Ghellow,
Ik ben nu een beetje bezig met het bijwerken van de romp. Door het schrobben met ovenreiniger zijn er nogal wat onderdelen zacht geworden. Met name hijsogen, de lampbeugels, enz moeten vervangen worden.
Als bouwonderwerp heb ik een M4A2 gekozen uit "Tank Warfare on Iwo Jima". Namelijk Ateball, van A Company, 3rd Tank Battalion.
Zie onderstaande foto:
Ik ben nu bezig met het fabriceren van de achterste bak voor de uitlaat. In het TW boek staan meerdere foto's van tanks die hiermee uitgerust zijn. Met name deze is erg bruikbaar.
Let ook op de lasnaden op de achterplaat, en het kettinkje om de grouser dekplaat in de buurt te houden. Ik denk dat de lasnaden overgebleven zijn van de rekken die op Tarawa gebruikt werden voor jerrycans.
De ronding die je ziet, is volgens mij geen onderdeel van een olievat. Het vat past hier in. Zie deze foto:
Aan materiaal en AM wordt het een gevalletje plastic kaart voor de wading trunks. Detail komt uit de Voyager PE set voor de M4A2, ABER levert een .30 MG loop, en er ligt een set MK tracks. Of die er onder komen is punt twee.
😉
http://www.voyagermodel.com/productlist.asp?itemid=PE35139
Groeten, MartinD