Ebay plaatjes ter inspiratie ende vermaak (11 september)

Hé, een kapotte Char 2C. Jammer alleen dat de foto in spiegelbeeld afgedrukt is 🙂

Laatst bewerkt:
Zou niet gek zijn, als je zon bus tot 200 bar afvult zit er aardig volume in, en zou je bvb ook te velde zonder veel herrie van een compressor een bandje kunnen vullen, of zon einstossflammenwerfer bvb? Ik heb ook met regelmaat stikstof of buiten koolzuur gebruikt als er geen compressor in de buurt was

Wat voor type truck is dit eigenlijk, ik vermoedt een Chevrolet ? En dat schildje op de voorkant lijkt op een 7 met verfdruipers.
truck.webp

Van wat ik vanmiddag even kort erover heb gelezen zou dit een civiele cabine zijn, en de Duitsers kunnen die in de Balkan hebben buitgemaakt.
Zijn hier schaaltekeningen van ? Waarschijnlijk staan die wel in de Bellona boekjes maar in 1/76, ik heb liever 1/35.

Ik zat ook te denken aan de Tamiya Chevy, ik heb nog een incomplete liggen, een GMC is niet zo moeilijk aan te komen.
Ik zat voor de laadbak te denken aan de C60L van Mirror Models, maar die is toch iets anders, en er zit een wiel tussen de cabine en laadbak.
Als ik het zo zie, heb jij het chassis van de GMC gebruikt, voor de commonwealth variant zou ik er andere wielen op moeten zetten.
Als ik de onderstaande site bekijk zijn de koplampen van jouw model correct:

Ha Paul,

Wat ik gebouwd heb en wat er te zien is op de site die je aangaf zijn de Amerikaanse versie.
Welke jij wilt bouwen is de in Canada gebouwde versie.
Inderdaad met commonwealth wielen en andere koplampen en bak.
deze dus
Chevrolet  GM 1543 MCP 4x2..webp

het is een zogenaamd MCP model ( Modified conventional pattern)
505713234.webp
kopj].webp

Groeten
Leon

Terug
Bovenaan