E-10 L/70 M.H.N. Zwischenlosung IR - KLAAR -

I love it Bas!
Toch 1 klein puntje )wat misschien ook bedrog kan zijn) Het lijkt of je een stukje vergeten bent te airbrushen (Tweede foto in de hoek van de kabels v/d nachtkijker)

Groetjes

Hey Boris,

Dat is optisch bedrog. Er zit op deze plek namelijk onvoldoende filter. Ik heb met wattestaafjes het merendeel van de wash weer verwijderd. Nu is alles mooi in balans met veel diepte. Ik begin zo met het inlijnen.
Foto's volgen vanavond.

gr. b

Bas,

Je gaat weer als een speer! Strakke camo heb je erop zitten. Ook de start die je hebt gemaakt met het verweren ziet er goed uit. Ben benieuwd wat je er verder mee gaat doen. Het geeft mij in ieder geval weer wat inspiratie om verder te gaan met mijn E10.. 😕

Over die hijsogen; ik had ook al het idee dat je deze van onderaf al redelijk vast had zitten maar dacht 'ik zeg het toch nog even'. Voor die haken op het motordek bedoelde ik inderdaad die kleine die je gemaakt hebt van Evergreen. Die zitten zeker goed.

Moet deze nog mee naar Engeland de 19e?

Greets,

Erik

Bedankt heren!

@ Erik: Ja 😀

Update: inlijnen is al lekker gevorderd.

DSC00502.jpg

DSC00505.jpg

DSC00506.jpg

Goed werk Bas. De kleuren zijn zeer "vol" als ik het zo mag/ kan zeggen. Inlijnen is ook goed gedaan. Ik ben benieuwd hoe je het chippen aanpakt, want dat kon nog wel eens heel mooi uitpakken. Maar als ik de laatste foto zie heb je dat al deels gedaan of niet?

Groetjes

En weer een stuk verder. De loopwielen zijn grotendeels klaar. De span- en aandrijfwielen verdienen nog wat aandacht. Ook moet ik met de onderzijde van de romp nog verder werken met olieverf. Hier volgt tzt een update van. Ook al begonnen met de eerste verwering van de nachtkijker. Deze heb ik in een iets andere kleur geschilderd. Sommige kleinere vlakken hebben al wat filters gehad en chipping, maar de grote vlakken moeten nog aangepakt worden. Als de gehele bovenzijde is gefilterd en gechipped dan ga ik aan de gang met het stof om de bovenzijde met de onderzijde te blenden. De foto's zijn wat overbelicht en daardoor is het in real life allemaal wat zachter van kleur en zie je meer diepte. Maar goed, weten jullie in ieder geval hoe het ermee staat 😀

DSC00623.jpg

DSC00624.jpg

DSC00627.jpg

DSC00631.jpg

DSC00632.jpg

DSC00635.jpg

DSC00639.jpg

DSC00640.jpg

DSC00643.jpg

DSC00644.jpg

DSC00647.jpg

Ik heb er nooit geen geheim van gemaakt dat ik dit soort modellen niet echt kan waarderen maar het verf/weathering werk is van GROTE KLASSE 😉

Blijf hem zeker volgen.

JW

jenever en een pietsie burnt sienna??? Ik ga het meteen proberen want je effecten zijn weer geweldig Bas...ga je het halen voor Euro??? Ik ben benieuwd hem live in het echie real time te zien...

Filmpje van de laffe herder kan ik je toesturen als je effe een pb stuurt met je adresgegevens...als je nog tijd hebt voor een filmpje tussendoor...we kunnen ook op de boot kijken om wat in de sfeer te komen...zitten mooie oversteekscenes in...lekker toepasselijk...kotsen over de tafel zeg ik!!!!

Geen update vanavond 😉 Morgenavond weer full-time er tegenaan!

JW: bedankt! Hij is toch echt duits hoor 😉

Martin: lol Ik ga het een keer proberen om er een wash mee aan te maken 😀 Misschien heb ik dan wel de hermsen-way ontdekt 😉

Euro ga ik halen, als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan. Daarna wil ik ook voorlopig geen model meer verweren 🙂

Eelke: Dank je 😉 De wielen zijn als eerste voorzien van een laagje dunnen modder: Revell 84 en 8 (90-10%) en muurvuller van alabastine (what else). Vervolgens is een wash aangebracht met revell 75 en 84 ((90-10%). Hierna is nog een enkele pinwash met van dyckbruin erop gekliederd.

Ben ondertussen al weer een stuk verder. Het voertuig zelf is voorzien van een stofwash en chipping. Vanavond probeer ik een update te plaatsen.

Dit heeft er alles van weg om een topper te worden. Ziet `r heel erg strak uit, deze blijf ik maar even volgen.

Is er trouwens een reden voor dat je de bruine vlek links naast de cupola
precies hebt laten samenvallen met de paneelrand? Viel me op.

Succes met het project!

Ik ben al zelfs wat verder gegaan. Kan ie makkelijk hebben, want de grote vlakken kunnen nog wel wat meer diepte gebruiken. Uiteindelijk is het toch fictief 😀 Vanavond volgt nog een update. Nog wat verwering her en der toepassen en dan is hij klaar op de tracks na. Heb hiervoor fruils besteld, omdat de ww2 producions niet goed passen om het spanwiel 😕

Laatste verwering omvat kleine modderspetters (mig pigment en van dyck bruin oliefverf) en roestvlekjes (gebrande sienna). Ook is de onderzijde en de loopwielen voorzien van de pigment mix met olieverf. Dit was voor mij een nieuw gebruik van pigment met olieverf en bevalt mij uitstekend. Je hebt een betere dekking en is makkerlijker te bewerken (geen droogkringen). Kan niet wachten tot de tracks klaar zijn en ik deze speedbuild kan afronden.

DSC00668.jpg

DSC00672.jpg

DSC00673.jpg

DSC00674.jpg

DSC00675.jpg

J

Ziet er goed gewashed/gestoft uit Bas !

Heb het inmiddels ook geprobeerd, maar helaas mislukt t steeds.....
voordat de Burps..... Sierra erbij gaat is m'n verdunner op........ 😈

Dan.

Bedankt voor jullie reacties heren!

Zal ik hem op tijd afkrijgen? Kan wel verklappen dat het een eenvoudige vignette is geworden. Hopelijk kom ik er vanavond aan toe om een update te posten. Volgens mijn berekening heb ik er nog 6 uur werk aan 😱

Pfoe da's diep, je bent van iets aparts naar iets sinisters gegaan.......
dreigend bijna, roept heel aparte sfeer op, is niet iedereen gegeven om dit zo te kunnen.

Groeten Rick

3 opmerkingen, je hebt nog een paar uur... 😈
1. Schuur de 'chevrons' van de onderkant van de tracks, zodat het model vlakker op de grond staat (hij staat nu op de 'gleitpickeln')
2. maak het blauwe convooi lampje wat donkerder.... een laagje smoke is al voldoende 😉
3. Verander de datum op het naamplaatje, 11 april '45 is 'bekende' geschiedenis, voor een fictieve tank zou ik een datum achter in 45 of begin 46 gebruiken 😉

Verder helemaal top, laten we er een biertje op drinken dit weekend, of 2, of 3, of 4, of ... 😛
Tot morgen! Jan 🙂

Mooi Bas!
Dit moet wel je snelste project zijn van de afgelopen jaren of niet? 😉
Sterke titel ook. Ben het wel eens met Jan wat betreft de datum, en ik denk dat een dun laagje aardekleur pigment nog wat diversiteit kan geven aan de track's.

Groetjes en succse komend weekend!

Bedankt heren!

@ Rick: Bedankt 😳 Dan heb ik mijn doel bereikt voor dit werkje. De drama van de oorlogsvoering wordt naar mijn mening niet of heel weinig verwerkt in onze hobbie. Ik verwacht dan ook niet dat iedereen dit geweldig vindt, maar dit is een balangrijk aspect. De meeste machines die wij nabouwen zijn gemaakt met maar 1 doel. Ik heb geprobeert om het op een subtiele wijze te verwerken en hopelijk is dat gelukt.

@ Jan: Het voertuig staat goed met de ondergrond in verbinding. Toch vind ik het een goed punt van je, maar het model is al vastgemaakt op de ondergrond. De pin in de romp is verlijmd en kan ik niet meer los krijgen. Voor een volgend model hou ik hier rekening mee. Ik zal het blauwe lampje wat donkerder maken. De datum laat ik zo. Dit heeft twee redenen, het slachtoffer is een canadees en de canadezen hebben halverwege april zutphen en omgeving bevrijd. Dat er dan een finctieve tank naast staat maakt mij niet zo veel uit. Aan de andere kant is 11 april de geboortedag van mijn broer en hij krijgt dit model van mij omdat hij "geholpen" heeft met de verbouwing van het huis.

@ Boris: inderdaad met een vierdubbeleturbo kom je een heel eind. Verder doe ik niets meer aan de tank.

Las mijn berichtje terug, was een impulsieve reactie maar absoluut niet negatief, dat je een mooi model kon bouwen wist ik wel, ik heb bij mijn terugkeer verleden maand jaren terug gekeken juist op het fotoalbum, leuk om ook jouw groei te zien.

Maar door de draai die je eraan geeft heeft het ineens een andere uitwerking, het gaat van een leuke paper panzer naar een kille moordmachine in een een keer, in essentie teruggebracht naar wat hij is, kil en functioneel, als je dat kunt met een stukje straat en een gesneuvelde Canadees is dat heel knap, ik denk ook dat je kansen maakt dit weekend, strikt genomen heeft Jan gelijk met de tracks, maar jureren gebeurt gelukkig met mensenogen, niet met digitale camera's, dus denk ik dat het wel meevalt.

Wens je veel succes en vooral veel plezier op Euro!

Groeten Rick

Terug
Bovenaan