E-10 Ausf. G (Camo)

Door al die E-10's te zien voorbij komen, zijn we het ook maar eens aan de slag gegaan 🙂 🙂 😉

E0006.jpg

E0005.jpg

E0004.jpg

De lower-hull en de upper-hull zijn nog niet aan elkaar vast gelijmd daarom staat hij van voor nog wat open!

Hey

Hey Andre

Ben je der al aan begonnen 😱 Is jou hetzer al klaar dan? Ik zal hem hopelijk volgende week vrijdag mogen bewonderen ik kom dan eens een bezoekje brengen 🙂

Alle veel succes alvast met de bouw het ziet er netjes uit je begin!!

Grtz Roel

Hoi André,

ik heb al wat E-10's hier voorbij zien komen, al dan niet met 1 of meerdere IR opstellingen en Mondriaanse beschilderingen... Maar ik vind het helaas niet logisch om op zo'n 'modern' voertuig een aloude drum cupola te plaatsen! Zou meteen de zwakste schakel zijn! Gooi er dan in ieder geval wat beton tegenaan zoals bij de late StuG III G... 😉

Eric

@ Hoi Roel, terug zie ik en de oefening goed door staan 😉
Nee de Hetzer is nog niet af maar we zijn er volop mee bezig.
Hé leuk dat je langs komt ik had het gisteren al gehoord van Kristof, maar ik kan nog niet zeggen of ik er vrijdag ga zijn aangezien ik donderdag met een communiefeest zit :!: dat ligt aan mijn houten kop 😈 😈 🙂 🙂 😉

@Hoi Eric, daar heb je misschien wel een punt heel logisch is het niet nee 😉
Wel een goede tip van de beton 😀 😉

Hi André

Toch de E-10 ?

Die oude koepel zou ik vervangen , ik heb wel iets beters liggen denk ik.
Een koepel van een Stug III , staat beter denk ik.
Dragon geeft heel veel onderdelen voor de sparebox en ik heb zo wel eentje op overschot.

Enne vrijdag komen he , met of zonder houten kop ! 😈 🙂

Grtz

Kristof

Over de bouw en het vervolg op het schilder technische zal ik weinig op- en aan te merken hebben gezien je vorige werk! Maar persoonlijk heb ik met dit soort "niet" voertuigen helemaal niets. Je kan er eigenlijk van alles meedoen en alle soorten kleur erop loslaten zonder dat daar enige opmerkingen op zou kunnen komen, behalve dan dat het volgens de diverse methodieken niet goed zou zijn afgewerkt. Maar goed dat is een kreet van een eenling in deze nieuwe voertuigen lijn van de diverse aanbieders. Het is voor mij pure SF en heeft in mijn optiek niets met militaire modelbouw te maken.

Begrijp mijn woorden niet verkeerd, want je werk mag ik graan aanschouwen.

Even als aanvulling want Andre schreef mij in een pB bericht dat ie dacht dat ie niet geplaatst zou mogen worden. Het is een puur persoonlijke mening over dit type modellen. Die van Jan Peters was/is ook subliem gedaan, maar voor mij heeft die niets met de militaire modelbouw te maken van 1900 tot heden. Gewoon laten staan en posten die handel.

JW

j.w.stokkers zei:
Over de bouw en het vervolg op het schilder technische zal ik weinig op- en aan te merken hebben gezien je vorige werk!... ...Gewoon laten staan en posten die handel.

Zeker laten staan ! Ik volg JW in zijn hele verhaal, maar jouw technieken maken de draad zeker aantrekkelijk. Ik ga alleen voor de verffase, dus opschieten graag 8)

Hoi Andre

Goed bezig

Lekker experimenteren met wat er allemaal mogelijk is.....
Die uitlaten vind ik in ieder geval erg mooi.
En ben benieuwd naar het camo schema

greetz Ronald
mede E10 (ver)bouwer

Na wat tips en raad van Kristof zijn we nog eens verder gegaan met de E.

Dus hier nog eens een update met de door gevoerd veranderingen.

E0011.jpg

E0014.jpg

Zo dat was het weer 😉

tot de volgend

Hoi André,

Je bent lekker op dreef! Originele idee, die idler wielen. Misschien dat je die periscoop naast de cuppola nog weg kan halen. Deze heeft niet zoveel zin meer en bovendien zitten de peri's van de cuppola in de weg om door deze enkele periscoop te kijken. Het lijkt me logisch dat de Deutsche ontwerpers deze zouden weglaten!

Groet,

Erik

@ Eric, in het principe heb je wel gelijk, maar ik zien er een beetje tegen aan om dit nog te veranderen aangezien ik al weer een beetje verder sta als de laatste foto's die ik gepost heb 😉 maar toch bedankt voor de tip :!:

@Staf ik heb wel al wat ideetje voor het schema maar er staat nog niks vast 😉
Ik twijfel nog tussen een paar opties 😕 😕

1
Panther-wiking-534.jpg

2
Panther231Gauche.jpg

3
PantherG-Haguenau.jpg

4
Panther-wiking-714.jpg

5

Of gewoon panzergrijs

Dus ik kan nog verschillende kanten :!: :!:

Als het aan Dirk ligt dan wordt het panzergrijs hij wil zeker geen camo. schema zien van mij 😈 😈 😉

He André,

Ik zou kiezen voor geen pantsergrijs. Komt te veel over als vroeg-WO2, terwijl dat een 'na-oorlogs' voertuig is. De camokleuren van optie 1 vind ik wel aantrekkelijk, met van die strakke banen misschien zoals in optie 3.

Succes ermee. Enne, als je al verder bent dan de laatste update, waar zijn dan de foto's??? 😉

Groeten, MartinD

Zo ook hier zit er de basiskleur eindelijk op 😳 😳 😉

In het principe stel het nog niet veel voor omdat er de camo. nog op moet.
Ook heb ik het model niet ingespoten want de basiskleur is na het spuiten van de camo zo goed als weg 😕 😉

Maar toch al even een update.

E0017.jpg

E0018.jpg

Het camouflagepatroon :!:
PantherG-Haguenau.jpg

Mooie keuze voor het patroon André. 😀
De strakke lijnen zullen een mooi geheel vormen samen met de toch al hoekige tank jager. Succes!

groetjes

Ziet er goed uit André,

Alleen vind ik het jammer dat de twee driehoeken op de zijkanten nagenoeg exact tegenover elkaar zitten; Het had misschien beter het geheel gebroken als je het, net als de achterkant a-symetrisch had gemaakt....

Let wel: dit is MIJN gedachte hé!!

Doe zo voort, ik zal hem zondag eens van naderbij besnuffelen!!

John. 8)

Woeha... met al die grote banners hier lijkt het wel het damrak vol lichtreclames 🙂

Edoch die E10 ziet er leuk uit met zijn camo, een beetje geinspireerd door die late Panthers met wintercamo? Gaat een hoop vreugde leveren bij het weatheren!

Eric

Terug
Bovenaan