Jasper Breur
Lid van de TWENOT
- Interesses
- Nederlands materieel, Koude Oorlog en vliegdingessen
- Schalen
- 1:35
- 1:48
- Nu bezig met
- YPR-765ERA
Dit is een project wat al een tijdje in de vitrinekast staat, maar nadat ik er nog eens kritisch naar had gekeken kon ik toch wel een aantal verbeterpunten vinden. Recent het geheel daarom van de vitrine naar de werktafel verhuisd, en wat aanpassingen gedaan. Grappig om te zien hoeveel je ongemerkt verbeterd in een paar jaar modelbouwen! Ik had dit project hier ook nog niet gedeeld zag ik, dus bij deze 😉
Geinspireerd door een mooie collectie foto's van een van de laatste oefeningen met de Leopard 1V in Duitsland met 11TankBat, heb ik een van die foto's nagebootst in schaal 1:35. Het betreft een motorwissel op een Leopard 1V, met de 10-cylinder MTU motor aan de takels van een Leopard Bergingstank. De 1V is een HobbyBoss 1A5 met 3D-print conversie onderdelen om er een Nederlandse Leopard van te maken, en met een motorruim van Perfect Scale Modellbau. De bergingstank is van Takom. De motor is een leuke extra die HobbyBoss meelevert met hun Leopards.

Geinspireerd door een mooie collectie foto's van een van de laatste oefeningen met de Leopard 1V in Duitsland met 11TankBat, heb ik een van die foto's nagebootst in schaal 1:35. Het betreft een motorwissel op een Leopard 1V, met de 10-cylinder MTU motor aan de takels van een Leopard Bergingstank. De 1V is een HobbyBoss 1A5 met 3D-print conversie onderdelen om er een Nederlandse Leopard van te maken, en met een motorruim van Perfect Scale Modellbau. De bergingstank is van Takom. De motor is een leuke extra die HobbyBoss meelevert met hun Leopards.