Een greep uit mijn modelbouwverleden:

Even een overzicht van wat ik zoal heb gemaakt door de jaren heen.
Benieuwd naar reacties:

airbornereferentie.jpg

airborneresized2.jpg

101airbornmacisawcoat3.jpg

airborne101macisawcoat.jpg

101back2.jpg

101201.jpg

101back.jpg

airborne101greensuit2.jpg

airborne101greensuit.jpg

ambulancejeep.jpg

(Ik weet het: De “krommeâ€

Beste Eric,

Als de volgorde van de foto's, ook de volgorde van bouw is in de loop der jaren, dan zit er duidelijk progressie in je werk.

Ga zo door zou ik zeggen, alleen één tip aangaande de vignetjes en diorama's: " Plaats niets parallel aan de randen " :!:

M.a.w. plaats alles een ietwat dwars op de hoeken en/of randen van je kader :idea:
Dit brengt meer leven en is minder saai/steriel.

Succes
Johan Bijl

ruime voldoende

Hallo Eric,

Het is een ruime voldoende dacht ik zo. Vooral de Jagdpanther, de Duitse uniformen en de halftrack vind ik geslaagd.

Wel vind ik dat de ambulance-jeep en de commandocar wat meer kleur mogen hebben. Een licht gebruik van pigmenten of olieverf om zand en stof te simuleren geeft deze modellen echt iets extra's.

En hoewel ik niets tegen "dooien" op een diorama heb, vind ik een omgedraaide Tamiya-Duitser echt niet kunnen. Het figuur is destijds behoorlijk afgevlakt om liggend een MG te kunnen bedienen en dat komt de echtheid van deze dode niet ten goede (hoewel ik het vroeger precies zo deed 🙂 ).

Maar al met al prima werk dus.

groeten, Richard.

Ha,

Mooi hoor! Lekker veel geallieerd. Heb ik het goed als je je werk chronologisch weergeeft? Ik zie tenminste al aardig wat vooruitgang tussen die D-day para en die Battle of the Bulge figgies. En van welk merk is dat boertje. Die springt er echt uit, qua levendigheid (ondanks z'n leeftijd 😀 )
Owja, hoe maak je die rangonderscheidingstekens zo mooi? Zijn dat decals of..?

Greetz,

Anne

Bedankt voor de lovende woorden.
Ik werk voornamelijk met Humbroll enamels.
Gezichten, hout en leer met olieverf (gezichten met een flesh Humboll base).
Stoepje en straatstenen zijn gekrast in high dencity styrofoam en beschildert met Tamiya acrylics.

Dat oude mannetje/boertje is een Verlinden setje.
De Harley was op de foto niet helemaal af maar ik heb blijkbaar niet alle foto´s uit de DutchModeling msn groep getrokken (hoewel ik dat wel dacht).

De Jagdpanther is geheel met penseel gedaan.
Omgekeerde dooie Duitser is idd niet het summum van realisme maar ach, het is al wat ouder werk.

De rankings op de armen zijn Archer Fine Transfers.
Hiervan sta ik op het punt om 5 sheets aan te schaffen via Mol Plastic Modelbouw. Ik wacht nog even op het kostenplaatje. Ze hebben net de units/divisies die ik wil hebben niet op voorraad (Op de sheet waar Rangers div patches op staan na).
Als het goed is ben ik straks in het bezit van 101st Airborne, 82nd Airborne, 1st Infantry Division Big Red One, Rangers en een sheet met Amerikaanse vlaggen (waaronder sleeve size.) En een hele hoop andere divisies die nog op de sheets staan.
Erg leuk spul wat een 1:35 flink op kan leuken.
https://www.plasticmodelbouw.nl/?page=10213...keywords=archer
Nu heb ik 5 repro jassen in bezit met div patches die ik nog in 1:35 wil doen :
1x M 41 1st 1st infanrty division Big Red One
1x M 41 Rangers
1x M 42 82nd Airborne All American
1x M 43 101st Airborne Screaming Eagles
1x 3rd Armored Division Tanker Jacket.
(vandaar bovenstaande selectie).
De transfers zijn zeer makkelijk aan te brengen.
Met een potlood gewoon erop wrijven zoals je dat met wrijfletters doet.
Ik hoop dat het prijsverschil met rechtstreeks betstellen bij Archer niet al te groot is.
Voor omgerekend 39,- euro heb je ze in huis incl. verzendkosten, maar dan moet ik eerst een PayPal account aanmaken.
Ik hou mijn bestellingen liever binnen Nederland dus we wachten nog even op natwoord van Mol Modelbouw.

Bedankt voor de tip met betrekking tot het diagonaal plaatsen van figuren op Vignettes (of beter gezecht het vermijden ervan.)

Het in chronologische weergeven van het werk berust puur op toeval 😀
Groet Eric.

Terug
Bovenaan