Dragonwagon & Panther G (onder het stof vandaan)

naja, ik vond het in ieder geval wel iets om toch een beetje over te denken, het verhaal ergens achter geeft een nog betere indruk van de "werkelijkheid". in ieder geval, t wordt een heel ding, das zeker!

Timo

Maarten Weers zei:
Daarnaast zou ik er nog een markering opzetten van de amerikanen. Zelf heb ik jaren geleden een Jagdtiger ( 😳 ik heb een slechte jeugd gehad) voorzien van de markering '1C' = first class buit. Niet aankomen dus, gereserveerd voor verder onderzoek.
Een bord met snel geschreven tekst kan dit bij jouw ook weergeven.
Custom Dioramics en Warriors hebben figuurtjes die met de kwast een tekstje op het een of ander schilderen. Dat zou een goede mogelijkheid zijn.

@MartinV: het begint langzaam tot het eind te komen. Mooie verwering op de tank, maar ik deel wel de tip van Rob. Een ietsje modder zou goed zijn.

Groeten, MartinD

Er is één onderdeel op de Panther die mij blijft storen en dat is het divisie teken van de LSSAH op de voorkant. Je had deze misschien beter kunnen voorzien van een laagje(s) set en soll of anders wat. En je had deze ook wat kunnen voorzien van het nodige aan vuiltjes.

Persoonlijk zou ik op de diverse locaties nog wat diepte/schaduwen aanbrengen op de bekende plekken/plekjes.

De uitlaten mogen geloof ik ook nog wel wat aandacht hebben want andes zou je haast denken dat ie echt alleen maar heeft stilgestaan.

Ondanks dat ie niet veel actie heeft gezien mag ie voor mij wel wat spannender worden.

JW

Bedankt voor de reacties en disscussie 🙂

Ik ga mee met Rob's optie. Hij is zonder benzine komen te zitten en de crew heeft hem verlaten.

@ Maarten, ik weet of er een ondergrondje bij komt (ik heb nog genoeg modellen die er al tijden op zitten te wachten 😉 ) Er komt in ieder geval een mooie grondplaat onder.

@ Rob, Martin D & JW, er zijn nog een paar plekken die nog geweatherd moeten worden zoals modder op de tracks en de achterkant (niet vergeten om het achterlicht te bevestigen 😕 )
En natuurlijk komt er nog een mooie stof en modder laag onderop net zo als de dragonwagon

P3150681.JPG

Groet Martin

ja, ik vind het alleen zonde dat ie niet helemaal voorzien is van bemanning enzo (ook een heel werk opzich, en dat moet je natuurlijk ook maar kunnen!), dat zou het wel levendig maken, maar ik vind em mooi worden!

Timo

Ik zeg ook helemaal niet dat er geen bemanning bij komt. Ik heb wel een idee in mijn hoofd van "relaxende" US bemanning die van hun nieuwste aanwinst genieten.
Dus die lekker aan het liggen zijn op de achterkant van de panther.

Maar de juiste figuren zoeken wordt misschien een probleem.

Ik dacht zelf aan iets zoals deze
https://www.plasticmodelbouw.nl/download/?id=352373&maxSize=700
Plasticmodelbouw.nl

Nemrod Nurse and wounded 30th ID June 1944

Of zo iets (alleen dan US infantrie)

https://www.plasticmodelbouw.nl/download/?id=161681&maxSize=700
Plasticmodelbouw.nl

Ultracast Canadian/British Tank Crewman. Europe - 1943-45

Hebben jullie misschien nog suggestisch?

Groet Martin

He Martin,

Als je dan iets relaxted wil dan neem je de tweede. Die zit dan lekker te genieten. Bij de eerste poppetjes lijkt het alsof er een gevecht is geweest, terwijl je praat over de tank die verlaten is en dan lijkt me een gevecht iets te ver gezocht ....

Verder vind ik de combinatie er goed uitzien, mooi subtiel.

Gr, Johanna

Helaas is de tweede geen US soldaat

Bij die eerste wil ik de nurse weg laten en hem een ander hoofdje geven zodat hij een stuk beter past. (sorry ik moet soms iets duidelijker zijn 😉 )

Verder bedankt 🙂

Martin,

Zoek anders de lijsten op www.usarmymodels.com eens door. Daar staan redelijk veel figuurtjes gerangschikt op fabrikant, met vaak een recensie erbij.

Succes, MartinD

Ik denk dat ik wel wat gevonden heb, nu nog op beursen gaan rondstruinen om alles te vinden 😉

Na een wel verdiende vakantie veer vol goede moed aan de gang gegaan met het bestoffen van de panther.

Ik heb een combinatie van het droog en nat aanbrengen van MIG Pigmenten Europe dust en dark mud.

helaas net de beste foto's de zon liet het een beetje afweten

P5230849.JPG

P5230858.JPG

P5230861.JPG

P5230864.JPG

P5230862.JPG

2 binnen foto's van de engine deck en turret.

P5230884.JPG

P5230876.JPG

Martin

Ik vind dat je erg mooie kleuren gebruikt hebt.
Zoals je reeds schreef zijn de foto's niet zo goed. Vooral in de eindfase zijn het juist de details (ook in kleur!) die het hem doen.
Hopenlijk maak je nog nieuwe foto's.

groeten Maarten

Zo en ook maar een beetje hier mee verder gegaan.

Ik heb bijna het gehele voertuig onder de stof en modder zitten. alleen nog de linker tracks.

Ik heb het stof (MIG pigment gulf war sand) nat aangebracht met white spirit.

P6191014.JPG

P6191016.JPG

Groet Martin

Hij ziet er inderdaad erug lekker uit, alleen heb ik het idee dat ik hier en daar wat pinwashes mis... logische plekken als rond wat scharnieren en dergelijke.

Vind de stofwash goed gelukt trouwens ... de camo wordt er een stuk 'zachter' van. Iets wat ik nog miste bij je voorgaande foto's.

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Gr,
Jeroen

Bendankt voor jullie reacties. Ik ben snel verder gemaakt en ik verklaar hem af en gereed voor achterop de dragonwagon:

P6211039.JPG

P6211041.JPG

P6211043.JPG

P6211045.JPG

P6211046.JPG

P6211049.JPG

P6211050.JPG

P6211052.JPG

P6211058.JPG

P6211068.JPG

P6211057.JPG

Meer foto's HIER

Groet Martin

Nee, niemand.

Tips voor een extra touch zijn welkom hoor 😉

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf zeer tevreden over ben. Ik heb voor het eerst geexperimenteerd met de regenstrepen van Pigmenten. En zoiezo was dit mijn 2e keer voor een duits voertuig.

Groet Martin

Ik vind um geslaagd. En nu en mooi ondergrondje 😀

Verder heb ik wel een paar kleine puntjes:
Hebben de stalen wielen wel een gepolijst loopvlak? Dat is op de foto's moeilijk te zien.
Onder de weathering vind ik het geheel een beetje saai/monotoon. Misschien kan je nog een figuur of wat stowage, takken, etc toevoegen. Iets wat de tank uniek maakt.
Verder blijf ik het embleem op de glacis zonde vinden.... Waarom een voertuig van Schwere SS Pz.Abt.501 (eerdere 101)? Voor zo ver ik weet hadden die alleen Tigers. Maar veel verstand van eind'44-1945 heb ik niet.

Al ideeën voor een nieuw project?

Succes!

Hoi Niels, je hebt gelijk over het stalen wiel. Die moet ik nog even bij werken. Ik moet zekers nog oefenen met het weatheren op duitse voertuigen maar dat komt vanzelf. Ik moet er nog wat zooi zoals kettingen en sleepkabels op leggen.
Ik vond zelf het embleem wel grappig. Ik had alleen geen idee welke unit het was vandaar. Nu achteraf gezien had ik hem beter weg kunnen laten.

De uiteindelijke setting wordt dit (even snel 2 foto's)

P6231074.JPG

P6231075.JPG

Martin

Het embleem is er toch zo van af? Even bijwerken en klaar is ke.... Martin 😉
Ik vind je Panther erg mooi geworden, hier en daar misschien wat meer stof en olievlekken ed en je hebt een killer. Extreem chippen is sowieso niet realistisch op deze tanks, die hooguit een paar weken oud waren.
Jan 🙂

en dan rap je drakenwagen´s trailer afmaken, veel te schril contrast zo, die verdiend ook een mooie paintjob, en het geheel op een mooie ondergrond maakt het helemaal af!

in ieder geval, ik blijf em vet vinden, misschien moet ik me ook maar eens een panther aanschaffen ,OF een tiger II, die is ook zo vet!

Timo

Hoi Jos,

Je heb helemaal gelijk. Foutje....
Volgende keer beter opletten 🙄

Dan maar een mooi ondergrondje om het minder opvallend te maken.

Hehe, het heeft een tijdje geduurd maar ik heb eindelijk wat zin gekregen om aan te trailer te werken.

Omdat het zo'n lomp stuk plastic is vond ik het moeilijk om er iets van te maken. Maar een beetje MIG poeder her en der en het lijkt wel ergens om. En het grootste gedeelte komt toch onder de panther te liggen.

Enfin enkele foto's het is nog niet af hoor 😉

101.JPG

111.JPG

102.JPG

103.JPG

104.JPG

105.JPG

106.JPG

107.JPG

108.JPG

109.JPG

Martin

Hey Martin,

Ik ben nieuw hier op dit forum en ik loop eens wat door wat foto's te bladeren om misschien wat tips, trucs en inspiratie op te doen. Vandaar dat ik in dit zeer oude topic een postje zet.
Allereerst m`n complimenten, is echt een schitterend model geworden. Zowel de Dragon als de Panther zijn erg geslaagd. Ik mocht willen dat ik jou niveau kon evenaren...
Er viel me echter wel een foutje op. Aangezien ik nu al puur zo'n tijdje met een Jagdpanther bezig ben en al menig uurtje naar de tracks heb zitten staren viel me op dat die op jou Panther de verkeerde kant op lopen. Kijk maar eens naar deze close-up http://data3.primeportal.net/tanks/john_griffin/jagdpanther/images/jagdpanther_29_of_57.jpg
Misschien is het niet aan mij om je hierop te wijzen, maar het viel me zomaar op.

Groeten,

Alex

Terug
Bovenaan