Ergens in Nederland

Fraai tafereel, leuke huizen! Nog wat regensporen/smurrie bij die onderbroken dakgoten en afgebroken regenpijp? Gordijnen achter de ramen omdat je nu de achterbuurvrouw ziet?

Mogelijk is de opzet nog wat aan te passen. Er gebeuren verschillende dingen die niet een geheel vormen, en die Bren-carrier (?) staat wat ongelukkig geparkeerd naast het huis, achter de lantarenpaal. Less=more?

De gevangenen worden weggeleid, maar lopen zo tegen die lege vrachtwagen aan. Misschien dat het enige thema maken? Achterklep openzetten, en de twee mannetjes met kaart erbij zodat lijkt dat de chauffeur van de bewaker instructies krijgt waar de gevangene heen moeten. De brencarrier ipv de Jeep en de beide passagiers laten kijken naar de gevangenen, smalend. De jeep voor een ander dio gebruiken?

Erich

Tof diorama Richard !

Ben het wel eens met Eric, net even de compositie iets aanpassen om het
verhaaltje overtuigend te maken. Zeker de moeite waard..

groet 😀
Peter

leuk diorama, leuk uitgewerkt ook, en ik heb als opmerking, de jeep en de uni carrier zijn vies, terwijl de truck juist weer verbazend schoon is, ik zou em flink vuil maken en de POW's achterin laten klimmen, eventueel de universal carrier helemaal weglaten en daar de tuin wat extra aankleden, ze staan nu met de neus zowat tegen de lantaarnpaal aan en zowat tegen de zijkant van het huis, lijkt me niet ontzettend handig om in te parkeren. misschien wel een machinegeweer nest semi ingegraven in de tuin? zijn zat mooie voorbeelden van, tot een flak 20 in een voortuintje geprakt, dan heb je net nog wat extra eye catchers. eventueel nog wat nieuwsgierige gezichten achter de ramen?

Hoi,

Ik ben het met de andere eens de jeep kan je misschien beter weg halen van de Dio. Wel valt mij een paar dingen op de engelse legeruniform had een hele andere kleur dan jij gebruikt heb was meer bruin Nu heeft het figuur de zelfde kleur als jou legertruck. Wat ik ook een beetje vreemd vind is de kleur van de baret Airborne rode kleur. Tijdens de slag van Arnhem waren er geen engelse legertrucks daar te vinden als je dat soms uitbeeld.

Ik zou de kleur van de baret of zwart schilderen of kaki . Je kan natuurlijk ook de omgeving van Westerbork of Beilen na gemaakt hebben met de franse Airborne militairen die daar gesprongen zijn Alleen zou ik dan de legertruck van poolse registratie tekens voorzien of Canadees komt dan gelijk iets geloofwaardiger over. de figuur in de Bren Carrier zou ik een zwarte baret geven. de figuur die bij de truck staat zou ik ook een zwarte baret kleur geven of groen zo dat je precies kan zien dat hij de chauffeur is van de truck.

Maar goed het zijn maar tips van mij kant

groeten bernard

Hoi Richard,

Ik vind het geheel wel mooi gedaan hoor, met al die details.

Ik heb maar weinig verstand van kleuren bij britse eenheden, maar heb wel een andere vraag :
Komt dit geheel nog (verzonken) in een andere ondergrond ? .... dus in een soort van (mooie) liggende lijst ?
Volgens mij maakt dat 't geheel wel mooi af ! 🙂

groet
Der Johann

eventueel kun je de baretten commando groen maken, die waren er tenslotte ook in nederland!

Terug
Bovenaan