Ebay plaatjes ter inspiratie ende vermaak (30 januari)

Iemand een idee ? ik krijg de melding over een betaalmogelijkheid en kies voor addblock uitschakelen. Dit werkt niet ?

ik krijg de melding over een betaalmogelijkheid en kies voor addblock uitschakelen.
Op Missing-Lynx? Ja, dat is daar ineens aan de hand sinds vorige week, en daar is niet iederéén over te spreken … Er is ook een onderwerp over op de Tapatalk Support Group.

Beste oplossing die ik gevonden heb: rechtsklikken op de donkere achtergrond naast die melding, Inspecteer element kiezen zodat het inspectievenster verschijnt met daarin het HTML-element van die achtergrond geselecteerd, en dan op de Delete-toets drukken om het te verwijderen. Licht irritant om dat de hele tijd te moeten doen, maar ja.

Ik krijg ze ook niet op m’n iPad (Safari met Ghostery) maar wel op m’n Mac (Safari met Ghostery en AdGuard). Maar als ik de adblockers uitzet krijg ik de melding nóg.

Op deze pagina zelf?
yep, maar heb in het topic van de Support group al gelezen dat het zich verschillend laat zien.

Ik gebruik Firefox met daarin de addon "Adblocker for YouTube" en apart het proggie AddBlockPlus.
Zet ik ABP uit (voor Missing Linx) dan krijg ik de pop-up alsnog.
Ook het uitschakelen van de Firefox addon helpt niet.

HTML-element van die achtergrond geselecteerd, en dan op de Delete-toets drukken
Ik heb het geprobeerd... ik kom wel op de pagina maar kan er niet scrollen.

euhhh.... ik probeer nog eens de pagina (met de foto linkjes) te openen en nu kom ik wel voorbij de popup.
Voor de volledigheid, ik heb vanaf de eerste popup steeds gekozen voor het toestaan van advertenties.

Advertentievrij kijken en lezen heeft uiteraard mijn voorkeur maar ik snap natuurlijk ook wel dat sites in de lucht houden geld kost.
Vaak genoeg zet ik mijn addblocker uit wanneer ik op modelbouw sites/forums vertoef, en voor Missing Lynx deed ik dat ook, maar
sinds nieuwe software daar pikt die de Youtube adblocker ook op denk ik (vanwege embedded links ?).
Soms kom ik dat namelijk ook tegen op The "Modelling News".

affijn... ik kan weer plaatjes kieke 😄

affijn... ik kan weer plaatjes kieke 😄

dus niet....na een PC herstart en beide addblockers uitgeschakeld gewoon weer die akelige popup.

nog eens de tip van Jakko uitgeprobeerd maar dan krijg ik ook weer een pagina die nergens op reageert.

Het lijkt dat Missing Lynx nu (voor mij) echt een missing link is geworden. Helaas peanutbutter 😉

Mooie foto’s weer Eric, dank je!!

Het zou goed kunnen dat deze foto in 1940 in Nederland is gemaakt. Volgens verkoper is de foto onderdeel van een collectie van een voormalig soldaat van Artillerie Regt. 9. Deze eenheid had zelf geen Bison’s, maar de 9.Pz.Div. had wel sIG.Kp.701 met haar Bisons toegewezen gekregen. Ik heb in het verleden meerdere foto’s gezien waarop ze te zien zijn in oa Brabant en Rotterdam. Ik kan het van deze specifieke foto niet bewijzen, maar heb ergens wel het gevoel alsof deze foto gemaakt zou kunnen zijn bij de brug in Erp, tijdens de doortocht door Brabant.

Met dat geslachtte varken aan de loop van die tank, wat een diorama idee.

Bedankt Erich voor weer een jaar lang foto service 👍

Speciaal voor jou een fotogeniek 2025 gewenst 😉

Wat is dat met die beplating aan die StuG? (Ik denk dat het twee keer dezelfde is.)

Wat is dat met die beplating aan die StuG?

Duitsers waren ganz kreativ.

2832511_e751d4a430eb1a60447d13e63ff31452.webp
3295886_7a5a0638c6124321d51f012a078f6947_t.webp

Er zijn meerdere "alternatieve" Schürtzen voor Sturmgeschütze bekend.

zoals deze bekende foto
2832511_db9caba012d9c308bf207ffc30670b0a.webp

nog één

l4TBQKT[1].webp

en nog één

2832511_272060861acd3b8ae5bdd3fcf5eb14da_t.webp

enz. enz.

0_fa2d2_9133a56_X5L[1].webp

Ik heb enkele jaren geleden veel van dit soort beeldmateriaal verzameld om mijn StuH 42. te kunnen bouwen.

20240105_133444 (2).webp

Deze ronde kende ik al, maar de korte van de foto’s van Eric, met een extra plaat naast de bovenbouw, nog niet.

Interessante serie dit.
Die eerste foto lijkt wel een compleet nepkanon, en dan die Willie's jeep op foto nr. 5 roept ook weer vragen op.

Er staat zo te zien een Amerikaans registratienummer op, afgaande op de stijl ervan. Ook staat er op de voorbumper een draadvanger, wat eerder Amerikaans is dan Engels, en ik dénk dat de radio een Amerikaanse SCR-509 of -510 is.

Terug
Bovenaan