Duits figuur

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Hallo dan,

Hierbij nog 1 figuur die nog lang niet af is, maar die ik toch alvast wilde posten.
Ook staan er nog wat foto's bij van het figuur dat bij de Marder 3 staat.

Mzzls

http://www.mijnalbum.nl/Album=WDD6HWSI

Is dat in olieverf? mooie figuur! Van welk merk is die?
De donkergele delen vind ik wel redelijk monotoom maar zoals je al zei, deze kerel is nog niet klaar. Ik hou hem in het oog 😉

Groetjes,
Hendrik

Hey boris,

Ik heb geen ervaring met figuren verven, maar ik heb een paar dingen die mij opvallen. (zeg het me als het onterecht is)

1. De bont(?)kraag heeft een beetje een vieze kleur. Het lijkt een beetje op excrement (mooi gezegd he 😛)

2. Z'n ogen kijken nogal scheel. Ook het gedeelte erom is een beetje onmenselijk.

Was dit de bedoeling of is het nog in de beginfase en moet dit anders?

boris, ik zie nog wel wat verbeter puntjes, maar ik wacht eerst even op het definitieve, zodat alle schaduwen en highligts eropzitten, want dat breekt het monotome wat, en kan ik beter zien waar de foutjes zitten. de trui van die vent die aan z'n kop staat te krabben, die ziet er iig al prima uit, net als zijn muts!

misschien is de huidskleur nog wat rozig (afgeleide van roze, niet van roos, das wat anders, róózig!), en ik vind de schaduw van de capuchon van de eerste figuur in zijn gezicht wat te zwaar, dit zou naar mijn idee mooier zijn als het een wash was geweest (ook een leuke woordspeling 😛 ), maar dat lijkt me nu aan de late kant. verder, het ziet er prima uit, gedaan in humbrol met olie ofzo?

alleen, ik zou de gele delen (putty's of hoe dat heet in het duits, en de pukkel) nog een wash geven met sepia oftewel burnt umber, en misschien een hele kleine high light met bijna wit, dat haalt de glans er wat uit!

Timo

Hallo Mensen,

Bedankt voor jullie reacties.
De gele delen zijn idd nog gewoon basic, om het zo maar te noemen. Dus daar moet nog wat aan gebeuren. De shadows onder de capushon moet ik ook idd iets afzwakken, en het monotone word denk ik nog wel minder door de laatste laag highlight's.

Het gezicht is idd gedaan met olie verf, en de rest met enamel en acryl.
Het figuur is van Verlinden, maar met een ander Verlinden hoofdje er op. (1 van de goede naar mijn mening 😉 ) De ander die aan z'n knar krabt is van Jaguar, ook met een Verlinden hoofdje.

Het scheel kijken lijkt zo, omdat dit de glinstering in z'n ogen is. In werkelijkheid geeft dit een wat realitischer beeld weer (gelukkig).

mzzls

Terug
Bovenaan