E-25

Hallo plakkers,

Hier een paar foto's van mijn E-25 dio, "E-25 Fiction or is it?".
Na bijna een half jaar plakken, spuiten, weatheren en wat nog meer is ie dan eindelijk klaar.
001qtd.jpg

In de nieuwe grijze Vallejo primer, het beste is de primer 24 uur te laten uitharden dan komt het echt niet meer los.

002emv.jpg

Gespoten volgens het color modulation principe.

003cdi.jpg

Op de ondergrond een boom die bestaat uit een stuk tak uit de tuin met elektriciteitsdraad en green stuf en het water gemaakt met Vallejo still water. De takken zijn verdikt door er elke keer een beetje Tipex (lees klootzakken inkt) op te smeren net zolang de juiste
dikte is bereikt, dit alleen al was 10 uur werk omdat de Tipex telkens goed moet uit harden (ik rekende z'n 12 uur per sessie).
De tip van de Tipex komt van Willen Plaizier.

004wbw.jpg

De tank is verweerd door verschillende kleuren roest poeders van MIG en AK en ook roest waches.

005pfm.jpg

De blaadjes van de boom zijn berken zaden die ik een voor een aan de takken heb geplakt met secondenlijm en hier en daar een
likje olieverf, wat op de foto helaas niet te zien is. Let op de uil.

006dzy.jpg

Achterzijde van de dio met het water

Ik zie jullie reacties met spanning tegemoet.

Fred 😀

Hoi Fred,

Het enige wat ik nu kan zeggen is dat de foto's iets te klein zijn 😉 Kan je ze niet wat groter neerzetten om een wat beter beeld te geven!!
Totaal plaatje ziet er, ondanks de grote van de foto's, mooi uit!

Gr.JW

Erg leuk vignette Fred :!:
Ik vind het vooral het roestige oppervlak goed weergegeven, maar waarom zitten de loopwielen nog
redelijk in de verf ?

De gras/riet polletjes komen een beetje gemaakt over. Alsof er kwastjes uit de grond komen 😉 .
Probeer meer ongelijk te verdelen, dus ook hier en daar een sprietje, en heel kleine(dunne) polletjes.
Maak eens een wandeling door park of bos en kijk (en zie) de willekeur van moeder natuur.

Nog één klein puntje : de dode(?) blaadjes in de bomen komen (naar mijn smaak) beter over als ze
een beetje meer bruinig gekleurd zijn, maar ook wat minder gelijk verdeeld.
Op de foto's krijg ik iets een bloesem-idee door de lichtheid, én de gelijkmatige verspreiding over de takken.
De boom op zich vind ik prima gedaan !

Als je verweerde materie (op schaal) nog eens extra wilt bekijken : http://www.scratchmod.com

Veel plezier met de volgende :idea:

Vrolijk verroest groetje 😀
Peter

Hoi Peter,

Wat het riet betreft, je hebt gelijk maar om dit goed neer te zetten is toch moeilijker dan ik dacht.
De blaadjes van de boom zijn donker bruin en sommige rood of geel maar dat is door de lichtinval moeilijk te zien.
En de loopwielen ja, geen idee 😕: misschien had ik dat iets meer moeten verweren. :idea:
Verder bedankt voor de opbouwende kritiek 😛
Fred 😀

Graag gedaan Fred 😀 oefening baart kunst, dus ga lekker door zo 😀

mazzel 😀
Peter

Terug
Bovenaan