Fennek ISAF 2009

Hallo allen,

Het is al weer even geleden dat ik hier iets heb gepost.
Maar het gaat beginnen.... de monsterklus.

Zoals vele weten heb ik jaren bij defensie gewerkt als artillerist, in mijn laatste parate jaren heb ik als voorwaartse waarnemer drie jaar op een Fennek gewerkt.
Prachtig voertuig en het heeft zeker indruk gemaakt tijdens mijn uitzending naar Afghanistan in de tweede helft van 2009.
Dit specifieke voertuig wil ik dan ook gaan na maken.

Dus eigenlijk mijn eigen Fennek.

Dit idee is even blijven liggen, omdat ik op zoek moest naar de juiste onderdelen, figuren en dergelijke.
Het grootste probleem gaan de lamellen worden, maar ik ga er uiteraard alles aan doen om dit zo perfect mogelijk te maken.

Het idee is als volgt;
In september 2009 had ik een opdracht samen met de verkenners van 17painf, we moesten de rivier de Helmand oversteken.
Het idee is om een stukje van die oversteek te gaan na maken.

Het moment dat ik wil na maken is het moment dat mijn Fennek de oever verlaat en het water in rijdt.

Onderstaand de middelen die ik ondertussen heb verzameld.

Snel zal het niet gaan, maar ik ga zeker proberen zo veel en vaak als mogelijk update foto's te plaatsen.

Groeten Eric

Haha ja, ik ben vooral benieuwd hoe je dat met het water doet. Fennek had je al eerder gemaakt toch ? Maar je
"eigen" is altijd mooi. Ikzelf ben momenteel bezig met mijn " eigen" m-109 op een schietserie in Munster-Süd begin jaren'90. Ik heb bij Black Lion decals de eigen markeringen laten maken.

Succes, Patrick.

Ha, weer een Fennek. Heel goed. 😀 Ik heb er zelf ondertussen ook eentje gebouwd en de basis is volgens mij heel goed voor verdere detaillering. Ik vind de camouflage wel interessant. Kun je daar iets over vertellen? Op de foto's lijkt het één kleur geel die willekeurig verdeeld is en niet alleen als afdekking van één van de originele kleuren.

Succes met de bouw.

Erik

Hallo Erik,

De gele kleur is inderdaad willekeurig aangebracht, dit zat op alle verkenners Fenneks, maar niet op de mijne.
Je moet dit zien als een soort tijdelijke camo, is er met enige moeite ook weer gewoon af te pellen.

Als je de doos van Trumpeter nog voor de geest kunt halen, dan staat die gele kleur daar ook op (niet goed trouwens) waar ze suggereren dat het zo hoort. Maar niets is minder waar, dit is gewoon een groot blik die met een blokkwast gewoon op het kamp werd aangebracht. En ja de bedoeling was om er dan alleen de zwarte vlakken te bewerken, maar als je een soldaat een kwast en een blik verf geeft gaan ze gewoon los zoals je op de foto ziet. 🤣

Groeten Eric

Hé Eric dacht al waar ben je 😉
Heb je deze gezien:

http://www.network54.com/Forum/110741/message/1428879710/Trumpeter+Fennek+in+German+service

Misschien leuk ref. voor je eigen bouw hoewel ik totaal niet weet of er verschil zitten tussen de NL en Duitse uitvoering?

Gr.JW

j.w.stokkers zei:
Hé Eric dacht al waar ben je 😉
Heb je deze gezien:

http://www.network54.com/Forum/110741/message/1428879710/Trumpeter+Fennek+in+German+service

Misschien leuk ref. voor je eigen bouw hoewel ik totaal niet weet of er verschil zitten tussen de NL en Duitse uitvoering?

Gr.JW

Mijn dank voor de link en er zit wel iets verschil maar dat is niet heel veel.

Groeten Eric

Nou eindelijk weer stukje verder.

Een deel van de binnenkant gedaan en ook een chauff geplaatst.
Een Alpine hoofd en een Legend lichaam, helaas paste de boel niet helemaal, dus de handen er vanaf. Gelukkig zie je daar straks helemaal niets meer van als het dak er op zit.

Groeten Eric

Begint al aardig op te schieten. Hopelijk zie je er nog iets van als het dak erop gaat.

gr Bas

Ik blijf deze zeker volgen Eric,heb ook de Trumpeter kit.
Ben benieuwd hoe je die lamellen gaat doen,likt mij inderdaad geen fluitje van een cent.
Heb je ook goede foto's van het affuit van de FN MAG waar mee je kan werken?

Groeten,Ron.

ron schroeder zei:
Ik blijf deze zeker volgen Eric,heb ook de Trumpeter kit.
Ben benieuwd hoe je die lamellen gaat doen,likt mij inderdaad geen fluitje van een cent.
Heb je ook goede foto's van het affuit van de FN MAG waar mee je kan werken?

Groeten,Ron.

Hallo Ron, die lammellen lijken mij ook een flinke uitdaging, gelukkig heb ik veel detailfoto's van de lammellen.

Ik heb de afuit samen met een lasser op Tarin Kowt gemaakt dus de details zijn mij bekend en ik heb ook een walkaround van gemaakt.

http://s269.photobucket.com/user/Ericdegraaf/slideshow/Walk around Fennek isaf

Groeten Eric

Dat word een mooie fennek.

Ik ben zelf ook bezig met de fennek te bouwen en wil bouwen zoals jou fotos.
Nu zou ik graagg willen weten wat de maten zijn van die lamellen.
Zoals dikte en diepte.
En hoe zitten de buizen vast gemaakt?
En hoe groot zijn ze?

Groeten niels

Terug
Bovenaan