Dragon Sd. Kfz. 250 `Alte`

Hierbij een aantal foto`s van mijn eerste voertuig met een whitewash.
We schieten al mooi op met het verweren, dus komen de figuren om de hoek kijken. Oke, de foto`s.

S5002792.jpg

S5002794.jpg

S5002797.jpg

Ben over de figuren nog niet helemaal uit.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Greetz Jacco

sdkfz 250 white wash

Hé Jacco,

Mooi karretje jongen! De techniek van Phil Stuchinskas gebruikt?

Comments aangaande de figuren: Ik zou de zittende figuur daar niet achterop de Sdkfz. plaatsen. Beetje onnatuurlijke, instabiele plaats om te gaan zitten, zeker als daar evt. nog een MG geplaatst wordt.

Keep up the good work!

Groeten, Richard.

ps. Ben je al aan de Stug IV begonnen? Je Tiger krijgt ook een leuk projectje. Daarover later meer... 😉 .

Hey Richard,
Thanks voor je reactie.
Yep, dit is de welbesproken techniek, vindt hem zelf wel aardig gelukt.
Wat betreft de figuren, ik dacht zelf ook gewoon 1 figuur. Misschien een beetje te druk, en dan erbij komt hij gewoon op een plankie te staan.
De Stug? Nee, voorlopig niet. Heb nog een aantal halftrekjes liggen, die eerst 8)

Greetz Jacco

Jacco denk dat je goed bezig bent zou alleen nog wat gaan doen om je wit wat spannender te maken. Het is nu allemaal vrij egaal qua kleur. Op een aantal plekke zou je wat wit extra naar boven kunnen laten komen om ook wat meer diepte te geven. Wat witte strepen die naar benden lopen

Waarom je figuren in de kar, als je ze beiden wilt gebruiken maak er een kleine setting naast met een kratje of zoiets. Geloof dat in het setje van Verlinden wat je gebruikt ook een kacheltje bij in zit? Doe daar iets mee!

Maar maak hem wat spannender.

JW

Woo, tof hoor!
Sowieso is die oude 250 mijn favoriet.
Erg fijn zo een whitewash erop of eraf? 😀

Ik neem aan dat je die knipschaar nog moet afwerken.
Zo niet => ff mooi nog afwerken die knipschaar.

Deze is van Dragon neem ik aan?

Succes verder!

Massel,
Marcel.

eey jacco,

ziet er mooi uit man 😱

(ik had gister met de neu ook wat moeite om de boven en onderkant op elkaar te krijgen maar het is uiteindelijk wel gelukt 8)
(alleen de postbode heeft nu geen elastieken meer) 😈

van wat voor merk zijn die figgies 😕: was ik wel nieuwschierig naar...

mvg gj

Thanks mannu,
@JW, Ga nog proberen met wit om sommige plekken wat extra`s te geven.
Wat betreft een setting, is niet helemaal mijn ding. Eerst de 250, en het staande figuur eens klaarmaken.

@Marcel, Yep, het gereedschap moet nog afgewerkt worden, en nog veel meer.

Greetz Jacco

@ GJ, Thanks, Ja, de boven en onderzijde gingen slecht in elkaar.
De figuren zijn van Verlinden.

@ Jeroen, Thanks, Ben er zeer waarschijnlijk wel op de volgende bouwavond. En dan zal ik hem meenemen.

Greetz Jacco

Re: sdkfz 250 white wash

Richard Cramer zei:
De techniek van Phil Stuchinskas gebruikt?

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Phil+Stuchinskas+&meta=

??

Wat bedoel je hier nu precies mee? Wat houd de techniek in?

@Jacco,
Het gaat lekker dacht ik zo, mooie basis heb je. Ben benieuwd of er ook nog mooie krasjes etc op komen 😉

Greetz,

Jurrie

Re: sdkfz 250 white wash

Richard Cramer zei:
De techniek van Phil Stuchinskas gebruikt?
Jurgen Schot zei:
Wat bedoel je hier nu precies mee? Wat houd de techniek in?
De haarlaktechniek dus. En het is Phil Stutcinskas. Daarom kom je niks vinden Jurgen 8)

@Jacco, ziet er best leuk uit zo. Ik zou nu aan de slag gaan met wat verse witte vlakken en vlekken.
De figuren, tsja ... wat moeten we er over zeggen? Die achterste zit inderdaad niet best, en de ander staat erbij. Wat wil je zelf uitbeelden met je voertuig? Oftewel, moeten de figuren een rol hebben of niet? Als ze alleen bedoeld zijn om grootte aan te geven, zou ik er eentje afronden en in/naast het voertuig plaatsen.
En een setting hoeft niet groot te zijn. Een klein beetje grondwerk is al afdoende.

Groeten, MartinD

Heel mooi gedaan, mijn volgende modelletje wordt denk ik ook een 250 (alt or neu) Vooral de afgebladderde whitewash ziet er wel realistisch uit in mijn ogen.

Groeten,

Wijnand

Mannen, bedankt voor de reply`s.

@Jurgen,Thanks, chippies heeft hij al, wou het deze keer een beetje beperken 😉
@Martin,Thanks, Heb inmiddels een aantal witte vlakken wat witter gemaakt. Ik denk er idd over om iets van een keine setting te maken.
@Andre, Thanks,Tja, de modder is idd wat aan de groffe kant. Gelukkig valt een hoop weg door het loopwerk. Ga uiteraard nog mee verder.
@Wijnand, Thanks, een 250 of 251 is altijd leuk om te bouwen.

Greetz Jacco

yep yep yep yep......

Ziet er goed uit!
Vind het afgebladderde effekt goed gelukt. Ik zou alleen wat meer gebruikssporen danwel blikschade verwachten bij zo'n afgeleefd uiterlijk.
Vwb de figuren zou ik persoonlijk kiezen voor óf alleen de staande in het voertuig óf beiden in een setting naast het voertuig. Maar ook dit is persoonsgebonden...

Erg mooie 250 Jacco!
De whitewash is zeer geslaagd naar mijn idee!
Dat zittende figuur zou je knnen verplaatsen, maar je kan ook bij het deel waar zijn achterwerk over de rand steekt een hangend stukje broek maken van magic sculpt. Dat geeft weer wat extra levendigheid naar mijn idee.

Mzzls

Hey Ron, thanks. Ben er zelf ook wel tevreden mee. En je hebt gelijk over de figuren. Misschien komt er wel een setting.

@Boris, thanks. Idd, het zittende figuur komt er niet in.

Greetz Jacco

Hierbij de volgende, en tevens laatste update. Hij komt voorlopig eerst op een sokkel te staan, en er komt nog een naamplaatje bij.
De kwaliteit van de foto`s kan beter, maar krijg dit even niet beter.
Alvast bedankt voor het kijken, en comments zijn altijd welkom.

foto1.jpg

foto2.jpg

foto3.jpg

foto4.jpg

Als de 250 op een sokkel staat met een bijbehorend naamplaatje zal ik wat betere foto`s maken.
Greetz Jacco

ha die jacco

respect :!: ik vind hem zeer goed en mooi geworden.

alleen een heel klein dingetje wat ik (persoonlijk) iets minder vind is de velle kleur wit van de decal achterop de deur.
(de rest is allemaal wat verweert maar die springt er juist uit)

vind ik persoonlijk hoor 😉

gr gj

Jacco,

Zeer overtuigend model! Heb er niks aan toe te voegen naar wat er al gezegd is. Dinsdag mee naar de bouwavond? Ga zeker van m'n zetel vallen als ik um zie 😉

Je volgende project meen ik al te weten 🙂 Kijken wat we er ieder van gaan bakken?

Gr,
Jeroen

Zeer cool, die fading whitewash. Alsof ie het voorjaar gehaald heeft en dus niet meer z'n winterjasje aanhoeft.
Nu alleen nog een diotje met dotjes sneeuw tussen het opschietend groen 😉
Pfieuw, ik word er helemaal lyrisch van, dat heb ik niet vaak!

Ik hoop dat mijn 250 er ook een beetje op gaat lijken.

Cheers, Anne

Zeker een goed model Jacco! Goed kleurgebruik, en vooral de whitwash en je loopwerk zijn erg goed!! Het figuur past er ook goed bij! Gefeliciteerd met het resultaat! 😀

mzzls!

Terug
Bovenaan