Een JSU-122

Hallo allemaal,

EERST EVEN DIT:
Iedereen ziet dat de tank nog niet "mooi" in de ondergrond staat. Daar ging het hier ook niet om.

Dit is:
A) een airbrush oefening met kleurmodulatie.
B) variaties in uniform kleuren toepassen.
Redelijk geslaagd vind ikzelf, maar commentaar mag 🙂

De ondergrond is verder een "quicky", voor de sfeer, maar nog niet uitgewerkt.

Plaatjes:

122_1.jpg

122_2.jpg

122_3.jpg

122_4.jpg

122_5.jpg

122_6.jpg

Bedankt voor het kijken, Wim

Hey wim, goed bezig wederom.
De modulatie vind ik er wel goed uit zien en ook de uniformen zien er ook goed uit.
Ik zag volgens mij wel wat silvering bij je decals van de tank. ik denk ook dat de pinwashes van de tank wel wat sterker mag (mss komt het door de fotos). hoe bevalt die airbrush je? Al een beetje aan gewend?

Cheers!
Marf

Sorry voor de wat late reactie.

Marvin:
Ja, het spuit en verfwerk lijkt me wel goed. Ik ga vooruit met de airbrush 😀
Wat met die decals is weet ik ook niet: zelfde goedwerkende methodes als altijd toegepast maar het blijft wat silveren. 😈
Bij nieuwe projecten overweeg ik dan over te gaan op Archer of zoiets.
De pinwashes zijn wel gedaan maar de filters hebben eea wel wat verzwakt. Kan natuurlijk nog verbeterd worden.

Maurice:
Bij Russen mag je in feite alle kleuren groen gebruiken die je maar wilt.
Ik heb hier: (alles Vallejo)
Eerst lichtgrijze primer met de preshades in german dark camo green (70979)
Basis: 50-50 deep green(70970) en olive green(70967)
De donkere tinten us olive drab(70889) ingemengd, de lichtere met yellow sand(70916)
Daarover dan nog wat filters met earth(70983) en gray(70992) en tikje zwart.

Groeten, Wim

Mooi werk Wim 🙂 !

Vind het geheel een mooi kleurenspel. Veel diepte en accenten.

Vraagje: gebruik je nog steeds de retarder-methode bij het schilderen van figuren? Misschien toch een overwegen om over te stappen op olieverf voor de afwerking (basis dus nog wel acryl). Dan worden deze mooie figuren nog beter.

Ik zie zeker vooruitgang t.o.v. je eerdere werken. Chapeau...

groeten, Richard.

Bedankt Richard 🙂

Jij schreef:
Vraagje: gebruik je nog steeds de retarder-methode bij het schilderen van figuren? Misschien toch een overwegen om over te stappen op olieverf voor de afwerking (basis dus nog wel acryl). Dan worden deze mooie figuren nog beter.

Nee, Luc heeft me het gebruik van "nat palet" geleerd en dat gaat echt wel lekker.
Olieverf wellicht ooit, wie weet.
Maar ik ben geen specifieke figuur-man, in de eerste plaats komt het geheel, waarin alles wel redelijke kwaliteit moet hebben.
Dus ook geleidelijke overgang naar betere (resin) figuren, en veel oefenen.

Bouwgroeten, Wim

Terug
Bovenaan