Duits figuurtje

heej allemaal,

ik ben klaar met het volgende figuurtje, het is helemaal met olieverf gedaan en ik vind dat toch wel m'n beste figuurtje tot nu toe is. ik heb er niet zo heel lang (voor mijn doen, en olieverf droogt niet zo snel) over gedaan (2 weken), het ging eigenlijk in één keer best lekker en geen één keer in de ovenreiniger (en dat is best een kunst voor mij).

Zoals je misschien wel opmerkt heb ik de ogen niet geschildert maar een donker streepje achtergelaten, dit is omdat het een soort dagdromend persoontje moet voorstellen 😀 (de titel van het vignetje zal ook "dreaming of a better world" worden), en omdat ik gewoon geen goede ogen kan schilderen. Ik ben ook nog bezig met een vignetje/ondergrondje dat al best ver is maar daar maak ik foto's van als het klaar is, ik moet toch ook nog maar eens goed gaan experimenteren met het haar want ik vind het toch echt nog wel een beetje te geel.

Ik heb geen specifieke kleuren gebruikt, elke kleur is gemengd (behalve puur wit voor de epauletten) tot dat het in mijn ogen goed leek, dit is ook gedaan omdat pure olieverf hoogglans opdroogt en niet goed dekt.

ik hoop dat jullie het wat vinden, ik weet de foto's zijn van een zeer laaaaaage kwaliteit ik ben nog een beetje aan het experimenteren (nog al, jah nog al 😀 )

de foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=MKJJLPUM

en echt het figuurtje ziet er in het echt tien keer beter uit dan op de foto's te zien is.

gr raoul.

Hey Raoul!

Leuk figuurtje!
Ik vind het zelfs niet erg dat je de ogen door een streepje hebt vervangen. Het ziet er even goed uit. Het kostuum oogt ook mooi.

De enige opmerking die ik kan geven is dat het haar te geel is.
Voor blondjes gebruik ik eerst een donkerbruine kleur en licht dan lok per lok op met het blond. ('dark yellow' gemixt met 'dek tan'). Voorwaarde is wel dat het hoofdje een goed gegraveerde haardos heeft 😉

kijk al uit naar de volgende update.

groeten
Hendrik

Terug
Bovenaan