Frank Marcus
Lid van de TWENOT
http://www.perthmilitarymodelling.com/newkitnews/ets35.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En daar zie ik het nut weer niet zo van in … Het grote voordeel aan 3D-printen is nu net dat je eigenlijk alles in één „onderdeel” kunt maken zonder de noodzaak dingen aan elkaar te hoeven plakken. Ja, sommige onderdelen kunnen beter los zijn, om bijvoorbeeld het schilderen makkelijker te maken, maar waarom zou je een model van een tank in net zoveel onderdelen splitsen als eentje van Dragon, Tamiya, enz. heeft? Het lijkt me dat je dat alleen doet als je doelgroep bestaat modelbouwers die een model zover mogelijk zélf in elkaar willen zetten, ook al zou het veel eenvoudiger kunnen. Niks mis mee, op zich, maar volgens mij is het toch niet optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden waar jij nu net zo hoog van op aan het geven bent 🙂Niels Henkemans zei:Dit is een volwaardige bouwdoos met 300+ onderdelen. Vergelijkbaar met 1:35 kits van de grote fabrikanten.
Jakko Westerbeke zei:En daar zie ik het nut weer niet zo van in … Het grote voordeel aan 3D-printen is nu net dat je eigenlijk alles in één „onderdeel” kunt maken zonder de noodzaak dingen aan elkaar te hoeven plakken. Ja, sommige onderdelen kunnen beter los zijn, om bijvoorbeeld het schilderen makkelijker te maken, maar waarom zou je een model van een tank in net zoveel onderdelen splitsen als eentje van Dragon, Tamiya, enz. heeft? Het lijkt me dat je dat alleen doet als je doelgroep bestaat modelbouwers die een model zover mogelijk zélf in elkaar willen zetten, ook al zou het veel eenvoudiger kunnen. Niks mis mee, op zich, maar volgens mij is het toch niet optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden waar jij nu net zo hoog van op aan het geven bent 🙂Niels Henkemans zei:Dit is een volwaardige bouwdoos met 300+ onderdelen. Vergelijkbaar met 1:35 kits van de grote fabrikanten.
Ik begrijp.. is ook logisch eigenlijk dat een nieuw product eerst getest wordt.Niels Henkemans zei:Thanks Peter,
model gaat binnen een week of twee in de verkoop. Eerste bestelling is inmiddels bij een klant aangekomen, maar ik wil graag weten of alles goed gegaan is met het printen. Makkelijker om nu bij te sturen dan als de bestellingen (hopelijk) binnen stromen. 😉
Eind deze week gaat een andere kit naar een redelijk bekend modelbouw tijdschrift. Komt hier tzt ook vast wel langs 😉
Een computertekening, of die nu 2D is of 3D, is in principe eindeloos te vergroten of verkleinen; is het een vectorafbeelding dan kan dat ook nog eens zonder kwaliteitsverlies. Dit kost heel erg weinig moeite: je zegt gewoon tegen je tekenprogramma: „Maak dit maar zoveel groter of kleiner” en klaar is Kees.peter van dijk zei:Ik snap dat de printer uitersten heeft, maar is het 3D bestand zonder meer te vergroten ?