Eve of Battle klaar 17-5-2011

Geert-Jan Meeuwissen

Lid van de TWENOT
Hier een project waar ik op onze vorige bouwavond aan ben begonnen.
Vandaag de ombouwset van Accurate Armour binnen gekregen en de resin delen erop gezet.
De bedoeling is dat deze mee naar Overloon gaat.

Foto's zijn niet al te best maar er is ook nog niet heel veel op te zien.

dsc0221ra.jpg

dsc0223ez.jpg

GJ

Re: Eve of Battle WIP

ziet er goed uit geert-jan. je bent met iets bezig wat ik ook leuk vind.
het is weer eens iets anders dan de gebruikelijk panther of tiger die we hier heel veel zien.

john

Re: Eve of Battle WIP

Weer iets verder.
PE zit er nu op, de staaldraad moet nog vastgezet worden en een kabel van de quick release catch de toren in. De koker op de toren staat nog los zodat de ladersluiken makkelijker te verven zijn.
Tips en commentaar altijd welkom.

dsc0225w.jpg

Kwaliteit van de fot is nog altijd niet veel. 😳

GJ

Re: Eve of Battle WIP update 23-3

De eerste kleur zit erop:
Xtracrylics Khaki Drab,
Vallejo Canvas
Tamiya Red Brown

De plaat tussen de ladersluiken en de doek om de mondingsrem moeten nog ververfd worden.

Zojuist wat filters en washes binnengekregen van Dax. Wordt de eerste keer dat ik daarmee ga werken. 😕

dsc0247ie.jpg

GJ

Re: Eve of Battle WIP update 24-3, nu in kleur

Weer wat verder. Dit is het geworden na filter en wash.
Zo voor een eerste keer filters en washes gebruiken ben ik niet ontevreden met het resultaat.

dsc0252a.jpg

dsc0253tj.jpg

dsc0258rd.jpg

GJ

Re: Eve of Battle WIP update 26-3, filter en wash

ziet er goed uit. je bouwt behoorlijk hard door als je zo door gaat kun je er nog wel project af krijgen voor overloon. 😉
ik dat je net als andere een probleem hebt om de kabels mooi strak te krijgen. ik weet er alles van. soms kun je ijzer/koper draad mooi strak door één eind in een bankschroef te zetten en dan met een combinatie tang hard strak te trekken als je dan voorzichtig stukjes knippen en te buigen. dat vereist wel veel geduld

john

Dank je. 🙂

Dit was glad draad. Zal weer net iets anders werken als gedraaid. Ik heb het idee dat, als je het fatsoenslijk wilt spannen, je eigenlijk garen moet gebruiken, dat is soepel. De wading trunk waar hij aan zit is te zwak om om veel kracht op uit te kennen oefenen om hem goed op te spannen. 😕

Ik heb er al wel over na zitten denken om nog iets voor Overloon te bouwen maar ben er nog niet uit.

GJ

Weer eens een update. Deze keer met wat decals.

dsc0328fm.jpg

dsc0329b.jpg

Langzaam maar zeker loopt deze op z'n eind. Nog wat kleine dingen zoals glas in de lamp en de tracks en dan is het voertuig klaar. Dan komen nog een paar figuren.

GJ

Re: Eve of Battle WIP update 2-4, decals

Hoi GJ,

Ik vind hem er niet verkeerd uitzien. De basislaag had wat glanzender gekund. Zo loopt je wash wat beter uit, en zie je de randjes van de decal minder.
Mooi ook om eens een Cromwell met waaduitrusting te zien.

De rupsen moeten nog wel zakken, die staan nu te strak.

Groet, MartinD

Re: Eve of Battle WIP update 2-4, decals

Dank je.
Deze tracks zitten er ook maar even op voor de foto. De definitieve ben ik nog mee bezig en zullen inderdaad zakken tot op de middelste drie loopwielen.

GJ

Re: Eve of Battle WIP update 17-4, bijna af

Hoi GJ,

Strak werkje op deze manier.
Ik zou de geleidetanden en de contactoppervlakken van de tracks glanzend maken.
Op de foto lijkt het allemaal wat roestig.

Hoe wordt de presentatie? Een mooi afgewerkte sokkel eronder? Of misschien een kleine stukje Engelse straat?

Groet, MartinD

@Martin: Dank je.
De tanden hebben een heel lichte staal kleur evenals het loopvlak van de tracks. Deze tank is gesitueerd eind mei '44 vandaar dat de tracks niet echt glimmend meer zijn. Hij komt op een mooie sokkel te staan.

GJ

hij ziet er goed uit. ik vind de tracks op de foto al goed uit zien en mooi gebouwt maar zoals martin aangaf iest te roestig er mag wel iest meer metaal glans zijn. ik las net dat je er al wat aangedaan had. ik ben benieuwt hoe hij er nu uit ziet maar dat zie ik zaterdag wel. ik denk dat ik ook een die filters moet gaan uit proberen in plaas van mij gebruikenlijke techieken

john

Hij is nu wel klaar, heeft in Overloon op de wedstrijdtafel gestaan.
Daar komt onderstaande foto ook vandaan, gemaakt door, denk ik, Eric Reits.

DSCN7093.JPG

GJ

Terug
Bovenaan