EricReist
Lid van de TWENOT
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En nog eentje.Superfraaie foto's wederom, maar de meest interessante (vind ik persoonlijk) staat er niet tussen, dus bij deze alsnog. Uitgeschakeld nabij Weert in 1940. Het hele verhaal staat beschreven halverwege. Wilhelminakanaal - Weert [Zuidfront Holland - Mei 1940]
Ik heb de vrijheid genomen om nog een paar plaatjes toe te voegen van (vermoedelijk) dezelfde voertuigen.
Bekijk bijlage 23046
Bekijk bijlage 23045
Bekijk bijlage 23047
Waarschijnlijk buitgemaakt en meteen ingezet, dat kwam meer voor.
Wel een apart plaatje inderdaad.
Net als deze trouwens:
Bekijk bijlage 37057
Hier zie je 10% van alle Panzer III ausf. A die gebouwd zijn 😁
Deze is volgens mij ook van de meidagen in Nederland. Doet me erg denken aan de nood bruggen over de zuid Willemsvaart. Nederlands bord (.... belasting 500? )
Bekijk bijlage 37722
Op het bord staat RELATIEVE BELASTING 500. Hier een vergelijkbaar bord waar dat beter op te lezen is:(.... belasting 500? )
Zeker weten een 251Bekijk bijlage 37721
Zou dit dan toch een 251/9 zijn, en geen 250? Vind ik het een klein bakje nl.!?!
Deze is volgens mij ook van de meidagen in Nederland. Doet me erg denken aan de nood bruggen over de zuid Willemsvaart.
Nee, op jouw foto staat de Heeswijkse brug. Die van mij is van de brug bij Keldonk. Die brug was iets zwaarder beschadigt en gerepareerd door een sleepboot in te varen. Dat dek was alleen niet sterk genoeg voor een pz.bef.pz.3 (Het was niet zomaar een pz.3 nl). Wel beide bruggen over de Zuid-Willemsvaart trouwens.
de link verwijst naar facebook.... voor de niet feesboekers : de Missing Lynx linkVrijdag 13 september... weer wat plaatjes gepost te ML waaronderrrr
Op de zijkant ook, en de nummers zijn ook Nederlands. Dit is waarschijnlijk vlak na de capitulatie.