Af! Eindfoto's D9R Caterpillar "Off-road"

Dit model is af!

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Op het braille scale forum is nu een groups bouw bezig met als thema "combat engineers" en alle voertuigen die daarbij horen. Ik heb eerste nagedacht over een Nederlandse Biber, maar heb uiteindelijk gekozen voor de Sabre D9R Bulldozer (Takom kit met PE Slat armor) als challenge. Ben er nu een redelijk eind de bouw en kan concluderen dat het een leuke kit is van een enorm voertuig. Het bouwt wel als een vliegtuig, met eerst de cockpit die kleur krijgt en daarna dichtgeplakt wordt, om dan pas de buitenkant af te werken. Ook ontbreken er nog een hoop slangen. Ik gebruik bouwverslagen van de Meng kit waar ik alle details van over neem.

20210329_201109.jpg
20210408_203914.jpg

20210410_115515.jpg

20210410_115547.jpg

tapatalk_-499319961_504x378.jpeg

Laatst bewerkt:
Bas, ik ken de Cat van Mike Rinaldi niet, maar ben wel een fan van zijn modellen......dus ik ben zeer benieuwd naar de volgende stappen.

Hoe heb je zo snel zo'n schakering aan roestkleuren gemaakt? Met een sponsje?

Hoe heb je zo snel zo'n schakering aan roestkleuren gemaakt? Met een sponsje?
Voornamelijk ouderwets spetteren zoals je op de kleuterschool al deed. Maar ook stukjes spons en de kwast en de airbrush. Gewoon net zolang alles door elkaar heen kliederen tot je niet meer ziet wat je precies gedaan hebt. 😉

Voornamelijk ouderwets spetteren zoals je op de kleuterschool al deed.
Zo heb ik ook wel eens Flecktarn-camouflage op uniformen geschilderd.

Gewoon net zolang alles door elkaar heen kliederen tot je niet meer ziet wat je precies gedaan hebt. 😉
Voor roest en andere willekeurige effecten is dat inderdaad een hele goede methode: gewoon meer doen, op elke manier die je kunt bedenken 🙂

Ik vond ze toch een beetje te veel verroest om ze zo door de apk te krijgen, dus ik ben de Toyota maar een beetje gaan restaureren. 🙂

20210414_203103.jpg

20210414_203205.jpg

Nog niet alle details zitten er nu op, maar je krijgt alvast een idee.

Gr Bas

Voornamelijk ouderwets spetteren zoals je op de kleuterschool al deed. Maar ook stukjes spons en de kwast en de airbrush. Gewoon net zolang alles door elkaar heen kliederen tot je niet meer ziet wat je precies gedaan hebt.
Hoe weet jij nou wat ik op de kleuterschool deed? 😉 🤣
Thanks Bas, het is in ieder geval effectief! Ik ben heel benieuwd naar je volgende updates. Die pickup doet me ergens toch erg denken aan de TopGear Toyota!

Gaaf gedaan en inderdaad een imposant model zelfs in deze schaal! Ik zou de uiteinden van de rupsen en de tanden van de sprocket nog metaliseren, want die zijn geheid shiny bij gebruik. Als dat nog niet in de koker zat uiteraard.

Als dat nog niet in de koker zat uiteraard.
Dankjewel. In het boek van Rinaldi (Tankart 3) staat een hele gave D9R in schaal 1 /35. Ik ben nu halverwege dat hoofdstuk. 😉 Dus er moet nog wel het een en ander gebeuren.

Gr Bas

Dat is een goed idee Bas!

Zijn technieken 'kopiëren', dan oefen je met wat hij aanreikt. En oefening baart kunst.

Succes met dit imposante voertuig.

Groeten, Jan

Kleine update van mijn vignet welke ik in mijn hoofd heb zitten.

20210524_150035.jpg

Dat verdient hij ook, mooi gedaan. Zit ook een mooi hoogteverschil in.

Groeten, Jan

En het laatste wat ontbrak, de bestuurder. Figuurtje van Preisser.

20210602_230926.jpg

20210602_230951.jpg

Prachtig Bas, je zou er bijna een luciferdoosje naast leggen om te geloven dat het 1/72 is.

Terug
Bovenaan