Re: Famo & Sd. Ah.116 + Panzer III: 04-05 Diorama
Geweldig dit! 😀
Geweldig dit! 😀
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Misschien wat meer chaos in de houten puinhoop?
...de hele combinatie vastzetten op de brug en deze afmaken door nog wat meer puin om de combi heen te plaatsen.
Richard Cramer zei:@ Ron: jij schrijftMisschien wat meer chaos in de houten puinhoop?
Zelf schreef ik:...de hele combinatie vastzetten op de brug en deze afmaken door nog wat meer puin om de combi heen te plaatsen.
Is dus inderdaad de bedoeling. Heb gisteren alles puur voor de foto geplaatst. Er komen nog meer planken op en rondom de combo. Moet echter eerst het water en de walkant nog afmaken. Er komt een cameraman aan het einde van het diorama, suggererend dat hij de foto/film heeft gemaakt. Verder komen er nog eenden in het water en wordt het water nog bewerkt zodat er wat meer diepte in zit.
Wat betreft de Panzer III: wanneer je naar de conceptfoto's kijkt zie je dat ik wel met het idee van een verschoven tank heb gespeeld. Maar omdat 'ie inderdaad met ketenen vastzit (die moeten nog geplaatst worden) én gezien zijn gewicht, lijkt het me niet logisch dat 'ie al te veel verschoven is. Ik slaap er nog een nachtje over 😉 ...

Peter van Hout zei:Nice Richard!
Blijft toch een machtige machine, en het resin canvas ziet er prima uit, vooral de 'deur-bekleding'.
Chips op de spade met haarlak techniek, neem ik aan?
is ie trouwens 21 juni ook te bewonderen in Overloon? 🙂
(zonder dio is ook prima..!)
groet, Peter.
j.w.stokkers zei:Peter van Hout zei:Nice Richard!
Blijft toch een machtige machine, en het resin canvas ziet er prima uit, vooral de 'deur-bekleding'.
Chips op de spade met haarlak techniek, neem ik aan?
is ie trouwens 21 juni ook te bewonderen in Overloon? 🙂
(zonder dio is ook prima..!)
groet, Peter.
Ik zou er 23 juni van maken omdat dat de datum is van de Twenot bijeenkomst!
Dan zou ik die links voor doen 🙄 .@ Herold: daar heb jij een goed punt ! Ik ga een canvas deurtje vervangen voor een deurtje gemaakt van Magic Sculpt of loodfolie o.i.d. Moet wel lukken. Bedankt !
ik denk dat het kraantje op de drum heel makkelijk te plaatsen is. als je de drum plat legt in een stellagetje of desnoods tussen 2 blokken in heeft het kraantje weer functie.
Jos van Hooff zei:ik denk dat het kraantje op de drum heel makkelijk te plaatsen is. als je de drum plat legt in een stellagetje of desnoods tussen 2 blokken in heeft het kraantje weer functie.
Dan zit de kraan er niet logisch in. De opening zou dan horizontaal staan, toch?
Zelf probeer ik vaak wel aan deze "algemeen erkende keurigheid" te voldoen, zodat een ieder het kan waarderen omdat de uitvoering laagdrempelig en weinig uitgesproken is qua visuele expressie.
Richard Cramer zei:@ Het resultaat geeft me weinig meer dan een bevredigend gevoel.
Richard Cramer zei:Wat betreft de PK-man, ik laat nog even de foto zien waarop dit diorama is gebaseerd:
![]()
Nu kan ik het mis hebben,maar m.i. is deze foto vanuit het water genomen. Kan ook vanaf de wal met een tele-lens gemaakt zijn, weet niet of ze die in de jaren '40 al hadden. I