[FIG] 1:16 Alpine SS Grenadier *foto's 29 april + extraatje*

Hierbij een kleine update van de eerste schermutselingen van de broek.

Ik heb het boek er maar even naast, beter gezegd eronder, gelegd dan weten jullie waar het naar toe gaat.
Ik ben begonnen met drie dunne lagen acryl dark brown van de set german uniforms.

Daarna met de Alkyd-olie zelf deze oranje kleurgeblend met rood, geel en wat wit.

Volgens de beschrijving is het een 4 tone camo. Dus nu komt er nog zwart bij en nog een lichtere kleur bruin. Ik ga het zwart en het lichtere bruin nog gebruiken om de oranje delen nu in te kapselen en weer verder te gaan met de camo variaties zoals op de voorbeeldbroek. Ik schilder hierbij gedeeltelijk net over het oranje zodat de wat grotere stippen niet meer groter worden.

Ik ben benieuwd of jullie vinden dat ik op de goede weg zit. De kleuren lijken wat hard, maar de broek wordt natuurlijk nog gefilterd en er komt een wash nog.

groeten John.

He John,
Handig met het voorbeeld er naast, dat vergelijkt makkelijk. De basis ziet er goed uit en nu de rest van de kleuren en dan ben ik benieuwd hoe de camo er uitziet. Wat ik me wel afvraag, ik het een dikke laag verf of is de verf niet droog?

Succes met het vervolg!
Gr, Johanna

Hee Johanna,

de verf was idd nog een beetje nat en glimmend. Door de schittering van de zon vanaf de zijkant zie je dan ook iedere miniscule ophoping van verf.

Inmiddels ben ik verder gegaan met de broek die nu bijna af is. Daarna ga ik me nog eens buigen over de ogen en wat kleine laatste dingetjes voordat het figuurtje in de matte lak gaat. Dan pas ga ik hem beviezen en inlijnen.

Er komt een ondergrondje bij dat ik op het sokkeltje ga maken, maar das van latere zorg. Eerst een goed figuur afleveren.

Morgen foto's van de vorderingen.

groeten John.

Hallo allemaal,

hierbij een update van de camo. De verf is nog nat dus let even niet op de schittering. Ik heb geprobeerd het voorbeeld zo goed mogelijk na te bootsen, op sommige plekken is die simpel met stippen maar ook weer wat aderig, vooral de zwarte lijnen lopen zo op de camo. het "harde" zal wel weggaan met het filtertje en de highlights die nog moeten komen. dat kan pas natuurlijk achteraf.

groeten John.

Ha John,

blijft moeilijk Duitse camo schilderen. jas vindt ik mooi, maar deze camo persoonlijk, vindt ik niet zo geslaagd. das jammer, zou toch wat grotere lichtere ( oranje? ) toevoegen bij de donkere lijnen, en iets meer in de onderkant van de broek.
Qua uitstraling had ik zelf voor de summerside-camo gekozen, maar dat is ook persoonlijk. Wat vindt jij er zelf van?

grt,

Erwin

Ha John,

Ik zou de broek over doen. Helaas lijkt deze beslist niet op de gene die je bedoeld. (het is ook een lastige om goed te doen, dat lukt mij ook nog niet naar mijn idee). Neem anders een het Osprey boekje van Calvin Tan (modelling waffen SS figures) hierin staat heel precies stap voor stap hoe deze camo is opgebouwd. Hij is één van de enkelen naar mijn idee die deze camo echt good kan nabootsen.

Groetjes

Hee Boris en Erwin,

mijn idee!

Ik heb het boekje niet, maar heb vanmiddag een nieuwe poging gewaagd. Ik had het poppetje gisteren al bijna af, maar was de hele dag al niet tevreden zelf met mijn resultaat van de ochtend.
De verf is weer (nog) nat. Maar deze vind ik zelf in ieder geval beter nu.
Het is verdomd moeilijk. Nu ik de camo zo zie, ben ik voor het eerst redelijk tevreden. Ik ben benieuwd of jullie deze ook beter vinden. Hij lijkt niet 100% op het voorbeeld, maar is wel overtuigender.
Ik ben nog fijner gaan werken en heb het oranje ook iets aangepast.
Srry voor de matige foto.

Hoi John,

Ik vind het niet leuk om te zeggen. Deze is eerlijk gezegd nog slechter dan de 1e versie. Dit lijkt teveel op een tijgerpatroon.
Misschien moet je toch wat meer referentiemateriaal zoeken op internet of in lectuur. Je hebt zeker 1 van de moeilijkste versie van camo uitgekozen.
Kijk anders eens op de vele links bij Twenot.
Ik kan je helaas niet helpen aan referentiemateriaal. Ik gebruik inderdaad het boekje van Calvin Tan. Dit is voor mij de bijbel voor figuurschilderen op dit moment. Tevens het boekje van Jaume Ortiz : Fallschirmjager is ook super.

Suc6

Eigenlijk wel he?
Ja nu je het zegt Rob, het is toch geen goede kleding camo. Hij leek me wel aardig gedaan, maar het kan toch stukken beter nog en het doet afbreuk aan het model.

Hmm. Ik ga nog een nieuwe poging wagen. Mss een andere camo, ik kijk wel even. Hier leren we van en ik laat me niet uit het veld slaan.
Het boek van Calvin Tan is onderweg naar Tilburg.

groeten John.

Waar het hem misschien in zit is de opbouw. Calvin zelf praat ook continu over het "begrijpen" van de camo en zijn opbouw. Hier zie ik veel lijn/ langwerpige patronen. Echter bestond het uit vlekken (2 lagen), die vervolgens werden bedenkt met vlekken die allemaal waren opgebouwd uit kleine vlekjes (dan met name het zwart en een beetje oranje)

2585008630048845606S600x600Q85.jpg

Kijk hier maar eens na. 😉

Bron: http://inlinethumb60.webshots.com/39867/2585008630048845606S600x600Q85.jpg

groeten

Hoi Boris,

dat is het inderdaad. Daarom was ik begonnen met bruin, toen de grote oranjes vlekken, daarna de zwarte aders en stippen en toen de medium bruine vlekken, met soms weer zwarte randen. Maar dit is gewoon een ontzettend moeilijke camo. Ik tel mijn zegeningen en dit is voor mij nu nog een brug te ver.
Ik heb een hele effectieve simpelere camo op het oog en er een goed voorbeeld van. Ook een '43 wintercmao, maar veel valer en met een minder druk patroon. dat past ook veel beter bij de jas en mijn schilderskills op dit moment.

Het model is nu schoongemaakt en vetvrij en morgen doe ik op mijn gemak een nieuwe poging.

Bedankt dat jullie mee wilden kijken en tot morgen! 😉

Hoi John,

Helaas vind ik ook de broek afbreuk doen aan het geheel.

Maar maak niet de fout om het voorbeeld van een model te kopieëren!

Aangezien je met acryl verft, kun je het beste het patroon volgen, aangegeven op de foto in het boek, zoals je ook begonnen bent.
Echter je doet stukje voor stukje, waarbij je ieder deel van de broek op de foto, net zo overschilderd op je model.
Op die manier houd je controle over het camouflagepatroon.

Succes
Johan Bijl

Begrijpen

Het begrijpen van de camo is inderdaad het moeilijkste deel van een camo schilderen. Deze camo is inderdaad echt wel opgebouwd uit stippen, en niet door van die slangen die er nu bij jou in lijken te zitten. Het makkelijkste bij deze camo vind ik om eerst het patroon van de grotere vlekken te zoeken en deze dan te schilderen. Dan begin ik te tellen hoeveel stippen, en in welke "beweging, golf" er zich tussen de grote vlekken zitten en schilder ik die kleur per kleur. Dan pas begin ik te schaduwen en op te lichten. Het is natuurlijk niet meer dan normaal dat je vanaf je eerste poging al een perfecte camo zou kunnen schilderen. Blijven oefen en dan komt het vanzelf wel. Ik ben in ieder geval nieuwsgierig naar je vorderingen,

Gino

John, om te oefenen zou ik een vel papier nemen en een patroon ter grootte van een broekspijp hierop schilderen.
Dit kan je oneindig veel herhalen zonder de kans te lopen je model te beschadigen.
Zoals met alles is oefening en herhaling de beste leerwijze.
Ik vind je keus voor deze camo juist wel gedurfd en raad je aan om na enkele probeersels (let op Gino's aanwijzing) het nog eens te doen op het model.
Het patroon mag je "verschuiven" en zo iets rustiger maken.
Onthoud dat de broek uit een geprinte stof is geknipt en niet iedere broek 100% hetzelfde patroon heeft omdat men op een ander punt in de stof is gaan knippen.
Een idee is om de foto in het boek op dezelfde grootte te kopiëren als de figuur.
Het word dan gemakkelijker om de grootte van de vlekken te begrijpen.

Willem

Hallo Johan, Gino en Willem.

Bedankt voor de tips hier kan ik zeker wat mee. Ik heb trouwens de onderlaag in acryl gedaan en de bovenlaag in olie.
Het uittekenen en uitdenken is erg moeilijk omdat je inderdaad en op schaal moet werken en de camo moet opbouwen.

Ik zal staks even een foto plaatsen van de camo die ik wil gaan maken. Deze van gisteren en eergisteren gaat em niet worden, ook omdat ik hem niet mooi vind passen naast de jas. Het is gewoon geen mooi geheel vind ik. Het patroon dat ik nu heb uitgekozen lijkt wat op de jas op de doos zoals Gino hem heeft gedaan, maar ik heb hier een hele duidelijke foto van op een '43 er winterbroek.
Deze simpelere camo kan ik denk ik beter benaderen in dit stadium en hij zal zeker mooi staan bij de jas.

Ik ga nu voor deze camo. Het is een redelijk eenvoudige om te schilderen lijkt me, maar geeft genoeg variatie aan het figuurtje. Hij is niet voorzien van het splinter patroon wat me ook weer erg moeilijk te schilderen lijkt.
Het is inderdaad zoals Willem duidelijk zegt dat er banen van stof zijn gemaakt. Kijk maar naa de bovenste naad. Overduidelijk wordt deze afgebroken en het middelste gedeelte van het onderbeen is van een ander deel stof gemaakt. Hij loopt dus niet ononderbroken door.

Het zijn drie kleuren volgens de beschrijving, een lichte vervaagde field grey, lichte groene kleur en medium bruin. Alles vervaagt lekker en hij is dus niet zo hard. Ik begin met de overheersende kleur, daarna het groen en daarna wat bruine vlakken, maar niet te veel.

Niet te doen

Hoi John,

Ik vrees dat je deze camo niet zal kunnen gebruiken. Dit is Wehrmacht en het figuur is SS, en je kan deze twee niet combineren. Als ik het goed zie is dit de blurred uitvoering van het splinterpatroon, dat ook door Duitse Para's werd gebruikt. Het moeilijke hieraan is dat het lijkt alsof de camo er is opgespoten, de vlekken hebben geen duidelijke randen en "vervagen" in de achtergrond. Ik ben nu aan het proberen deze camo op een 1/35 figuur te schilderen en het is de moeilijkste die ik tot nu toe gedaan heb. Ben wel nog maar net aan de tweede poging begonnen.

Groetjes,

Gino

Nou Gino, dan maar deze.

Lijkt me beter te doen en is van de SS. Qua opbouw begin ik dan met lichtbruin als achtergrond, Daarna de grote vlekken in 3 kleuren zeer lichtbruin, donkerbruin, groen en dan stippelen in dezelfde kleuren tov elkaar en ook met llichtgroene stippen erbij.

Deze kan

Hoi John,

deze is dezelfde als degene die ik op de broek van dit figuur heb geschilderd. Persoonlijk vind ik die moeilijker dan dewelke je eerst gekozen had, maar dat zal ook al van persoon tot persoon afhangen denk ik. In ieder geval veel succes ermee.

Groetjes,

Gino

Re: Deze kan

Gino Poppe (Figure Royale zei:
Persoonlijk vind ik die moeilijker dan dewelke je eerst gekozen had, maar dat zal ook al van persoon tot persoon afhangen denk ik.

Wil mezelf niet vergelijken met Gino, maar ik vind Pea-pattern ook mega irritant. De eenvoud is maar schijn. Het is zeer lastig om overtuigend neer te zetten en het luistert naar mijn gevoel nog veel nauwer dan oak-leaf. Zeker ook op deze schaal denk ik zo.

Mijn advies zou zijn om nog een keer oak-leaf te proberen. Rustig bestuderen hoe het in elkaar zit en dan aan de gang. Het voorbeeld uit je boek is denk ik wat misleidend (al zitten zijn er verschillende oak-leaf varianten). Kijk maar eens hier voor originele uniformen:
http://www.germanmilitaria.com/WaffenSS/01Uniforms.html

Succes.

Hoi John,

Ik volg dit project nou al een tijdje in stilte, en ik vind dat je hier zeer bewonderingswaardig werk laat zien. Ik vind de kleding erg mooi geschilderd. Ik zou de camo die je eerder al geprobeert hebt te maken, nog een keer proberen. Als je je nog eens goed verdiept in de opbouw van het patroon, moet het helemaal lukken.

Mij lijkt het patroon dat je nu wilt gebruiken best wel moeilijk om te schilderen, dit zou het mooie figuur te niet kunnen doen.

Veel succes met het schilderen van de broek,

Maarten

Hoi Maarten, Niels en Gino. Bedankt voor de aanmoedigingen.

heb eerst nu de nieuwe camo eens goed zitten bestuderen en ben een voorzichtige poging aan het wagen. Die lijkt me goed af te gaan. Ik zie op de boxart dat Gino er een hele mooie vale stof van heeft gemaakt. Dat wil ik ook nabootsen en past m.i. goed bij het figuur en het is tenslotte ook een soort van werkbroek zal ik maar zeggen.
Ik kan vandaag helaas geen foto's maken van de tussenpozen omdat mijn vriendin mijn fototoestel mee heeft naar een kapperswedstrijd. 😈 😈
Ik maak ook alvast de highlights etc dan krijg je toch een betere indruk van het eindresultaat.

Verder ga ik vandaag verder met de laatste dingen van het uniform en probeer ik de ogen nog te verbeteren.

groeten John.

Ik ben de afgelopen twee dagen heel druk in de weer geweest met het figuurtje en hierbij een update van mijn vorderingen.

De Camo
Die heb ik afgemaakt. Ik was hier redelijke gelukkig mee, maar zat dus even zonder fototoestel. Ben doorgegegaan met het maken van highlights met olie en de schaduwpartijen.
Ik heb tussen de benen extra schaduw aangebracht en ook bij de bovenste delen waar de jas een beetje overheen hangt.

De gesp van de riem gedaan met wat silverachtige verf en een zware wash gegeven.

Verder de laatste zaken afgeschilderd en nagelopen op lichte beschadigingen van het hanteren van het figuur.

Daarna alles in de matte lak (acryl) gezet en laten drogen.

Toen ben ik gaan inlijnen met burnt umber en zwart. Op sommige plekken wat zwaarder dan op andere plekken.
Daarna wat overtollige wash weggehaald met een wattenstaafje of een penseel dat zeer licht in de white spirit was bevochtigd.

De ogen heb ik aangepakt met schaduwpartijen en de pupillen vooral wat kleiner gemaakt en meer naar de zijkanten verschoven. Hierdoor kijkt hij stoerder.

Daarna meerdere zeer lichte drybrush rondes. In een zanderige kleur soms met wat flesh erdoor en later zeer licht cremig. Ben hier voorzichtig mee geweest.

Toen ben ik begonnen met het sokkeltje.
Ik heb kerven gemaakt op de bovenkant, houtlijm, strooisel erop, etc.
Daarna een toepasselijke tak gemaakt, die een beetje begroeid is met was mos, echt uit eigen tuintje. Daarna nog wat zeer kleine stenen, blaadjes en tenslotte zeer licht wat Heki gras. Ook wat verf hier en daar en wat pigmenten aangebracht in 4 kleuren zand.

Het figuur is verankerd vanuit zijn hiel met een pennetje van een paperclip.

Ik moet hem nog gaan beviezen met wat modder en zand.

Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen so far.

groeten John.

Bedankt voor jullie reactie.

Boris: de donkere stippen zijn op sommige na dan idd soms wat te dik. Ik heb dit inmiddels iets verminderd door heel licht te schrapen. Was erg moeilijk maar is goed gegaan. Ben zelf zeer tevreden over de jas en acc idd. 😉

Jacco: bedankt! 😉 Stippen zie boven.

Laurens: idd de schoenen heb ik nog wat aangepakt, maar niet te veel. Evenals de onderste randen van de jas en de mouwen. Allemaal zo subtiel mogelijk want deze wil ik gewoon niet al te veel beviezen.

Rene: bedankt! wat betreft de stiknaden: ik zal eens kijken. Mss ga ik de dunne randjes ook nog heel licht inlijnen.

Rob: bedankt!

Michel: bij deze! 😉

Inmiddels heb ik de pigmenten van het grondwerk gefixeerd met water. En heb ik een mooi plaatje besteld voor op het sokkeltje. Ik ga nu verder met de 234/4 en een special project echt helemaal te gek wordt deze maar daarover over een paar dagen meer. 😕: 😕:

Hallo allemaal, na het figuurtje een paar dagen aan de kant gezet te hebben vallen je toch een aantal dingen op.

-Ik heb links en rechts nog wat zeer kleine zaken gecorrigeerd en de broeklijnen wat meer aangedikt.
-Verder de stippen op de broek nog wat aangepakt en het grondwerkje iets verbeterd. Het mos op de tak heeft een weinig lichtgroen pigment gekregen zodat het iets meer eruit springt.
-Verder nog wat schaduwen in de dieperliggende delen van het figuur zoals onder armen en tussen de benen gedaan.
-Het geweer heb ik nog op sommige delen gedaan met een zeer licht steelblue accent.
-Tenslotte modderpigmenten op de jas en schoenen en broek. Maar erg weinig moet ik zeggen.

Woensdag is het naamplaatje klaar en zal ik de eindfoto's plaatsen.

groeten John. 😉

John,
ik heb nu geen fotomateriaal bij de hand maar waar je bij die vorige patronen net de plank een beetje mis slaat volgens mij is dat je te harde, felle kleuren gebruikt.
Bijvoorbeeld dat zwart voor die "aders" zoals jij ze noemt.
Als je de referentiefoto heel goed bekijkt zie je dat dat zwart veel eerder een diep donker bruin lijkt.
Je moet eens proberen het "harde" van je kleuren weg te mengen door bijvoorbeeld kleine beetjes van de ondergrondkleur door je camokleur te mengen.
Dan vormen de kleuren veel meer 1 geheel en komt dat veel subtieler over dan wat je nu liet zien.
En probeer echt met dunnere verf(lagen) te werken, dat is zoveel mooier uiteindelijk.

Hoi Rob,

deze camo was al overgedaan door mij. Door jullie 1 april strapatsen zijn de vorige foto's in een 2e topic terecht gekomen. Dat nu gesloten is. Ik ben weer in dit topic verder gegaan om vervuiling te voorkomen. Het is nu het pee pattern geworden.
Maakt allemaal niet uit, binnenkort de eindfoto's.

groeten John. 😉

Hierbij de beloofde foto's van het figuurtje verder aangepakt (helaas is de vorige post nu verdwenen) en met ondergrond. Ik maak de schoenen en jas en broek en mouwen sowieso nog wat viezer denk ik. Ik heb er de afgelopen 4 dagen heel wat uurtjes in gestoken.

Hoor graag jullie reacties!!!

Cheers John.

Hoi John,

ik blijf 't 'n plaatje vinden. Kun je een close-up maken van de zijkant ? Dus waar de naad te zien is van de Hose ?

Bij de weg, zijn de 1/16-spullekes nog goed aangekomen ?

groet Frank

Mooi

Hoi John,

Ziet er al zeer mooi uit. Wel is het op de foto zeer duidelijk te zien dat de broek nog veel schaduwpartijen kan gebruiken. De broek is het verste van de lichtbron verwijderd en zou dus het donkerste moeten lijken, maar hier is dit juist het allerlichtste. Misschien niet slecht om met wat washes in de plooien de broek nog wat donkerder proberen maken.

Vele groetjes,

Gino

Hoi Gino,

ik ga er eens goed voor zitten nog. Vanavond zet ik echt de aller allerlaatste puntjes op de i en zal ik inderdaad de broek nog eens wat donkerder maken. Ik denk wel dat dit nog nodig is voor een mooi effect. Dit zal de drybrush weer deels teniet doen, maar die kan daarna weer gewoon uitgevoerd worden.
Bedankt dat je zo snel even nog mee wilde kijken.

groeten John.

Ha John,

Mooi geheel. Ik zou wel het takje (volgens mij een Zomer Eik) vervangen. Zelf let ik er altijd op dat er geen prominente knoppen zijn. Nu is de verhouding natuurlijk wat vreemd. (kokosnoten? 😉 )
Het figuur is prima, al denk ik dat je met de broek meer had kunnen doen (schaduw, highlights) En de foto's zijn iets aan de overbelichte kant.
Verder zeer geslaagd!

Groetjes!

Hallo allemaal,

bedankt voor de vele (positieve) reacties en opbouwende kritieken op mijn eerste 1:16 figuur van iedereen en het meekijken. Ik heb enorm veel geleerd en vooral heel veel plezier gehad een het schilderen van het figuurtje.
Kennelijk is dit een van de mooiere qua pasvorm en dat was goed te merken. Ik ben zelf tevreden over het resultaat. Moeilijkste punten waren de ogen en de camo van de broek vind ik.

Ik ga nu verder met de grote Nebelwerfer en ga ook een ander figuurtje, weer 1:16 of 90mm schilderen. Ik ben nu aan het kijken bij Andrea en Pegaso naar een nieuw model. Laat jullie binnenkort wel weten wat het volgende project gaat worden.

met groeten,

John 😉 😉

Hoi John,

Goed geslaagd model waar je zeer tevreden mee mag zijn. Ik vind de schaduwen mooi gelukt en de bontkraag ziet er goed uit.
Netjes afgewerkt.

Gr, Johanna

Goed

Hoi John,

Aangezien je nog niet zo veel ervaring hebt met figuren vind ik dit zeker een heel goed poging. Er is echter nog veel ruimte voor verbetering. Persoonlijk houd ik zo niet van gedrybrushte highlights, deze komen altijd te hard over en helemaal niet vloeiend. Dit is niet enkel met jou figuur; ik heb nog nooit een figuur gezien dat gedrybrushd is en een redelijk resultaat gaf. Hierdoor zit er ook weinig tot geen variatie in de plooien.
Probeer in het vervolg ook om je "modder" met meer kleuren op te bouwen en het vuil op het figuur te integreren met je grondwerk.
Nog een simpele regel die ik al volg van de in de tijd dat ik nog tanks deed : ELK deel moet niet alleen geschilderd worden, maar ook opgelicht, geschaduwd, uitgelijnd, tegen uitgelijnd en (eventueel) met filters bewerkt worden. Of dit nu een gezicht, jas, veldfles of modderspatje is : ik doe dit met elk deeltje.

Doe zeker verder met figuurschilderen want je bent heel goed bezig. Het is nu aan jezelf om te bepalen of je nog verder wilt gaan of tevreden bent met het resultaat dat je nu hebt. Maar het voornaamste is volgens mij gewoon dat je er zoveel mogelijk plezier aan moet beleven. Ongeacht welk "niveau" je wilt halen.

Vele groetjes en tot het volgende figuur,

Gino

Hoi Gino,

kijk dat zijn tips waar we wat mee kunnen. Ik moet zeggen dat in levende lijve, voorzover dat kan met een figuur van plastic 😉 , hij er veel minder hard uitziet. Ik heb geprobeerd het drybrushen zeer zacht aan te zetten met pasteltinten. Maar goed ik denk zeker dat je een goed punt hebt. Zelf de schaduwen met een penseel schilderen en oplichten kan veel mooier worden nog. Ik heb dat bij de hoofdplooien natuurlijk wel met olieverf gedaan. De knopjes en zeer smalle en kleine richeltjes zijn weer wel gedrybrushed .

Ik ga binnenkort dus verder met een nieuw figuur en zoek er sowieso eentje die mooi past bij de Nebelwerfer. Verlinden heeft de paratrooper van zichzelf gebruikt die zijn pistool laadt en dat geeft een enorme spanning in het dio met de nebelwerfer die klaar staat. Ik kan dit makkelijk overnemen maar wil eigenlijk een andere originele figuur erbij. Maar die is erg moeilijk te vinden. De meesten hebben poses die niet erbij passen. 😢 😢

Ik was eigenlijk zeer ontevreden over de laatste foto's qua belichting. Heb me wat verdiept in belichting en mijn camera mogelijkheden en voor een nieuw achtergrond papier gezorgd.

Hierbij nog enkele shots die een betere indruk geven van het eindresultaat van mijn eerste 1:16.

Voor de liefhebbers heb ik ook 3 foto's bijgevoegd van een miniprojectje van me. Het is een 1:6 MG34. Ik kocht dit kitje voor 10 Euro op een beurs in Dortmund. Er zaten er zelfs 2 MG's in kogelbanden en nog wat zaken.
Ik heb het machinegeweer wat bijgevijld links en rechts om de naden weg te werken. Ik heb de kolf met alkydverf in een soort houtkleur na
gemaakt en verder de MG verweerd met vooral gunmetalachtige pigmenten. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Cheers John.

En het extraatje, de MG34 (ik maak er nog een naamplaatje bij)

Ik vind hem echt super mooi geverfd,heb alleen 1 opmerking/tip.
Misschien moet je kijken of het mogelijk is om de patronenband die uit de MG komt wat meer te laten hangen. Ik weet uit ervaring dat deze eigenlijk gewoon naar beneden hangt. Verder nogmaals strak stukje werk

mg

hee John,
die MG ziet er goed uit , mooi gedry-brusht en afgewerkt .
waar heb je die eigenlijk vandaan 😉 .
groeten en tot woensdag bij de club avond.
neem je dan de MG mee zodat we hem live kunnen zien.
groeten Arjen

Terug
Bovenaan