziet er gezellig uit Rene 😉 nu nog een hübsche Fraulein om der Soldat over te halen om toch af te zien
van die verdammter Krieg en het poppenhuis is compleet 🙂 😉

Alle malligheid op een stokje....over mallen gesproken : het verdient aanbeveling om de "masters" in te smeren met het spul waar je de mallen van maakt.
Dit voorkomt oppervlakte belletjes. Deze belletjes zitten anders in je mal die dus gevuld gaan worden met de resin.
En dit : als je de resin in de mallen giet helpt het om met een dunne naald of spelt ín je malletje te roeren zodat je de opgesloten luchtbelletjse helpt ontsnappen.
Ikzelf ben de afgelopen maanden intensief bezig geweest met het "back-uppen"van plastieken delen (privégebruik dus hè? 8) ),
en ik ben erachter gekomen hoe zo'n luchtbelletje soms hardnekkig in een een neustip of kin blijft zitten 😈
Ook hier weer : oefening baart kunst :!:

suxes en plezier 😀

Peter

Terug
Bovenaan