FF een tip i.v.m. modellen en kamer planten..."uh?&quot

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Haha jaja toch echt een nuttige tip...
Ik ben afgelopen week aan het airbruchen geweest met m'n StuG niks aan de hand alles naar wens gebeurd. Maar dan laat ik het voertuig e.d. vaak ff in de vensterbank staan voor 1 dag, zodat na een dag drogen de volgende laag er op kan.

Na jaren airbrushen nooit geen probleem mee gehad, tot ik deze week vreemde glanzende spatten op m'n voertuig zag... (op de zwarte ondergrond laag) "Hmmmm.... de honden? nee die komen daar niet bij..." Na nadenken en voelen dat het kleverig was kwam ik er dus achter dat het van het blad van een een of andere kamer plant kwam... 😕 Sh*t was m'n eerste gedachte...

Achteraf logisch omdat nu veel planten bezig zijn met bestuiven e.d.

Ik kon ze nog iets uitvegen en vervagen, nu maar hopen dat ze er bij de basislaag niet doorheen komen.
Ik waag het er toch maar op.

Dus modelbouwers en kamerplant liefhebbers... u bent gewaarschuwd... 🙂

mzzls

Boris Boris Boris toch....... 😕

Je weet toch dat je niet moet bouwen in een plantage???

De bewateringsinstallatie en de groeilampen kunnen je model verwoesten, laat staan de benevelde toestand waarin je bouwt....
🙂 🙂 🙂

Geintje hoor...
Maar ik zou wel proberen het kleverige goedje met wat water en wasmiddel te verwijderen. Ik weet zeker dat dat anders problemen gaat geven bij/na het spuiten..
Succes

Hans, ik zal eens proberen foto's te maken. Ik doe dit normaal nooit omdat het een €€€ camera van m'n zusje is voor haar studie en ik het haar laat doen maarja... komt er vaak niet van 😉

Ik hoop dat hjet te zien is omdat het op een zwarte ondergrond is.

Tja, misschien toch maar er af halen .Anders baal ik straks na die 2e laag nog veel meer... 😕

groeten

Ps. M'n zweverige groene bron van inkomsten en modelbouw houd ik gescheiden hoor... 🙂

Kleverig? Dat doet me denken aan uitwerpselen van bladluis of bladluislarven!
Een huismiddeltje is bestuiven met water en spiritus, of water met daarin opgelost zware shag... (Nee, mijn moeder rookte geen zware shag... ik wel. Ooit geprobeerd van haar een donatie los te krijgen omdat ik voorzag in haar huis-apotheek; geen kans dus. 😢

Terug
Bovenaan