Erich: StuG III en SdKfz 252 -6 nov: bouw is gereed!

EricReist

Lid van de TWENOT
Met vele voertuigen (bijna) afgebouwd maar ongeschilderd in de vitrinekast was het lastig kiezen...
Het is toch de StuG III geworden met de SdKfz 252 ernaast. De een zal een verse witte laag krijgen, de ander zeer versleten. Met tzt wat mannetjes er omheen.

FOCwhite01.jpg

De StuG heeft een eenvoudig gescratched interieur (granaatrekken etc), de SdKfz 252 is geheel gescratched van binnen (en een beetje van buiten) en heeft er een aanhanger bij. Volop pret te beleven! Eerst nog even afmaken qua bouw...

Erich

Re: Erich: StuG III en SdKfz 252

Ha die Eric,

Ik vind vooral de 252 een schitterende bak die ik al eens in het echie heb mogen bewonderen. Ik hoop dat je de tijd vind om de modellen (en het verslag) uitgebreid onder handen te nemen 🙂 ... Succes!

groeten, Richard.

Re: Erich: StuG III en SdKfz 252

Eindelijk tijd om de laatste toevoegingen te plaatsen, zoals spare tracks, handgreepjes, wat bagage, een rekje etc...
Klaar voor de spuit?

Eerst de binnenkant verfen en verweren en dan kan het strak dichtgemaakt worden, inclusief granaten natuurlijk 😉

De StuG:

focstug01.jpg

focstug02.jpg

focstug03.jpg

focstug04.jpg

focstug05.jpg

focstug06.jpg

focstug07.jpg

focstug08.jpg

De 252:

foc25201.jpg

foc25202.jpg

foc25203.jpg

foc25204.jpg

foc25205.jpg

hopelijk met een week de binnenkant!

Erich

Mooie combinatie. Staat ook op mijn verlanglijstje...
Jammer eigenlijk dat de tamiyakit het niveau niet haalt van de rest.
Ombouwkit ziet er ook wat gedateerd uit. Hoe is die nu? Volgens mij had je dat al 's laten zien, maar dat vind ik niet meer.

Uitdagend project, maar daarom niet minder de moeite waar! Het begin is in ieder geval veel belovend en het conversie werk ziet er overtuigend uit. Details waar je mogelijk even naar kunt kijken zijn de bij de 252 de kastjes tussen de voor en achter spatborden. Ze lijken een beetje te "zweven" en de afgebroken spatbord rand bij de Stug. Ook hier lijkt er een naad te zitten die vermoedelijk ongewenst is, danwel niet overtuigend over komt. Succes!

gr Bas

Hoi Eric,

Je voertuigen zijn netjes gebouwd! Het enige wat mij een beetje stoort zijn de tamiya tracks op de 252 kun je deze niet beter vervangen door friuls of misschien heeft iemand nog tracks van een dragonkit over!

Succes met het schilderwerk 😉

Groet,

Roger

Terug
Bovenaan