Dumvee

Gijs van Iperen

Lid van de TWENOT
Interesses
Modern, WWII
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
- M1A1 Abrams
- Panther G 'Late'
Normaal ben ik een een "stille" gebruiker van dit forum,
nu ik eindelijk fatsoenlijke foto's maak dacht ik laat iets hier mijn werkje ook eens posten

Het is de Tamiya M-1025 kit met Legend's dumvee conv. + Wat scratch hier en daar om het voertuig in een Afghanistan periode the plaatsen.

Tijdens de bouw:
DSC02015.jpg

Verfje erop:
DSC02031.jpg

DSC02033.jpg

Huidige stand van zaken:
DSC02034.jpg

Mvg,
Gijs

Hoi Gijs,

Ik kan je geen kommentaar geven over de bouw want van Dumvee's heb ik geen kennis maar je schilderwerk en details zien er in ieder geval goed uit.

Groeten,

Roger

bedankt heren,

Rick, de blue force tracker is idd ook van Legend, de bovenste zwarte radio is zelf gemaakt, die andere is van MR-models.

Ook ga ik een figuur toevoegen
deze is ook van Legend
Untitled-1.jpg

hij krijgt een digitaal camo pak, dus dat wordt nog fun met schilderen 🙂

Gr,
Gijs

Erg mooi gedaan,

Heb je een foto van een voertuig met je gescratchde toevoegingen?

Calvin Tan heeft een uitgebreide how-to voor het schilderen van digital camo:
http://zyclyon.blogspot.com/

dan hoop ik hem eens voorbij zien te komen op dit forum Nick,

Marc, dit is een foto van een aantal dingen zoals de deuren, en de vooruit, de rest van mijn inspiratie komt uit een documentaire 'Inside green Berets'

afghanistan20063782bv8.jpg

die how-to was ik idd ook tegen gekomen die ga ik ook zeker gebruiken,

Inmiddels zijn de huid delen geschilderd, alleen die baard daar ben ik nog niet tevreden over.

Van figuren schilderen heb ik helemaal geen kaas gegeten, dus hopelijk wordt dit iets. 🙄

DSC02056.jpg

DSC02057.jpg

Gr,
Gijs

ahhh oke, duidelijk 🙂

de binnenkant is eigenlijk af, ik ben nu bezig met het afwerken van de buitenkant
ik zal binnenkort een paar foto's plaatsen

Gr,
Gijs

mooi ding,
belooft wat moois te worden ik heb zel ook eens een keer pixel camouflage gemaakt, die van de USMC de Desert versie.
Ik heb gewoon heel veel kleine stipjes gezet, en dan krijg je een mooi resultaat.
veel succes,
dj. 8)

zo, na een tijdje niks met modelbouw te hebben gedaan (druk met werk weinig thuis) weer verdergegaan met de Dumvee
hij is bijna klaar nog een paar kleine dingetjes, zoals het digitale camo patroon 🙄

DSC02140.jpg

DSC02143.jpg

DSC02144.jpg

DSC02146.jpg

DSC02150.jpg

DSC02147.jpg

DSC02153.jpg

Hey Gijs,

dat ziet er echt heel erg mooi uit,
enige wat me opviel zijn de zandkleurige jerrycans, die zijn brandschoon terwijl de rest zo mooi in het stof en vuil zit.
Je hebt er echt een leuk model van gemaakt,

Rico

Hoi Gijs, ik vind hem erg tof geworden.
Zelf ben ik niet zo in het modern maar als ik dit zo zie dan begin ik me af te vragen of ik me er ook maar eens aan moet gaan wagen. De hedendaagse cammo lijkt me wel een hele grote uitdaging om te schilderen.

Cheers!
Marf

Hoi Gijs,

Dat ziet er prachtig uit! Het is niet alleen de Dumvee die ik zo mooi vindt, maar ook vooral de figuren en het ondergrondje.

Hoe heb je de boom gemaakt? En hoe heb je de digitale camo geschilderd op het figuur en heb je daar misschien ook wat detailfoto's van?

Groetjes,

Maarten

Bedankt voor de reactie's

Het is idd. Een hele uitdaging om die nieuwe camo patronen te schilderen. (Ik zal ASAP een paar close-ups maken, ben momenteel niet thuis).

Die boom heb ik gemaakt dmv. Een willekeurige wortel te laten drogen, daar heb ik weer kleinere wortels ingestoken voor de taken, en dat heb ik dan weer aangekleed met bosjes met blaadjes van "Mininatur?" En met enkele zeeschuim takjes

Groet.
,Gijs

Hoi Gijs,

Vet bakkie!!! Figuren ook heel mooi en waar haal je die M 4 vandaan die op de motorkap ligt???
Mss heb ik de naam verkeerd, maar dacht dat het een M4 was??? Ik ben wat meer thuis in de Vietnam periode 8)

Gr Nick 😉

Erg mooi... voertuig en figuren zijn prachtig geschilderd en bewerkt. Het stof op de ramen (en weggeveegd) is met pigment gedaan, al dan niet gefixeerd?
Hoe heb je het stof zo subtiel op de jerrycans etc gedaan, enamel verf?

Nu staan de 2 heren aardig 'exposed' en de derde juist wat in dekking... ik vroeg me wel af of diens geweer/M4 niet wat instabiel op de motorkap ligt?

Eric

Gijs,
Voor iemand die roept:
"Van figuren schilderen heb ik helemaal geen kaas gegeten, dus hopelijk wordt dit iets."
Moet ik zeggen dat de figuren er erg goed uitzien. Ook het voertuig. De hele setting straalt een goede sfeer uit. 🙂
Ik vind het erg mooi. Compliment v.w.b. de "nieuwe"camo. is niet de makkelijkste soort om te schilderen.

Bedankt heren,

Nick, het is idd een M4, uit een setje van Live-Resin.
Hij ligt nog wat onstabiel ja, dit verander ik nog omdat hij nog een stofwasje moet krijgen, daarna wordt hij definitief gefixeerd.

Het Stof over het hele voertuig is gedaan met olieverf.
De voorruit is idd bewerkt met pigment+water, aangebracht met een dun penseel in de richting van de ruitenwisser.

Voor de liefhebbers, ik neem hem waarschijnlijk mee naar SMC.

,Gijs

Ik vroeg me laatst al af hoe het met dit model ging, en ik moet zeggen dat het resultaat erg goed is! Het is een leuk vignetje geworden, een beetje in de stijl van Hugo Luyten. De Dumvee is mooi geworden, en je figuren zien er erg goed uit. Het is altijd lastig om camouflagepatronen goed te treffen, maar het is je prima gelukt.

Terug
Bovenaan