Aantal punten: 58,5
1. Het model
De enige in een kleine schaal, dus nooit echt goed te vergelijken met de andere inzendingen. Het model zit netjes in elkaar, en ‘strak in de lak’. Een beetje meer verwering was zeker niet verkeerd geweest, en had het model wat meer diepte gegeven.
2. Originaliteit
Modern, en in een priegelschaal; zeker origineel in keuze. Helaas verder niets nieuws onder de zon.
3. Presentatie
Een geval van Ankie, een pantserwagen op een plankie 😉 Niks mis mee, het model heeft zo alle aandacht. Een naamplaatje is wellicht geen overbodige toevoeging?
Het Model:
Bewust van de schaal is het model vrij basic. De hydrouliekslangen is iets wat er qua detail uitspringt maar dat is het dan ook. Als het zo klein is en weinig kleur bevat had ik toch meer uit de kast gehaald om het aantrekkelijker te maken. Wat regenstrepen/ subtiele stofwashes en wat lichte slijtage/ vuil.
Dit kan ieder zijn smaak zijn maar dat maakt hem nu zo wel wat saai naar mijn idee.
Originaliteit:
Het model zelf is wel origineel. Qua technieken e.d. echter niet (wat overigens niet verkeerd is).
Presentatie:
De ondergrond is van een geschikt formaat. Een mooi naamkaartje had echter de presentatie flink opgekrikt ivm de eerder besproken uitstraling
Klein, maar fijn. Het wat grove model is heel netjes gebouwd en een aantal kleine details geven het model zeker wat finesse. Het model is denk ik bewust clean gehouden, maar ik had toch graag wat meer outdoor verwering willen zien in de vorm van modder of stof. Op moderne voertuigen kan dit een mooi contrast geven op de vaak donkere camouflage combinaties. Lichte modderspatters achter de wielen zouden zeker niet misstaan. Met een kwastje en een satéprikker kan de verf eenvoudig en na enige oefening doeltreffend worden aangebracht.