eind van mn 2de dio, "road to bastogne" november 44

goedenavond,

zoals jullie konden lezen in een ander topic was ik erg druk met mn echt willys. Daar mn onderdelen leverancier in de UK zit voor een show kan ik even niet verder, plus het feit dat schaal 1/35 ook weer begon te kriebelen heb ik afgelopen weekend een sherman gekocht. Kon ik eindelijk na bijna een half jaar ofzo mn airbrush weer es testen.
Hieronder de fotos te hoever ik nu ben. Maar ik vind het niveau wat ik hier soms zie zo mooi dat ik erg lang kan genieten van zo'n dio, en uiteraard wil ik dat ook weer, zucht.
Als jullie nu zien wat ik al heb hoe zal ik verder gaan, uiteraard moet het mannetje en de tracks nog, maar ik wil ook eens kijken hoe dat mig werkt. Lijkt me super.

En hoe zouden jullie de diorama aanpakken. Ik heb dus al die muren.. Wil daar een poostertje aan hangen etc, en zoek ook nog erg naar een fiets. maar hoeverder, de ondergrond
hoe gras en zand en steentjes etc etc..
Ik heb al veel gelezen erover, maar wie heeft nog specifieke tips voor de vorm waar ik mee bezig ben.

Hopelijk vinden jullie de sherman tot dus ver wat..

IMG_0820.jpg

IMG_0823.jpg

IMG_0822.jpg

IMG_0821.jpg

IMG_0819.jpg

IMG_0818.jpg

IMG_0817.jpg

IMG_0815.jpg

IMG_0813.jpg

alvast bedankt

Re: begin van mn 2de dio, met sherman

Hoi Robbie.

Leuk zo"n oud kitje nog eens te zien [jeugdsentiment].Is het een Italeri?
Ik zou wel het figuurtje en het zeiltje [en eventueel de .50] vervangen met nieuwer spul.....het zeiltje misschiens zelf maken.
Jammer vind ik dat je nog wat silvering onder de decals ziet.
Je zou dit kunnen voorkomen door eerst een glanslak te spuiten daarna de decals aan te brengen en vervolgens een matte vernis te spuiten.

Hoe dan ook...leuke lay-out van je diorama tot zover en fijn om nog eens een ouder kitje te zien!

Happy modelling, Ron.

dankje, met mn ouder kitje haha, heb geen zin meer om hem af te maken. nee hoor, maar hoe kun je nou weer zien wanneer iets oud is ofniet? was de enige sherman en die nam ik maar mee. Is idd Italleri.

Maar met pigments zal ik hem wel kunnen ver-realiseren denk je?

groetjes

Robby Prinsen zei:
... maar hoe kun je nou weer zien wanneer iets oud is ofniet?
Aan de loop, die is typisch voor een Italeri Sherman uit de jaren 80/90.

Ik zou het grondwerk een stuk kleiner maken, of je moet een heel interessant verhaal toevoegen.
voor opvulling kun je Grote Gaten Vuller van Alabastine gebruiken. Dat is gewoon te verkrijgen bij de bouwmarkt.

Groet, MartinD

Of je zou eens bij de Hollandsche Eenhheidsprijzen Maatschappij Amsterdam moeten kijken, die hebben ook een soort muurvuller.

Ik gebruikte vroeger wel eens Porion ,maar ik weet niet of dit nog ergens te krijgen is.
Maar bij de bouwmarkt of de HEMA kun je wel scoren.

🙂

groeten Ron.

even 3 fotos genomen om dit tussenpunt te laten zien. Ten eerste is het plankje een stuk kleiner
De houten deuren moeten er nog in, moet nog kijken of hout mooi is na te maken.
en de stalen hekken met nog verweerd worden. Hopelijk komen de kleuren goed over aangezien ik de fotos bij in zonlicht heb genomen..

IMG_0830.jpg

IMG_0829.jpg

IMG_0828.jpg

heb ook nog een paar leuke dingen voor deze dio in bestelling, bijvoorbeeld een boer met hooivork die kijkt naar de "convoi"
...

Dat is een leuk stukje muur!

Wat ik mis is wat kleur variatie wat het een stuk aantrekkelijker kan maken.

http://www.cedarridgequarries.com/photogallery/large/CRQGordenPathVeneer3-5Sm.JPG

ik snap wat je bedoelt, maar dan stuit ik op 2 puntjes.
eerste is ik krijg niet zulke kleine lijntje en plekjes met airbrush en om het met een kwastje te doen worden de kleuren te hard.
tweede is ik wil de muur niet te druk hebben omdat de aandacht wel naar de sherman moet blijven gaan zegmaar.

wel bedankt voor het compliment.
hopelijk morgen nog wat accessoires op de deurmat.

Hoi Robby,

Met een kwast gaat t prima hoor, mix b.v. je basiskleur met wat lichtere en donkere kleuren zodat je wat verschillende mengseltjes hebt. Deze hoeven echt niet helemaal strak worden aangebracht. het geheel kan je weer "blenden" met wat filterjes en tot slot het geheel lichtjes brushen met b.v. flesh of wit of de basiskleur die je heel icht hebt gemaakt.

Mocht je pigmenten hebben dan is het ook leuk hiermee te expirimenteren!

Ik zeg niet dat je dé manier is maar wel eentje die echt het proberen waard is 😉

Je zal zien dat je met heel simpel en snel een nog mooier en realistisch muurtje kan krijgen 😉

De Sherman vind ik erg mooi gemaakt en ook gespoten, al is me niet helemaal duidelijk of het een zwart-groene camo moet voorstellen of dat je de kleuren een soort van probeerde te blenden of pre- danwel postshaden. In het eerste geval (camo) zijn de overgangen denk ik net iets te soft en in het laatste geval (blenden/shaden) gek genoeg juist iets te hard, maar desalniettemin heel veel mooier dan ik ooit zal kunnen....de beste stuurlui staan aan wal zeg maar 🙂

Je muurtje ziet er ook al zeer overtuigend uit, maar wat variatie in de steentjes maakt het allemaal net wat levendiger en realistischer.

Robby,

Zoek bij je modelbouw winkel eens naar dekplaten voor scheepsmodelbouw. Kan je schitterende deuren mee namaken.
Scheelt een hoop plak werk en de groeven zijn gelijk in (bonus)

Herman

Hier weer even 2 kleine fotos van mn voortgang.

een duits helmpie door een GI op een spies is gezet als inboorling traditie haha. andere kant van de helm is bedeukt en heeft een gat.
Hopelijk lijkt het wat.
Vandaag met de weg bezig zodat soon de tank erbij kan staan...

helmpie.jpg

bench.jpg

ben nu een redelijk eind richting het toevoegen van de sherman. Er komt nog een boer die toekijkt van MK35 en de grote deuren moeten er nog in..

hier de weg richting mn willys haha
roadtowillys.jpg

close up van de straat
roadclose.jpg

en een totaal plaatje, achter de muur ligt een boomstam en ligt een houten ladder tegen de muur te leunen..
overal.jpg

Re: begin van mn 2de dio, met sherman, nieuwe fotos van de w

Very nice,misschien nog wat klimop tegen de muur,breekt het geheel een beetje.
Maar blijf deze zeker volgen vind het tot nu toe al een geslaagd ondergrond.

grtz Rinke

Inderdaad heel mooi,

Maar kun je ook uitleggen welke materialen je gebruikt (muurtje, leistenen, kinderkopjes etc.) of is dit een std miniart setje?

Herman

heb nu mn dio bijna klaar...

denk dat morgen het doek valt, maar heb nu nog even een fototje van mn mk35 boer. Ik vind hem aardig gelukt aangezien mannetjes nog niet mijn ding is..

IMG_0886.jpg

IMG_0885.jpg

groetjes

Heey Robby,

Op de één of andere manier ben je er heel goed in geslaagd om iig je ondergrond tot één geheel te maken. Ik heb er alle vertrouwen in dat je de Sherman ook mooi gaat laten passen in het geheel. Valt me trouwens alles mee die miniart delen.
Het figuurtje is mooi strak geschilderd, misschien alleen even op letten de volgende keer om shadows echt met een donkerdere versie van dezelfde kleur te doen en niet met donkerbruin.

Succes,

Anne

Re: begin van mn 2de dio, met sherman, foto van de boer

heb je inderdaad gelijk, nu moet ik zeggen dat er wel een lijntje donkerblauw in de vouwnaden zit. en het bruin is om het een beetje meer in het totaal in te blenden. Hij is gewoon vies van het werk 😛

Re: begin van mn 2de dio, met sherman, foto van de boer

Nu mn dio bijna klaar is.. nog paar puntjes op de i, en misschien nog wat gras achter de muur.. maar globaal is ie klaar..

hier nog even mn boerke op zn plaats en een Gi van 2nd armored division

IMG_0906.jpg

IMG_0905.jpg

ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Heb weer nieuwe dingen geleerd ten opzichte van mn eerste diorama. Deze heb ik dus weer iets nieuwe technieken toegepast en dus het niveau een klein beetje weten op te schroeven...
Als ik nadenk over mn volgende project, (voor de regen dagen, want de 1:1 willys gaat ook lekker)
dan wordt het of een jagd tiger of een US halftrack...
Maar eerst deze echt ff afronden..

fotos van het totaal plaatje doe ik als ik buiten fotos kan nemen en gaan last heb van de oneindige regen

eind van mn 2de dio, "road to bastogne"

Ik ben met een nieuw projectje begonnen. Zal daar ook even een topic voor openen. Maar ik zie dat ik nog geen fotos had gemaakt van mijn diorama "road to bastogne"
Het is november, en de armored divisiont rukt op naar het noorden, passeren een boer die komt kijken wat er van heisa is op de straat.

Dus hier de foto's, ik hoor wel wat jullie van mij 2de diorama vinden, de foto's zijn niet optimaal, maar het bleef maar donker hier in Emmen.

IMG_1442.jpg

IMG_1448.jpg

IMG_1447.jpg

IMG_1446.jpg

IMG_1445.jpg

IMG_1444.jpg

Leuk diorama Robbie! 😀

Ik zou wel een paar dingen anders hebben gedaan;de krassen op de tank ogen te veel naar zilver.
Je zou kunnen proberen de volgende keer wat raw umber olieverf in de metaal kleur te mengen.[tenminste als je enamelverf voor je krassen hebt gebruikt].
Het zeiltje achterop zou ik vervangen hebben met een zelf gemaakte of vervangen met een van een ander merk.[betere kwaliteit].
De struiken zien er een beetje te 'kunstmatig'uit.Ik zag al dat je berkenblaadjes zaad gebruikte ,dus het is misschien een idee om met zeeschuim takjes en het het 'berken'spul je eigen struiken te maken. 😉

Hoe dan ook, 'verkeerd' vind ik het ZEKER niet!
Ga zo door!! 😀

Groeten,Ron.

thanks, voor de chipping heb ik inderdaad gewoon metaalverf gebruikt. Ik heb geen olieverf. Ben wel van plan met mn volgende weer iets nieuws te proberen waaronder dus de olieverf.
Zeeschuim ben ik naar op zoek inderdaad. En wil ook proberen zelf boompjes te maken volgende keer.
maar i.i.g. bedankt voor het compliment

Terug
Bovenaan