Af! Early Willys Jeep

Dit model is af!

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi allemaal.

Een project wat ik al heel lang wou doen.
Mijn trouw auto maken die ik en mijn vrouw ruimt 13 jaar geleden als vervoer hadden.

Uitgangspunt is natuurlijk de Tamiya jeep.
In eerste instantie had ik een PE set waarbij de slat grill was uitgevoerd. Later kwam er een 3D geprinte versie van FC model bij. Helaas is deze niet geweldig maar goed genoeg
Nu met de bouw blijkt de PE set voor de Italeri kit en past totaal niet op de Tamiya.
Ook de kenmerken aan de achterkant moeten aangepast worden bij de Tamiya kit.

Alweer 13 jaar geleden
MartinGonnie_253.webp

De eerste stappen zijn het verwijderen van de normale gril en de slat erin
IMG_5973.webp

Achter de kenmerkende WILLYS uit het PE gesneden en zo goed mogelijk in de plastic proberen te verwerken

IMG_5977.webp

De andere uitdagingen was de motorkap

IMG_5980.webp
De gril is hoger dus dat wordt aanpassen

IMG_5981.webp

Beetje evergreen en het past goed.

Hopelijk is de rest recht toe recht aan.

Groet Martin

Bijlagen

• IMG_5970.webp
    IMG_5970.webp
    197,8 KB · Weergaven: 35
Leuk project Martin....ik heb vergelijkbare onderdelen liggen om een vroege Canadees contract Jeep te maken, dus wordt wel een beetje droevig dat die FC grille niet past op de Tamiya.....(heb ik dus ook.....en wilde ook een Tamiya of Bronco gebruiken als basis!)

Echte vroege Jeeps hadden ook geen dashboard kastje; ik weet niet of jullie trouwauto dat ook heeft.....kwestie van het klepje wegsnijden.
Hele vroege jeeps hadden ook andere velgen, die niet deelbaar waren.

Bedankt voor je info. De trouwauto is een beetje een mix van vroeg en laat. Zo zitten er wel elektrische ruitenwissers op (waarschijnlijk wat veiliger om er in NL mee te rijden.

De bouw is ondertussen zo goed als af
En gaat het in nieuwe jaar gespoten worden

IMG_6197.webpIMG_6198.webpIMG_6200.webpIMG_6199.webp

Bijlagen

• IMG_6202.webp
    IMG_6202.webp
    91,8 KB · Weergaven: 15
  • IMG_6201.webp
    IMG_6201.webp
    82,6 KB · Weergaven: 16
  • IMG_6203.webp
    IMG_6203.webp
    101,5 KB · Weergaven: 16
De groene laag is wel wat grof zo te zien, is dat de vernis?

Laatst bewerkt:
Ziet er heel goed uit Martin maar zonder de NL kentekenplaat is het toch niet de correcte representatie van jullie trouw auto...
(en ook andere details geen zin in ? 😉)

Hoi Peter. De kentekens zijn onderweg.
Ik doe de radio antenne niet.
De wapen houder moet ik even kijken die zat in het echt ook los
Suggesties voor andere details zijn welkom 😉

De wapen houder

die heb ik eens gemaakt van een stukje latoenkoper . Als voorbeeld had ik het onderdeel van de Harley-Davidson van Italeri.

Vorm uitgeknipt >> dubbel gevouwen (met Thompson mp ertussen) >> dicht gelijmd met CA >> achter de schep geplaatst (al geschilderd) >>
riem van papier toegevoegd en geschilderd.

P1000684topaz-standard-cr1.webp

Prachtig Martin 👍 naar mijn mening vooral vanwege de subtiele maar geloofwaardige verwering !

Bedankt allemaal. Het model is voor mezelf. Ik kan niet meer achterhalen wie onze chauffeur was die dag. De voornaam was volgens mij David

Mooi jeepje, Martin! Maar waar is die pin-up girl op de motorkap die je ervoor vroeg?😉

@Claud van Gessel
Dat klopt maar ik heb geen idee wat de afmetingen zijn voor een M1 garand hoes. Daarbij vind ik die wel heel groot, dus een beetje artistieke vrijheid. Zelfde geldt voor de missende antenne

@Tini.
Ik wil het figuurtje ombouwen tot mijn vrouw die ook op de motorkap heeft geposeerd 😎
Nu hopen dat het gaat lukken met haar trouwjurk namaken

Goed bezig Martin 👍

Om 'los' haar effect te krijgen kun je aan de GreenStuff plukken met een fijnpuntig pincet.
Voorzichtig aan het oppervlak van de putty vastpakken en dan uitrekken.

Niet dat dit nog nodig is maar als je wilt zou je het nog toe kunnen voegen.

Wat leuk zeg Martin! Ik zie deze draad voor het eerst en vroeg me ook af hoe ik deze moest zien tegen de achtergrond van je vraag naar het pin up figuur... 🙂, maar hardstikkene mooi en origineel zo. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Ik moet het doen met een civiele volvo amazone.... misschien ook eens opsnorren in model.

Laatst bewerkt:
De kleuren zijn een beetje lastig
Het is vooral de uitstraling van de structuur van, soort stof die anders is. Dit oogt 'net even anders' dan robuuste en matte uniformstof. De glans vraagt om een andere aanpak.
Voor het groen zou ik meer pastelachtig kiezen. De originele kleur is minder diep.

Kun je nog iets met de schoen? De originele foto laat een lager model zien. Het bovenste deel met de voet lijkt me prima.

Succes met het vervolg.

Groeten, Jan

Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit Martin, zeker met de wetenschap dat het een eerste keer is en dan ook nog een vrouw figuur 👍

Wel beetje jammer van de zwevende hand... misschien opvullen met handschoentjes of wat extra losse bloemen ?

Die sieraden maken haar wel af (figuurlijk dus hier) …

Terug
Bovenaan