E-100 pre-shade...en nu.....de cammo

Steven Huiskes

Regiocoördinator Noord-West
Lid van de TWENOT
Hallo mede plakkers,

Wegens wat problemen op het thuisfront, ff geen tijd om mijn super detail werk te doen. Simpel weg geen tijd en rust voor. Maar mijn brummbar staat op tijdelijke hold 😀 😀

In schiedam heb ik deze E-100 op de kop getikt. Hij is van Dragon en het lijkt de oude Dragon.
Ik heb deze rudd gebouwd, simpelweg omdat ik daar veel minder tijd aan kwijt ben, en met een half uurtje doe je redelijk wat. 😕 😕
Hij zit in elkaar, met hier en daar een kleine verbetering. Kijk ff mee of ik iets vergeten ben of zo.

O ja, 8-10 2011 organiseer ik een bouw middag in Medemblik Noord-Holland. Info ff een pb of mail.

Genoeg gekletst FOTO`S 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

DSCN6710.jpg

DSCN6707.jpg

DSCN6708.jpg

DSCN6709.jpg

DSCN6716.jpg

DSCN6711.jpg

DSCN6712.jpg

DSCN6713.jpg

DSCN6714.jpg

DSCN6715.jpg

DSCN6717.jpg

DSCN6718.jpg

DSCN6719.jpg

DSCN6720.jpg

Mvg Steven

Re: E-100

Hallo allemaal,

Koplamp schoongemaakt, linker uitlaat behandeld met mr. surfacer, zat een vervelend kiertje.

groetjes Steven

Re: E-100

De E-100 staat in zijn pre-shade jasje te wachten op wat nu 😕 😕 😕 😕 😕

Hou ik hem traditioneel, dwz in de bekende duitse kleuren 2tone of 3 tone????????? Of iets radicaal nieuw????????
Kijk die duitses waren niet gek, alleen hun leider, tegen het einde van de oorlog werden hun tanks toch wel steeds wat donkerder, het zij met 2 tone of 3 tone schema. De geallieerden wisten dit al, denk ik.
Op een afstand is een donker voertuig makkelijker te verstoppen tegen de achtergrond dan een lichte. Aangezien dit een nacht jager uitvoering is.............en het toekomst was..........Zit ik te denken aan radicaal donker........... Nee niet gewoon zo pre-shade zwart maar..................iets anders......... 😈 😈 😈

Groetjes Steven

Re: E-100 pre-shade...en nu.....

panzergrijs donker??

en dan met wat kleuren er doorheen, liefst ook nog splinter,
ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

groeten erik

Hoi Steven,

Ik weet niet of het nog mogelijk is maar het zou mooi zijn om de zijkanten nog te bewerken met een metaalstructuur.Qua kleur zou ik toch de 3 kleur camo gebruiken en kijken naar hoe de Maus geschilderd werd.Een andere optie is het ambush camo patroon.

Groeten/Roger

steven huiskes zei:
Hou ik hem traditioneel, dwz in de bekende duitse kleuren 2tone of 3 tone????????? Of iets radicaal nieuw????????
Op een afstand is een donker voertuig makkelijker te verstoppen tegen de achtergrond dan een lichte. Aangezien dit een nacht jager uitvoering is.............en het toekomst was..........Zit ik te denken aan radicaal donker...........

Nuja, in de nacht zijn alle katjes grauw. Dus van de zijkant een beetje donkerder dan normaal zou kunnen, maar of het veel uitmaakt? Het silhouet is sneller te zien dan de kleur, dus wellicht dat silhouet wat aanpassen?

Groter probleem is wellicht de juiste camouflage voor als er daglicht is en die vervelende JaBo's op zoek zijn naar een prooi. Zo'n tank verstop je niet snel. Dus wellicht juist een ambushscheme, en dan onder een grote boom zetten?

De bekende ambush-scheme met IR opstelling
p5fg_1.jpg

Of -als je het aandurft- deze:
Stug014.jpg

Ik zou hem als commandant graag als rijdend bosje willen verstoppen (en ermee rondrijden). Mocht de benzine op zijn kun je altijd deze rijdende intratuin aan de kant zetten en duimen...

Eric

Hallo,

@ Erik, panzergrijs.......misschien in het patroon, zeker niet als basis kleur.... 😀 😀

@ Eric, met die 2e foto....... 😀 😀 😀 het is een ruddje......... Maar ik heb er wel al aan gedacht, nadeel; dit ding is wel erg groot 8)

@ Rodger, Welke zijkanten???? De muttguards komen er nog op, maar dat als laatste eerst dan die tracks. En hij is in pre-shade, dus kan nog makkelijk bewerkt worden.

Ik sta nog open voor meer ideeen 😀 😀 😀 😀 😀

Groetjes Steven

Hoi Steven,

Ik bedoel met metaalstructuur aanbrengen meer relief in het plastic wat dan het effect geeft van wat ruwer metaal.Ik heb dit bij mijn panther ook gedaan dmv Tamiya extra thin cement aan te brengen op de plasticlaag,vervolgens met een stugge kwast (6 of 8) de structuur aanbrengen.Als alles droog is moet je het alleen nog even behandelen met fijne staalwol.Omdat de zijkanten (van toren en romp) van dik metaal is hoef je deze delen alleen maar te doen.Het lijkt mij een mooi detail,zeker omdat het zo'n grote tank is.

groeten/Roger

Hoi Roger,

`T is een goed idee. FF model in de ovenreiniger en dan kan die. Zelf twijfelde ik over de voorzijde, aangezien de het dikst is. De gun mantel hed ik wel gedaan, spiekend bij de jagt tiger.
Heb ik het weekeind weer wat te doen. 😀 😀 😀 😀

Groetjes Steven

Hallo medeplakkers,

Op Roger`s advies de zijden metaal stuctuur gegeven. Maar de ovenreiniger werkte niet zoals ik had gehoopt, en werd dus een flink klusje. Ik had industrieele harder door mijn zwartbase gedaan, dit voor een betere hechting van volgende laag 🙁 🙁 🙁 NIET DOEN DUS!!!!!!!!! Bijna niet te verwijderen.
Na een paar dagen goed drogen en alle onderdelen weer op hun plaats, eerst weer zwartbase.......... Vandaag het model in german grey van Vallejo, met opzet slecht dekkend gespoten... dit om de haast van het inproductie nemen te simuleren......
2e laag zal een lichtere german grey worden, en misschien enkle zwarte vlekken. Als dit alles er op zit met grijs wit een ambush patroon aan brengen 😀 😀 😀 😀 .

Nu hoor ik al zeggen; He looser, dit model staat ook op internet met grijs en licht grijs!!!!!!!!!!!!!. 🤣

Ja, maar ik doe toch net ff iets anders 😀 😀

Mvg Steven

Hallo medeplakkers,

Wel het is ff wat denken en afplakken geweest, maar 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

Ja, ik weet dat ik sommige randjes nog ff moet bij stippen, hij is net uit de tape, de verf is nog ff te nat daarvoor 😀 😀

Maar het is mijn creatie over iets wat nooit geweest is, gelukkig??????

DSCN6721.jpg

DSCN6724.jpg

DSCN6722.jpg

DSCN6723.jpg

DSCN6725.jpg

DSCN6726.jpg

DSCN6727.jpg

En?????? Wat vinden jullie er van???? 8) 8)

mvg Steven

Hallo,

Thnxx Marcel, als het mee zit ga ik hem vanavond bij werken, dan de vernis en transfers, en dan een denkbeeldige divisie, wel waffen-ss dat weet ik zeker.

Groetjes Steven

Hoi Marcel,

Ik moet het model nog helemaal na lopen, ook zijn sommige randjes van het afplakken net iets te dik geworden,en zo zijn er nog wat meer puntjes die op de I gezet moeten worden.

Groetjes Steven

Terug
Bovenaan