"Eiskalt..." Dio voor 99,9% af

A

Anonymous

Ola Gasten

Wederom een update in het T70 project. Waarom 99,9 procent af? .... Er is altijd wel wat te verbeteren of te veranderen alleen ben ik nu op het punt beland waar ik gewoon erg tevreden ben met het resultaat. Er zal niet zoveek meer aan gebeuren behalve dat ik de titel nog op de basis spuit.

Hier zijn de foto's. Ik hoop wel dat jullie warm gekleed zijn 🙂 🙂
T70_074.jpg

T70_075.jpg

T70_076.jpg

T70_077.jpg

T70_078.jpg

T70_079.jpg

T70_080.jpg

T70_081.jpg

T70_082.jpg

T70_083.jpg

T70_084.jpg

T70_085.jpg

T70_086.jpg

T70_087.jpg

T70_088.jpg

T70_103.jpg

T70_104.jpg

T70_105.jpg

T70_107.jpg

Ik ben buitengewoon nieuwsgierig wat julle meningen zijn

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker

Robert,

Echt een heel mooi stukje werk! Ook mooi om te zien dat de sneeuw zich concentreert op 1 kant van de T70 en dat ook de plantjes zo'n kenmerkend laagje sneeuw hebben!

Alex

Heel erg mooi dit!
Je krijgt het er idd koud van en het ziet er zeer overtuigend uit.
Ik heb toch een minpuntje, of beter gezegd: Een persoonlijke noot.
Ik vindt het pak wat hij aan heeft wat saai.
Het lijkt namelijk alsof het nog in de grijze primer staat.
(Of was dat die 0,01 % waar je nog niet klaar mee was?)
Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat dit type pak gewoon een saai pak is.

Hoi Robert,
Mooi mooi mooi.
1 puntje... sneeuw wat op gaas blijft liggen? Komt op mij een beetje vreemd over, maar alles is mogenlijk (geht nicht, gibt's nicht 😉 )
Jan 😀

hallo Robert,

Hij ziet er goed uit, ook het geheel! Vooral de ijssterren zijn ontzettend gaaf! maar... ijskoud... ik mis wat extreme grilligheid, modder of vuil doet ook meer "koud"aan in dit geval... probeer het wat "onwenselijker" te maken. (ik kan niet echt het juiste woord vinden, maar ik denk dat je me wel snapt) Wat je nu doet is absoluut GOED! maar als je de kou wil benadrukken denk ik dat je verder kunt gaan.

groetjes

Ola Gasten

Bedankt voor de reacties.

@ Eric
Grappig dat je dat opnoemt van wat sneeuw en natmaken op de onderkant van zijn broek dit was een idee dat mij ook inviel deze middag dat ik de foto's nog een keer zag... daarmede ook mijn eigen ervaringen van de afgelopen sneeuwrijke dagen die Nederland gekend heeft. Ik heb het over begin dit jaar en begin vorig jaar toen er een leuke hoeveelheid sneeuw 3 dagen lang Nederland terroriseerde. En ik op het fietsie naar mijn werk moest.

@ Alex
Dank voor de complimenten.

@ Eric S.
Dat uniform kan ik helaas niet spannender maken dan dat ie is/was... er is niet zo heel veel te varieren op de reversible mouse grey parka van de Heer. Een plaatje van 1944militaria.com
grayparka.jpg

Ik vond het eigenlijk wel aardig om te zien. Dus eigenlijk ja is dit pak gewoon een saai pak. but it works for me.

@ Jan
Ja sneeuw blijft op gaas liggen. Jaren lang in de herfst en 's winters bij boeren in de lelies gewerkt tot in Januari en als er sneeuw viel in die periode bedekte het alles... ook het gaas.... Zeker fijnmazig gaas als deze tank had is zo gevuld. Ik heb zelfs rondgereden met schijfwielen op mijn fiets.. Fiets ingesneeuwd en de sneeuw bleef gewoon tussen mijn spaken zitten... totaal bevroren.
Daarnaast is het idee dat dit voertuig er al een tijdje staat (paar maanden) dus er is zat tijd om het gaas en wat er onder zit te vullen.

Nogmaals heren bedankt voor de reacties.

Robert Blokker

Hmmm jullie waren me te snel af weer twee replies erbij

@ Boris
Ik zie je punt maar ik wil juist dat smerige tot een minimum beperken. Hooguit nog wat extra in het loopspoor en op de broek van soldatenmans. Verder moet het de serene rust van een ondergenseeuwde russische vlakte zijn

@ Rico
Dank voor de complimenten

@ Patrick
Dank voor het compliment

Robert Blokker

@ Boris
Ik zie je punt maar ik wil juist dat smerige tot een minimum beperken. Hooguit nog wat extra in het loopspoor en op de broek van soldatenmans. Verder moet het de serene rust van een ondergenseeuwde russische vlakte zijn

Okey, in dat geval ben je geslaagd naar mijn idee, en zou ik ook zeker dat "loop" spoor niet aanpassen. Maak het zeker niet bruiner. prima zo!

groetjes

Ik vind dit een erg leuk en simpel dio
mooi figuur !

MAAR niemand is God ... ik vind de sneeuw op en naast de tank niet goed

vooral naast de tank...het lijkt wel alsof er daar iemand een hoop teletubbiepudding uitgekieperd heeft

de ene kant van het dio met de ijskristallen vind ik top !!! de andere kant vind ik niet goed...hierover moet ik eerlijk zijn

der is een simpele oplossing voor, gooi nog wat van de kristallenstructuur over de sneeuw naast de tank om het puddingachtige te camoufleren...of je laat het gewoon zo natuurlijk

cheers
Dom

Hi Robert,

Ik vind em 'goed geslaagd. Een verlaten, ondergesneeuwde tank ziet er volgens mij wel zo uit.
De sneeuw vind ik erg goed en ijzig overkomen. Ik vind die kristallen wel geinig, en mooi om te zien.

Het figuurtje had wel iets meer aandacht mogen krijgen, vind ik, met name de witte kraag en de munitietassen en -riemen, maar dat is misschien vooral in dergelijke close ups erg duidelijk zien en in werkelijkheid waarschijnlijk een stuk minder.

Kortom, een geslaagd project.

groet,

Robert

😱
Sjees, Robert. Wat een ontzettend mooie dio zeg, die tank en die helm zijn supermooi geverfd!

Ik snap Dominique wel een beetje, die golvende werking van sneeuw op gras komt een beetje pudding-achtig over. Maar in het echt wordt het ook nooit helemaal egaal, zo'n sneeuwlaag over hoog gras... tja.

Ben benieuwd wat die 0,01% ons nog gaat brengen trouwens!

Ola Mensen

@ Dominique
Bedankt voor je complimenten... Al moet ik wel zeggen dat ik nog nooit gepretendeerd heb een god te zijn...; laat staan dat dat een positie is die ik nastreef.
Het sneeuw naast en op de tank laat ik zo. Het zal wel in de foto's niet helemaal goed naar voren komen maar het sneeuw op die Teletubbiepudding zoals jij het placht te noemen heeft wel degelijk een laag van dat kristalspul. Waarom ziet het eruit als teletubbiepudding. Het stelt sneeuw voor dat na een korte periode van dooi van het voertuig is afgevallen door zwaartekracht.
Als het goed heeft gesneeuwd hoef ik bij ons achter het huis alleen maar door het serreraam heen te kijken om teletubbiepudding hopen te zien... Als het wat warmer wordt glijdt het bij ons met veel bombarie van het serredak af. En het valt nooit mooi vlak
Zoals eerder gezegd ik ga er niet al te veel meer aan doen.

@ Robert
Er zijn bepaalde plekken die een ietsiepietsie aandacht moeten hebben bij dit figuur... helaas moet wel gezegd worden dat ik in de verste verte niet het niveau haal van een Gino Poppe ofzo en het resultaat wat ik hier in een paar uur met mijn gekrabbel heb bereikt ben ik al erg tevreden over. Het is inderdaad wel zo dat de meeste van die plekken alleen op de foto ineens erg prominent worden. In het echt valt het vaak niet eens op.

@ PE-ter
Het klopt ten dele wat je zegt... sneeuw volgt de contouren van het landschap.... en over het algemeen is de laag overal even dik... anders wordt het als het ook nog even lekker waait dan krijg je sneeuwduinen die worden opgeworpen door de wind. Bij mij hebben deze sneeuwhopen echter een volledig andere reden en niks anders dan dat ze door hun eigen gewicht uiteindelijk van de tank gevallen zijn.

@ Rico
Je hebt helemaal gelijk. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dat nog niet helemaal doorhad 😳 😳 😳

Oh wel.... ik heb een klein beetje extra sneeuw aangebracht aan de loopsporen. ik heb de schoenen sneeuwig gemaakt. En de broek is flink donker van het vocht. Alleen het naamplaatje nog en het figuur een klein beetje bijpunten en dan vindt ik het mooi geweest

Nogmaals heren bedankt voor de reacties

Robert Blokker

Hoi Robert,
heel erg mooi en het komt erg koud over. Het enige dat mij opvalt is dat je figuurtje een erg vrije nekpartij heeft. Als het echt zo koud was dat hij van die dikke wanten aan doet zou die denk ik minimaal ook een dikke sjaal omdoen.

groeten Lars

Mocht je hem niet kunnen plaatsen,
in mijn kast is nog een plaatsje vrij...
LOL Ik denk nadat ik hem overal naartoe heb gesleept hij eerst in de Lokale hobby toko komt te staan zoals bijna al mijn werken en daarna gaat ie bij mij in de nieuwe vitrine die na 4 maanden toch maar eens gevuld moet worden.

@ Ronald
Merci voor het compliment

@ Lars.. De man heeft wel degelijk een sjaal... een mooie groene Hij is alleen niet zo hoog. Ik heb dat ik het figuurtje in elkaar aan het zetten was en aan het veranderen wel gedacht om de nek iets korter te maken maar dan werd het zo'n vreemd gevormd figuur.

Nogmaals heren bedankt voor alle reacties

Robert Blokker

Ola Lars

Dit had makkelijker gegaan als het figuur al niet op de basis was vastgezet.. Wat klein schilderwerk kan ik nu nog wel uitvoeren maar echt het aanpassen van kleding of het toevoegen van dingen zeker in de krappe ruimte rond zijn hals zal niet meer gaan lukken vermoed ik..
Ik denk dat ik na twee jaar tevreden ben dat ik eindelijk weer eens wat afheb ook al zitten er dan misschien een paar vraagtekens in.

Robert Blokker

Hoi Robert,

ach het is ook een detail en het viel me op. Vind het mooi werk wat je afgeleverd hebt ook zonder sjaal 😀 (of beter gezegd met een beetje sjaal)

groeten Lars

Hi Robert,
Ik vind het een leuke setting. Alle opmerkingen over sneeuw enzo zijn al gemaakt.
Ik vind je figuur in het geheel niet saai. De helm, goed gedaan.Ook zijn parka is goed. Grijs was veel gebruikt en dat is geen makkelijke kleur. Ik vind bijv. de riem aan zijn KAR erg goed gelukt en ben benieuwd hoe je dit hebt gemaakt. Welk materiaal. de aansluitingsring en de gespen op de riem. Dat ziet er zeer gedetailleerd uit.
Vind het een prima figuur. Ik zie hier wel vaak erg mooi gebouwde modellen, maar vaak minder geslaagde figuren. Bij jou is het geheel goed gelukt. En ja, natuurlijk vinden we allemaal dat het altijd beter kan. Dat is de leerschool welke we allemaal volgen hier in deze hobby.

Keep up the good work Robert. 😉

Ola heren

Wederom bedankt voor de replies

@ Lars
Laten we het erop houden dat ie straks in de commandopost aankomt om verslag uit te brengen en iedereen aansteekt met de griep 🙂 🙂

@ Rob
Thanks voor de complimenten.
Die geweerriem was eigenlijk niet zo'n heksentoer het kost je alleen even een uurtje werk.Hij is gemaakt van wat Aluminium (uit zo'n aluminium (wegwerp) taartbodem of oventray) Eerst een gesp maken door een stukje koperdraad om het uiterste puntje van mijn pincet te draaien en die op het midden door te snijden. De afgesneden punten een beetje bij elkaar drukken zodat je een mooie "ovale"vorm krijgt. Dan een strip van dat aluminium gesneden. een uiteinde gesneden tot een punt. (Zie de foto) met de pincet tot een hoek van 90 graden gebogen. de ring erop laten vallen en de riem verder buigen totdat je de ring in een lus heb zitten. Weer een dunner stukje aluminium uitsnijden en die eromheen rollen zodat je die lus heb waar de riem doorheen gestoken wordt. Aan het andere eind waar de riem door het geweer gestoken wordt vouw je hem op een goede lengte dubbel. snijdt het teveel eraf maakt er weer een punt aan en weer maak je zo'n lus door er een dunner stripje aluminium omheen te rollen. Het dubbelgevouwen gedeelte lijm je dan weer op de plek waar de riem door het geweer gaat.
Het voordeel van aluminium folie is dat het makkelijker te krijgen is in grotere hoeveelheden en het kost geen moer. Gewoon mee primen met het figuur en schilderen maar.

@ Hans
Dank voor het compliment

Robert Blokker

Ik vind de sneeuw eerlijk gezegd perfect (step by step tutorial please 😀 ). Het hele dio straalt kou uit op een dingetje na, de zomerse kop van die gozer is een beetje misplaatst (of komt het door de belichting tijdens het maken van de foto's?), voor de rest helemaal top, lekker om naar te loeren.

gr.
Remco

Ola Remco

Sorry voor mijn late antwoord weinig tijd om te posten wel at tijd om te kijken.

Het is de bedoeling dat ik uiteindelijk wel mijn ervaringen met sneeuw in een artikeltje ga samenvatten... niet specifiek over dit diorama.
Die zomerse kop valt in het echt wel mee.. Het komt eigenlijk door het licht dat ik in mijn kamer heb. Met photoshop kan ik de echte kleuren van het project nog behoorlijk benaderen maar de highlights blijven altijd een beetje gelig
In het echt heeft ie dus niet zo'n copa cabana koppie.

Bedankt voor je reactie

Robert Blokker

Hee Robert,

het is een erg mooi diootje geworden, mijn complimenten. De sneeuw lijkt erg mooi, vooral het spoor dat de Duitser in de sneeuw heeft getrokken is erg realistisch.

groeten,

Eelke

Hee Robert,

het is een erg mooi diootje geworden, mijn complimenten. De sneeuw lijkt erg mooi, vooral het spoor dat de Duitser in de sneeuw heeft getrokken is erg realistisch.

groeten,

Eelke

Terug
Bovenaan