Endstation 'end'foto's

Ik vind hem erg mooi

Die grijze vlekken vind ik minder geslaagd, ze zitten ook op sommige plaatsen te hoog om logisch te zijn

Mss nog een andere kleur spatten erbij maken, hij lijkt nu echt door een bak pure cement te zijn gereden...

Verder mss nog wat extra weathering op de koepel

Daar is het idd nog wat erg clean

De TOOL’s in de bak zijn erg overtuigend

Dit is erg mooi werk...

Cheers
Dom

Zeer mooi Roy,

Het enige wat ik een beetje vreemd vind, is de jerrycan.
Ik zou deze net andersom geweathered hebben dwz lichtgrijze kleur met donkere chippings.

Voor de rest doe ik je het niet na.

Chapeau.

Dirk

Geweldig! Zowel figuur as tank!

Ik wil niet je onderwerp kapen, maar dat het te schoon zou zijn... De discussie over roest etc (en de huidige trend) laait weer mooi op door foto's van voertuigen recent gefotografeerd, zoals

fakia2008128pn4.jpg

57993123oa0.jpg

(mooie kleur elfenbein trouwens)

zie posting te
http://www.network54.com/Forum/47207/thread/1204103389/Treasure+from+Bulgaria

Geen grote bonk roest... en dat na ruim 60 jaar!

Eric

Ziet er goed uit Roy!Alles subtiel, en die spetters zullen we. Wat me wel mee vallen. Wat me wel opvalt is dat enkele track's boven het rechter sprocket wiel iets zweven, en dat de frontplaat voor de radio operator en bestuurder iets van de transmissie behuizing af "zweeft". Er zit een soort kier.

groetjes

Erg mooi Roy!
Het enige wat ik een beetje vreemd vind, is de jerrycan.
Ik ook, hoe komt een Engelse jerrycan op deze tank terecht? 😉
Ik hoop 'm snel eens in het echt te zien, maar dat komt ongetwijfeld goed....
Jan 🙂

niet meer over lullen, niet meer aan zitten, houden zo en op zijn plek zetten, dat wordt nl weer een show stopper. wanneer kunnen we de uitgave: Showstoppers and gems by Schurgers kopen?

trouwens, figuurtje lijkt wel wat op een heel oud tamiya figuur wat ik ooit eens heb gebouwd, maar ik wil er wel graag een opmerking bij plaatsen, probeer eens figuurtjes op hun eigenlijke formaat te posten, dit 1:16 formaat doet echt afbreuk aan het geheel, je ziet nl elk stofje en dingetje in de verf (bij jou trouwens vrijwel geeneen, ik heb daar meer last van, bouw jij in een cleanlab ofzo?

Timo

1 opmerking, over de periscopen.
Je hebt het gehele mechaniek waar het glazen blok in hangt wit geschilderd, maar de ietwat naar binnen afgeronde rand boven het glas is een zwarte rubber rand waar de gebruiker zijn voorhoofd tegenaan drukt tijdens het kijkend rijden of rijden kijken.
Dan hield je nog wat tanden over na een ritje in oorlogstijd. 😉
Verder ben ik het helemaal met ^ eens.

Bedankt voor de erg nuttige reacties allemaal:
Rob: goeie tip: wird gemacht...
Timo: een foto van 5 cm vind ik wel wat klein om een goed oordeel te kunnen geven maar ik snap wat je bedoelt. Clean werken vind ik wel een voorwaarde voor deze hobby (op deze schaal).
Boris: op beide punten heb je gelijk maar: het rechter sprocketwheel komt tegen de tegelmuur geparkeerd dus hier zie je niks meer van straks.
De spleet is te verklaren doordat het een extra armorplate is (een van de verschillen tussen Ausf. G en F). Dezelfde 'pasvorm' zie je ook (in mindere mate) bij de extra armorplate aan de voorzijde van het chassis.
Eric, Dom, Peter: De mate van verwering is een persoonlijke voorkeur. Het feit dat hij is uitgeschakeld wil niet automatisch zeggen dat ik 'm helemaal door de blender moet halen. 😉 De grijze vlekjes zijn reeds geminimaliseerd.
Jacco: de basis was Vallejo Itaqi sand met Russian uniform 🙄 camo.
Filters zijn grijs en bruintinten. Wash is raw umber en vuil/schaduwwerking met 'droge' Van Dijck bruin.
Dirk: ik wilde juist eens andersom experimenteren. Ik zal het nog eens laten bezinken maar vind het niet per defenitie 'verkeerd'.
Jan, Rene, Harry: 😀 thx

Ik blijf met veel plezier naar je werk kijken Roy! Je mening over een subtiele vorm van verwering wil ik graag delen. Ben benieuwd naar het resultaat komende zaterdag.

JW

Thx JW! Zaterdag kan ik er echter niet bij zijn...
Jacco: Domme vragen bestaan niet. Het grijs is echter meer lichtgrijs met een bruin tintje. Een beetje stofkleurig eigenlijk dat het geel en groen wat zachter maakt en contrasten afzwakt.

Roy,

ik denk dat ik niet namens mezelf spreek, als ik je zeg ook geïnteresseerd te zijn in je methode.
Ik herken je motief dat de sbs-sessie nooit een volledige weergave is van je proces. In die zin zal het geheime recept van je sambal in de afwerking zitten.
Misschien dat je een volgeling ooit bereid laat vinden je te 'shooten' tijdens zo'n eruptie. Doe het dan voor de lol, ik zou het ernstig '╬' vinden in ieder geval.
René

Gegeroet roy

Ik heb je dio op zaterdag kunnen bewonderen en ik vind hem heel geslaagt vooral de tegeltjes. Alleen zijn er 2 puntjes dat ik niet zo sterk vind namelijk denk ik dat er panzer 4 in deze versie en deze kleuren nooit in berlijn heeft rond gereden. wat ik mooier had gevonden was misschien een opel Blitz of... 😕: :!:

Puntje twee vond ik zpijtig dat jou "bom onslag" in de muur niet zo perfect was afgewerkt als de res en ik denk dat je te veel steentjes hebt...?

Maar de rest vond ik zeer geslaagd!! 😛

Mvg Jonathan 8)

Echt een ontzettend mooie pz. Roy. Ik heb zelf pas 'ontdekt' hoe klein en subtiel chippings moeten zijn, en dit is wel weer een schoolvoorbeeld voor mij.

Maar nu 2 vragen over je camo: hoe zag jouw groenkleur er bij het airbrushen uit? Verdund met de basiskleur, of heb je erna met de basiskleur overheen-'gedust'? En over de mattglans: meng jij clear (of vernis) door je verf heen of breng je het later apart aan?

Thx 😀 .
Jonathan:
Bij de keuze van voertuig, uitvoering en kleuren gaat het mij er mij meer om dat het historisch enigszins aannemelijk is,
en esthetisch bij mijn manier van werken past.
PE-ter:
Geen van beide eigenlijk, hoewel jouw opties ook kunnen.
Ik heb de groene camo er ongemengd lichtjes, dus niet dekkend opgespoten.
Door de filters en washes wordt het met het dunkelgelb samengetrokken.
In feite spuit Vallejo vrij mat, maar door de Migpenten wordt het eigenlijk nog doffer.

denk ik dat er panzer 4 in deze versie en deze kleuren nooit in berlijn heeft rond gereden.

Tijdens de laatste dagen denk ik niet dat zich nog zo druk maakten om een verkeerd kleurtje dacht je wel? Ik heb foto's dat zelfs panzers 1, 2 en de 35T en 38T in panzergrijs Berlijn "verdedigden" (Concord panzers in the gunsights) 😉

mzzls

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik hier vol bewondering naar zit te kijken!! Een lust voor het oog. Hele mooie details, super orgineel dio .. Zo kan ik nog wel doorgaan .... maar je begrijpt de strekking wel denk ik 😉

Moet oktober toch maar eens vastleggen in de agenda!

Gr,
Jeroen

In de prijzen

Hoi Roy,
ik zag je dio ook bij de IPMS in Hoboken. Prachtig!
Heb je daar trouwens nog een prijs gescoord?
Groet,
Willem

Terug
Bovenaan