Een Stug, Een Famo en een pak...En verder met de pak (15-11)

Mede-bouwers,

Ik ben een nieuwe collectie begonnen... Eigenlijk is het van alles wat. De modellen zijn allemaal Rudd gebouwd, al heb ik er wel stowage bij gekocht.

Misschien hebben jullie nog tips voor me!

Ronald

http://cid-ba24bb45b0434ffb.skydrive.live.com/albums.aspx

IMG_2253.jpg

IMG_2243.jpg

Marder II

Hoi Ronald,

Ik weet of je nog wat aan de kanonsteun kan doen.
Plat leggen of zo en wat figuren erbij want volgens mij heb je hem in volle terugslag gemaakt.
Ook lijkt het of de periscopen doorschijnen...... 😱 of het moet de lichtval zijn.

De stug vind ik trouwens heel erg mooi vooral die struiken zijn erg geslaagd.

Ad

Kritiek...

Mede-bouwers...

Geruime tijd geleden heb ik de laatste update over de Pak geplaatst...nou ja, update? Eigenlijk had ik het model al lang klaar verklaard. Maar goed, de kritiek van Ad was gegrond en na een berg met slechte ervaringen met de hotchkiss (zie een andere thread van mij) heb ik dit project maar weer eens opgepakt. Ook heb ik gelijk twee figuren van Alpine gekocht om een toekomstig Diorama te verfraaien. Van het figuur houd ik de foto's nog even van achter want die confronteerde mij met wat details die echt beter moeten.

Hoe dan ook. Hier de verbeteringen voor Ad.... en alle extra's die hem straks wat beter in het dio op moeten laten gaan.

Kom maar met die reacties!

Groet,

Ronald

PS Mijn vriendin verguiste me voor het Delfs-blauw, maar ik dacht dat het wel een leuk detail was....

IMG_3205.jpg

IMG_3207.jpg

[/img]

Verder met de Pak

Vandaag toch de PAk maar weer ter hand genomen. Ik heb net een nieuwe sokkel besteld bij Eric voor de 11 CV en de citroen stond in de huiskamer steeds een beetje in de weg. En dat betekent schade. Vandaar even een ander project. Er moest bij de PAK nog een kleine display onder komen. Eea moet zich ergens in Noord Afrika afspelen. Het idee is om er een bemanning van te maken die al een tijdje op dezelfde plek zat. De mannen hebben met wat planken een onderkomen gemaakt en houden de wacht bij hun stuk. Het voetstukje van Eric Jacobs is de basis geworden. Om geen klio gips te hoeven storten heb ik voor het onderkomen een andere manier van diepte creeren gekozen. Ik heb de gatenzaag gewoon in het plankje gezet. Daarna wat spijkers en ijzerdraad als wapening en spoedig gips storten. De Pak komt op een lichte helling.

Hier wat foto's. Mijn excuses. Het was al donker.

Groet,

Ronald

IMG_5020.jpg

IMG_5021.jpg

IMG_5022.jpg

Wat ingewikkeld allemaal
Waarom doe je niet eerst het plankje opschuren en dan een mengsel van fijn zand en water/witte houtlijm gebruiken?
Wordt hard als steen, komt nooit meer los en is veel mooier dan gips.

Dat gaat prima met bovengenoemde methode.
Blokjes hout of polystyreen schuim als vulmateriaal gebruiken en voila.
Gips heeft het nadeel dat het breekbaar is en bij elke beschadiging kijk je gelijk tegen dat wit aan.

http://www.missing-lynx.com/articles/dio/dioramabases_robplas/dioramabases_robplas.html staat hoe je dit kan doen
Rob

Mooie dagen om te plakken...

Mede-bouwers,

De laatste dagen toch weer even aan de gang gegaan met de gips (Sprry Rob) omdat ik dat schuim nergens kon krijgen in het centrum hier. Inmiddels is de opstelling een beetje duidelijk. De put heeft ook al wat gestalte gekregen al moeten er nog een heleboel ARV Pak kisten bij. IK heb trouwens ook de nieuwe Jerry Cans van Great wall geprobeerd en ik ben zeker onder de indruk. Ik denk dat ze het beter kunnen gaan zoeken in het plastic. Mijn voriger Lion Roar etching ervaring staat nog steeds half gebouwd in de kast...

Als er tips zijn hoor ik het graag.

IMG_6110.jpg

Terug
Bovenaan