EricReist
Lid van de TWENOT
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik dacht het, jij zegt het….Hebben jullie dat ook?
Oorlog ziet er op deze site altijd zo gezellig uit.
nee dat heb ik niet, maar is de afwezigheid van de niet gezellige kant van oorlog zo vreemd dan ? of een gemis misschien ?Hebben jullie dat ook?
Oorlog ziet er op deze site altijd zo gezellig uit.
Ook dit gevoel herken ik. Veel van de foto’s zien er rustig, avontuurlijk uit maar de personen hebben verhalen. De een ogenschijnlijk kalm maar doodsbang, een ander wreed, een ander vol trauma’s. Sommigen leefden kort daarna niet meer, verdwenen naar Siberië, raakten ledematen kwijt, overleefden en werden succesvol bij de wederopbouw, werden berecht, etc, etc. Intrigerend is dat maar ook daarbij direct het gevoel dat een oorlog vreselijk is en zoveel klein en groot leed heeft voor personen, families.nee dat heb ik niet, maar is de afwezigheid van de niet gezellige kant van oorlog zo vreemd dan ? of een gemis misschien ?
Niet dat ik nou zo'n zwartkijker ben (al ben ik me bewust van m'n donkere kant) maar als ik niet m'n 'hardware pet' op heb tijdens referentie jacht,
en iets meer tijd neem voor een foto vraag ik me bij al die mensen (en dieren) op de historische kiekjes bijna altijd af hoe ze het vergaan is vanaf
het moment dat de sluiter klikte.
Hebben ze de oorlog in redelijke gezondheid overleefd ? en hun familie ? of zijn ze laf vermoord of gesneuveld tijdens actie of door honger of...
Tijdens het bekijken van oorlogsfoto's kijkt de zwarte kant altijd mee, romantiek en gezelligheid komen overal en altijd voor, maar zijn voor mij
geenszins te associëren met het fenomeen oorlog .
Met deze gedachte of om de gruwel van oorlog niet te vergeten heb ik in mijn verzameling foto's dan ook een mapje "War is Hell" toegevoegd
met daarin vooral plaatjes van de trieste akelige gruwelijke realiteit van de mens in oorlog.
Zie je wel, Verlinden had toch gelijk 😀 De Duisters lieten wel uitrustingstukken willekeurig liggen. En middenin precies nog plaats voor een MP40!Weer wat nieuwe plaatjes gepost te ML wBekijk bijlage 22613
Bizar plaatje: groepje vrolijk voor het voertuig terwijl het rechts absoluut niet goed lijkt te gaan…
zo ziet het er inderdaad wel uit, maar volgens mij (ook vanwege de vrolijke collega's) hangt een zeer vermoeide vent over de benenterwijl het rechts absoluut niet goed lijkt te gaan…
Mijn gemoedsrust is gekalmeerd. Het ziet er inderdaad uit of er iets in zijn buurt is ontploft. Maar zelfs deze vermoeidheid ziet er niet heel gewoon vermoeid uit maar eerder als (traumatisch) uitgeput.zo ziet het er inderdaad wel uit, maar volgens mij (ook vanwege de vrolijke collega's) hangt een zeer vermoeide vent over de benen
van z'n meevoelende maat.
Het gezicht van de hangende soldaat lijkt gewond maar dat is een effect van het denoise programma. Dit programma heeft iets de neiging om de
meer duidelijk omrande vlekjes tot '3d detail' te maken.
ja, mee eens... dusdanig dat z'n maat een oogje op 'm moet houden..Maar zelfs deze vermoeidheid ziet er niet heel gewoon vermoeid uit maar eerder als (traumatisch) uitgeput.
Toch weer wijzende Duitsers 🙂
jamaar hij heeft wél een solidair met de boeren sjaaltje om 😁Toch weer wijzende Duitsers 🙂