Ebay plaatjes ter inspiratie ende vermaak (3 oktober)

Nummerplaten van de /B zaten aan de spatborden, dus nee, dat niet.

Wat er dan wel heeft gezeten? Verbogen is het. Ik kan me met dit soort voertuigen een kabelhaspel voorstellen. Wat heeft die man trouwens op zijn rug hangen? Een soort 3 hoekje?

Wat heeft die man trouwens op zijn rug hangen? Een soort 3 hoekje?
Heej Piet...wél effe oplette eh ? 🙂.........:
Frank Haspels schreef😀an, wat draagt de goede man -die met z'n rug naar de camera staat- op z'n rug ?

Eri Reist antwoordde :Op zijn rug zit het afdek-dopje van de oculairs van zijn verrekijker (die net als zijn buurman op zijn buik hangt)

Groetje 😀
Peter

Gezien de enorme hoeveelheid antennes (frame, mast en 2 draadantennes) divisieniveau of hoger commandpovoertuig, dus èn de aanwezigheid van een hoge officier/generaal vraag ik me toch een beetje af wie/wat dat geweest zou kunnen zijn...
Uniformen en voertuig suggeren een vroege campagne, gebouw en hek duidt wellicht op Oostblok/Rusland.

Weer wat verschillende foto's gevonden deze week en gepost te
http://www.network54.com/Forum/47207/message/1333136744/Ebay-+various+items...

waaronderrrrrrrrrr

Panzers:
33q8vrkcg0s2.jpg

AF7740a.jpg

377e0fb96f6e0bf96fd547dc1efd99ea3.jpg

3637356533353132.jpg

dakpanzerivlogo1.jpg

p91T3HBiFdfE133252929553P10304.jpg

panzerprototypneubaufah.jpg

halftracks:
22zqxcg3iawk.jpg

i657s867.jpg

flak:
9ezjsu6qi1d.jpg

dakmarethliniem3panzers.jpg

dakkasserinepasstunesie.jpg

260aubxv7nh2.jpg

en een mij onbekend karretje?
c34.jpg

Eric

In juni verschijnt er een boek van Rodolphe Roussille (de man achter U-models) over de Trippelwagen en de LWS. Ik ben zelf overigens meer geïnteresseerd in de foto's van laatstgenoemde.
http://www.amazon.com/GERMAN-PIONEER-EQUIPMENT-VEHICLES-Amphibious/dp/2352501601

Arjan

Erg mooie plaatjes weer Eric !
Ik vind de laatste toch wel erg interessant...misschien wel de eerstvolgende die ik wil gaan bouwen 😀

Wat is het onderstaande voertuig, achter die Bunkerknacker hierboven ?
EricReist zei:

groet Frank

ondanks vrijdag 12a toch weer een aantal mooie detail plaatjes 🙄

Bedankt

bert

Bij elkaar toch een aardig beeld van de Ju52 vloot bij Rotterdam (en een geknakte Fokker G1...)
Bij foto 2-3 wordt er een kanon uitgeladen... alhoewel... lijkt me eerder een Nederlands buitgemaakt kanon?

K030.jpg

K028.jpg

K032.jpg

K029.jpg

K026.jpg

K033.jpg

G003.jpg

K035.jpg

K044.jpg

K037.jpg

G002.jpg

K038.jpg

K041.jpg

K042.jpg

Eric

Hoi Eric,
Ik denk dat deze twee foto's niet van Fallschirmjäger maar van soldaten van de 16.LFD zijn (ik meen dat F-jäger toch meestal geen laarzen dragen). De tweede lijkt toch verdacht veel op de streetview foto's van de Drieplassenweg te Katwijk (wellicht geen exacte match maar wel hetzelfde type huis).

G053.jpg

G035.jpg

Vastleggeninvolledigscherm18-4-2012100714.jpg

Vastleggeninvolledigscherm18-4-2012100626.jpg

edit: ik zag later pas dat de aanbieder bij de laatste foto ook "Utrecht" vermeldt, mogelijk dus dat de foto gewoon in Utrecht genomen is en dat het soldaten van het HG regiment zijn.

Groet,

Arjan

G035.jpg

parklaan.jpg

Parklaan, Katwijk.

Als je goed kijkt, zie je naast de linkerarm van de meest rechter figuur nog het boograampje boven de deur. Let ook op de "laddervormige" raampjes naast de deur.
Op de achtergrond waarschijnlijk de huizen van de kamperfoeliestraat.

Ik denk dat dit een goede match is Martin 🙂 . Dit doet me deugd, dus toch een foto uit Katwijk en niet Utrecht. Tenminste ik acht de kans klein dat er daar net zulke huizen staan. Bedankt voor de moeite!

Groet,

Arjan

Hoi Eric,

Je hebt nog niets gemist vwb je Africa Tiger. Ik dacht als eerste te zijn en wil hem graag ophalen maar tot nu toe heb ik nog geen antwoord...... 😈 😈 (de andere kopers ook niet zo te zien).

Ad 😈

Zeker weten dat 't een StuG IV is?
De enige manier voor mij om ze (vaak) van elkaar te onderscheiden, zijn de loopwielen en deze lijken toch wel op een III, vergeleken met de PzIII-foto.

Inderdaad een mooi setje foto`s.

Ron het is inderdaad een IV te herkennen aan de uitbouw van de bestuurder en de achterzijde aan het motordek (luchtinlaten) en het uitlaatsysteem, althans zo hou ik ze uit elkaar als ik de wielen niet kan tellen 🤣

ondertussen is er al 1300 euro op het album geboden, maar als je ziet wat er allemaal tussen zit zeg!
echt een hoop diorama potentieel.

Groeten Erik

Een fraaie foto met wat details van het interieur. Nog aardig ruim met 5 man! Bestuurder voorin, wat radio's dwars en aan de wand, en zo'n stekkerdoosje bovenaan het plafond...
Over het magazijn van de MG, is dit zo'n magazijn voor MG's in vliegtuigen?

Eric

Ik vraag me af of iemand toevallig dit embleem herkent (foto zou ook in 1944 gemaakt zijn en de verkoper heeft het over "Kurland"). Het onderste deel van het embleem lijkt op een adelaarskop of is het een kippenkop 😉 ?

Vastleggeninvolledigscherm15-7-2012124455.jpg

Arjan

ONDANKS DE VAKANTIE'S TOCH FOTO"S

BEDANKT ERIC !!!!!! 😀 😀 😀 😀

Bert

Ok,

Dat is niet zo moeilijk om te beantwoorden.

Zo als het nummerboord al aangeeft is het een Luchtmacht geval en heeft dus wat te maken met van die vliegdingen 😈 🙂 😈 🙂
Dus eigenijk hier niet bespreekbaar 🙄

Maar het is een kraanwagen gebruikt voor het tillen van vliegtuigmotoren ed
De constructie is opvouwbaar en heeft een grotere nauwkeurigheid voor het plaatsen van vliegtuig motoren door de constructie is de
actie links-rechts en voor en achter uit beweging erg nauwkeurig.
Kan je nog wel drie plaatjes leveren van dit voertuig.

Groet Bert

Terug
Bovenaan