Es geht nicht weiter

Schalen
  1. 1:35
De afgelopen weken ben ik aan het opruimen geweest en zo vond ik dit model in een doos terug en ben ik aan de slag gegaan met de afwerking. Tablet met olieverfjes gevuld, diverse mixjes gemaakt en me vrolijk uitgeleefd op het model. Daarna een ondergrondje gemaakt van modder en veel water zodat het beoogde doel dichterbij kwam, twee figuren van Wolf in elkaar gezet, geschilderd met acryl en olieverf en zo is het volgende verhaaltje ontstaan in een koud en regenachtig Rusland .... Es geht nicht weiter

003-Eindversie.jpg

004-Eindversie.jpg

005-Eindversie.jpg

006-Eindversie.jpg

007-Eindversie.jpg

008-Eindversie.jpg

009-Eindversie.jpg

010-Eindversie.jpg

Hiermee is een project dat jaren geleden begon toch tot een aanvaardbaar einde gekomen.

Grtz

Dank voor jullie reacties, het model heeft een mooie plek gekregen .....

De witte kleur is Vallejo 344 en verder heb ik met licht grijs en offwhite gewerkt en met olieverf afgemaakt.

Mooie Marder Johanna ! figuurtjes ook goed gedaan.
Grondwerk ziet er ook goed uit, eenvoudig, maar doeltreffend.

En niet om te lopen zeuren, maar bedoeld als opbouwende kritiek 😈 :

De uitlaatdemper (goeie kleur) ziet er wat gladjes uit.
Spanwiel rechtsachter is aan de binnenkant helemaal droog.
Aan de achterzijde (onder het voertuig) is het ook opvallend droog.

Fraai tafereeltje om naar te kijken, dát in ieder geval !

Und jetzt...... weiter machen 😉

Vrolijke groet 😀
Peter

He mannen, had dit helemaal niet meer gezien. Bedankt voor de tips, model is echter op een andere plaats, kan er niets aan doen momenteel. ik ben nu bezig in het FOC deel en daar wisselt het per dag, al vordert de jeep wel ....
Het water is gemaakt met een gel van Lucas, dat heb ik op een klein kunstafdelinkje van de Hornbach ooit gekocht en dat droogt transparant op, net als houtlijm en verder wat lakken, steeds laagje voor laagje, elke keer laten drogen en dan zien hoe het wordt. Er zijn allerlei producten te koop waarmee je ook wat kunt maken, ik heb hier ook wel een aantal, toch vind ik ook gewone hoogglans lakken en zo leuk om mee te experimenteren en elke doe ik het anders.

Grt

Hoi Johanna,

Ondanks het winterdiorama straalt het toch warmte uit. Leuke details
Wat zijn eigenlijk de toevoegingen aan de zijkanten, waar die emmer hangt ?

*EDIT*
ik zie 't al; naar buiten geklapte zittingen :idea:

groet Frank

Hoi Frank,

Topic was me helemaal ontschoten en zo te zien had jij je eigen vraag al beantwoord en inderdaad en zijn ingeklapte stoeltjes.
Dat me wel meer was ontgaan http://xbbtx.be/awards/winners/ (bij militair zoals het onderwerp al wel aangaf ....)

Gegroet allen!

Hoi Maarten,

Bedankt. Het ondergrondje is gemaakt van allesvuller gemengd met donkere pigmenten om zo een donkerbruine ondergrond te krijgen. Het water effect is gemaakt met transparante gel van het merk Lucas wat ik bij de Hornbach gekocht heb en houtlijm en glanzend lak.

Grt

Terug
Bovenaan