Eastern Express BA 1

Robert Blokker

Lid van de TWENOT
Ola Gasten

Ik ben een week of twee terug begonnen met het bouwen van de BA 1 van Eastern Express... Een leuk klein vroeg Russisch Panzerwagentje. Op een of andere manier zien die dingen er wel stijlvol uit. Ik zie zo op de foto's wel het een en ander dat nog wel wat beter kan... gietnaadjes die ik gemist heb en zo maar niks wat niet gefixd kan worden zonder grote schade aan de verflaag. Ondanks de twijfelachtige reputatie die Eastern Express heeft was deze kit vrij goed te bouwen en alleen bij de torenring waren de gaten te zien waar je de toren erin draai. Even die lipjes erafknippen en de gaatjes vullen met Evergreen en putty. Achter aan het voertuig zat een kier van een millimeter die ook gevuld is. De banden waren echt extreem slecht maar gelukkig kwam een maatje uit Amerika met hulp want die had nog een set Resin Gaz AA banden liggen en de BA rijdt op dezelfde wieltjes.

Goed hier zijn de plaatjes
BA1_001.jpg

BA1_002.jpg

BA1_003.jpg

BA1_004.jpg

BA1_005.jpg

BA1_006.jpg

Er moet nog genoeg gebeuren dit zijn slechts de eerste verflagen. Alle weathering moet nog gebeuren. De wielen moeten nog arriveren. De rode sterren op de zijkant van de toren moeten worden gedaan etc. Dingen toevoegen om het geheel wat interessanter te maken. Chips in het wit wat onregelmatiger maken.

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker

Ola Dominique

Merci voor de complimenten. Het is inderdaad een cool ding. Ik ben binnenkort ook in het bezit van een FAI M... dat is ook een russischpanzerwagentje nog kleiner dan de BA 1 en dat ding ziet er uit als een 40er jaren Hotrod met een toren.... Supergrappig.

Ok alles is ingelijnd en hier en daar moeten wat scherpe randjes worden weggewerkt. Allemaal goed te doen. Heb wat eerste globale filters gedaan met een lichtere kleur groen en een soort van Khaki/sand mix. De onderkant is gespoten in een zandkleur. Ik heb de rode sterren op de toren gezet en ik heb het voertuigje "Mockba" gedoopt, wat zoveel betekend als "Moskou". Ik heb er verder geen reden voor om het voertuig Moskou te noemen behalve dat ik het wel cool vond staan... Gewoon zo'n ingeving tijdens als je buiten staat te roken... en voor die niet roken... als je aan een bak thee of koffie zit, als je tegen je huisdier praat of op de wc zit.

Goed hier volgen de plaatjes... nog steeds genoeg te doen. meer filters. Wat chips hier en daar... niet te wild. Pigmenteren. Wachten op de wielen. En eens bedenken wat er uiteindelijk mee gaat gebeuren gewoon standalone of een Diootje. Kom ik nog wel uit
BA1_007.jpg

BA1_008.jpg

BA1_009.jpg

BA1_010.jpg

BA1_011.jpg

BA1_012.jpg

Zoals gewoonlijk weer erg nieuwsgierig naar jullie meningen

Robert Blokker

Ola gasten bedankt voor de replies

@ Eric.
Merci voor de complimenten. Of deze afkomt? Ik ben nu in ieder geval wel alde kritieke fase voorbij dat ie na het spuiten ook nog eens geweathered wordt... veel modellen komen hier tot stilstand. En het onderwerp is wel cool.

@ Gjalt.
Dit is best eem kitje dat je rustig kan kopen. Niet echt grote problemen en alles wordt vrij makkelijk opgelost... Let wel even op met de wielen als je er 1 koop. Bij mij was het net of de mal niet goed op elkaar lag en de twee band helften ten opzichte van elkaar zijn verschoven. Gelukkig komt er een setje resin wieltjes met de post.
Het Brugdiorama staat momenteel in een paar groffe stukken boven op de kast grondwerk en zo is wel al in grote lijnen gedaan maar moet er nog het een en ander voor aanschaffen... maar... Gaat prima 🙂 🙂 🙂

@ Dominique
Klopt her en der zijn op deze foto's de washranden niet weggewerkt met een schoon kwastje en terpetine. Is inmiddels al wel gebeurt en waar ie straks nog te sterk is wordt ie wel afgezwakt door de verdere stappen van het weathering proces.

Robert Blokker

Ola Gasten

Allereerst Eric Marcel en Jesse Merci voor de complimenten.
En dan weer een update... waarvan... van de nieuwe sloffen voor mijn Russische Scheurijzer. Ruslan uit Amerika was heel erg vriendelijk om mij deze resin vervangers voor de Troep van Eastern Express te sturen en vorige week waren ze binnen. Heb ze schoongemaakt, gaatjes gevuld en er moet nog wat klein detail her en der aangebracht worden. En man wat ziet dit er een stuk beter uit dan de wielen die bij de kit zaten. De vorige 6 foto';s van de hiervoorgaande update waren iets te geel de foto's die vanavond geschoten zijn zijn qua kleur redelijk goed gelijkend.
BA1_013.jpg

BA1_014.jpg

BA1_015.jpg

BA1_016.jpg

BA1_017.jpg

Verder niet zoveel nieuws over de weathering daar ik daar niet mee verder ben gegaan. Maar dat pik ik zo snel mogelijk weer op

Robert Blokker

Leuk man!
Maar ik zou de wielen toch zelf wel een kleurtje geven.... 😉

Rob Plas zei:
Leuk man!
Maar ik zou de wielen toch zelf wel een kleurtje geven.... 😉

LOL... Kan dat niet zo dan? Ik dacht dat de Russen er nog al een handje van hadden om voertuigen deels of totaal ongeschildert het slagveld op te sturen 🙂 🙂 🙂

Nee dat kleurtje komt er wel... de modekleur wordt ook hier weer..... Groen

Robert Blokker

Hoi Robert,

Wat een mooi bakkie zeg! Het enige dat me opvalt is het achterste spatbord. Net voor de voorste achterwielen raakt deze de banden nu al, in niet-ingeveerde toestand... Klopt dat wel zo?

Groet,

Erik

Ola gasten

Merci voor de reacties.

@ Mijn naamgenoot Robert Jan
Merci voor de complimenten. En ja het is wel de bedoeling dat deze nu eens wel af gaat komen... (de rest ook wel hoor alleen duurt dat wat langer 🙂 🙂

@ Erik
Klopt wat je zegt en inderdaad die voorste achterwielen staan tegen de spatbord aan... Maar goed dit is nu eens een bakkie waar ik aan begonnen ben zonder alle referentie en ik ben hier ook niet begonnen met het idee om de ultieme BA I van te maken... Gewoon een modelletje om het bouwen. En het afmaken. Overigens heb ik het model gewoon OOTB gebouwd volgens de instructies... Dus als er iets niet goed is dan Ligt hem dat aan de kit. Het is nu te laat om te veranderen... Heb het met de originele wielen nooit gepast pas later dat ik de resin wielen kreeg kwam ik erachter dat de kitwielen het zelfde probleem hadden.

@ Jelle
Ook jij bedankt voor de complimenten. Het is inderdaad de bedoeling dat dit voertuigje op een ondergrondje gaat komen.

Robert Blokker

Terug
Bovenaan