dragon`s brummbar mid

Steven Huiskes

Regiocoördinator Noord-West
Lid van de TWENOT
Nu de tiger bijna klaar is wordt het tijd om verder te kijken.
Ik heb teveel liggen op de plank om op te noemen. Ik denk iets van 20 a 30 modellen om uit te kiezen. 😀 😀 Wel vaak last van koop woede.

Ik ben toe aan iets nieuws, dragon voorziet. Op de plank liggen 2 brummbar`s mid, ja de nieuwste van dragon, 6460 en 6500. Die met en die zonder zimm. 8) 8) 8)
Alleen zijn ze bij dragon vergeten iets van interieur er in te proppen. Als ik er niets aan doe kunnen de luiken niet open, terwijl deze modellen zich daar voor goed lenen 😀 😀 .

Een zoektocht op het net leverde interieur set op van Griffon Model. Nu ken ik dit merk niet, en voor ik €50,-- weg gooi is er iemand die dit merk kent, beter nog mee gewerkt hebt? En is het wat??
Werkt het prettig, duidelijke handleiding e.t.c.....

Wie weet iets!!! 😀 😀 😀

Goetjes steven

Een goed uit einde en de beste plakwensen.

Hoi Steven,
mijn ervaring met Griffon PE is goed ! kijk hier eens voor jouw gewenste set :
http://www.modelarmour.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1086:griffon-sdkfz166-brummbar-interior&catid=37:kits&Itemid=60

Suxes!
Vrolijke groet 😀
Peter

hoi Peter,

Deze had ik gezien, en het is dus wel wat. 😀 😀 😀 .

Nu nog ff bestellen, en de rest van he pe en dan uit vogelen welke fruils er op moeten. Als dit dan besteld is boeken goed doornemen......... wanneer binnen.........plakken!!!!!!!!!!!!!

gr steven

Hallo Steven,

kijk dat is toeval! Ook ik heb het plan binnenkort te beginnen aan de zimm versie.
Waarschijnlijk één van de 217e sturmpanzer abteilung bij Aachen.
Griffon is top PE. Zeer uitgebreid en zeker ook niet voor de onervarenen.
Succes met je model een laat maar zien hoe het er mee gaat!

Groetjes 😀

Hoi Boris,

Net griffon besteld, en een totale voyager exterior upgrade set er maar gelijk bij, word weer ff ruzie met de directrische 🙁 🙁 🙁 , nu wachten op de mail man. Ik ga eerst de zimm verzie maken, als test zeg maar.
Werkt de interieur set, gaat de ander ook gelijk mee.

aan alle; BESTE WENSEN 😀 😀 😀

groetjes steven

P.S. Mooi kunnen we bij elkaar spieken. 😀 😀 😀

Hallo,

Het heeft ff geduurt, maar de ptt{ bestaat die nog wel????? 😳 😳 } is langs geweest....

DSCN5416.jpg

Deze had ik al, ja 2, 1 met zimm en de ander zonder. Met welke ik ga beginnen 😕 😕 Weet het nog niet. Wat ik wel weet is dat ze achter elkaar gebouwd worden.

DSCN5414.jpg

Dit is voor de buitenkant. ja de voyager set die klomplete weetje wel 🙄 🙄 Nee??? wist ik ook dus niet maar er is er dus 1 met alles voor de buitenkant in 1 set. Lekker makkelijk 8) 8)

DSCN5415.jpg

Hier ging het me dus om............de binnenkant 😀 😀 😀

Ik ga eerst ff m`n tussendoortje af maken, een RUDD-je, en dan gaat het beginnen, met welke?????? Ja, kom ik op terug.
[ Mij kennende zit ik dit weekeinde al aan een brummbar te knutselen. Goede voornemens moet je een kans geven. Dus eerst afmaken waar ik mee bezig ben 😈 😈 ]

groetjes steven

Hey Guy,

Ja een bult werk, maal 2. 😀 😀

Dit model leent zich er voor, groote luiken waardoor je een hoop kan zien aan de binnen zijde. Zelfs als je een figuur in de openingen plaatst zie je nog een een hoop.
Het spul is er, ik prijs me gelukkig dat ik het kan betalen, laten we dat niet vergeten, er zijn er ook zat die het niet kunnen 🙁 .
En eerlijk vind ik het knutselen leuker dan het paint tracee. Met painten zal ik nooit een groot meester worden, al hoewel ik vroeger [ 20 jaar geleden, misschien iets langer ] meer vliegtuigen had staan dan de us airforce, en alles met het kwastje deed, ik toch een hoop edelmetaal gewonnen heb. 😳 😳 Maar dat is vroeger.

Ik kan me dus opmaken voor de granaathouders???? Kom maar op, kopje koffie, goede stoel, en mijn geduld..................ja maar dan alleen als ik aan het modelbouwen ben voor de rest is er niets meer over.
Zonder dollen, je moet er voor gaan zitten, je tijd nemen. Net als mijn werkgever wil dat ik een project echt moet vlakken, je moet er voor gaan zitten.

Misschien dit weekeinde meer, denk het wel ik heb er zin in.

Groetjes Steven

Hallo allemaal,

Natuurlijk heb ik gister zitten kijken naar de Brummbar en zijn setjes... 😀 Het moest gewoon open....... 🙂 Ik kon me niet beheersen........
Een studie van alle pe tekeningen leert mij dat ik voorlopig nog niet aan het pe knutselen kan 🙁 🙁 🙁 ............Ik moet eerst een heleboel plastic verwijderen.
Het strippen zal wel wat tijd in beslag gaan nemen, het moet netjes, secuur..........en af en toe zijn de tekeningen niet helemaal duidelijk wat nu precies weg moet en hoeveel 😕 😕 😕
Maar ik heb er zin in, al zal het pe nog ff in de ijskast moeten 😉 😉

Gr Steven

Hallo allemaal,

Om een indruk te geven van het knip, zaag en schuurwerk enkele foto`s

DSCN5417.jpg

DSCN5418.jpg

DSCN5419.jpg

DSCN5420.jpg

Dit wordt het eerste waar ik me mee bezig ga houden, als mijn RUDD-je licht te drogen.

Groetjes steven

Hoi Elco,
Elco Elings zei:
Jee daar zou me de moed van in de schoenen zakken. Succes met deze, ga m volgen in ieder geval 😉

Dat valt toch wel mee???? Rustig aan beginnen, als ik toe ben aan het pe en het lukt niet of ik ben niet geduldig genoeg, dan gewoon stoppen. 😀 😀 Het is een hobby, geen aangenomen werk!! 😉

Groetjes Steven

Hoi Steven,

Had zelf de brummbar van Tristar gekocht en daar ook het Griffon binnensetje bij aangeschaft want er moet idd wel een interieur in. Ik ben echter zo geschrokken van de granaathouders waarbij je x aantal keer dezelfde cirkeltjes aan elkaar moet solderen dat ik toch maar de brummbar van Tristar met inteireur heb aangeschaft.

Zal echter toch nog veel van het Griffonsetje erin proppen, behalve de granaathouders................

Sterkte en succes.

Hallo,

@ Frank ; Ik zie het wel, beetje bij beetje. Misschien is solderen niet nodig, ik zelf gebruik industriele secondenlijm. Deze is net wat beter dan bij de doe het zelf zaak.

@ Guy ; Inderdaat, elke keer een beetje. Afjakkeren doe ik op mijn werk als het ff snel moet, een klus van 2 dagen in 1 dag proppen of zo. Met dit, absolute geen haast. En ik heb ook geen eind datum gezegt.
En hierna moet er nog 1, die brummbar mid met zimm.

Groetjes Steven

Hoi allemaal,

Wel ik ben ff aan het schuren, vijlen etc..... geweest 🙄

Het is nog niet helemaal perfect, maar alle grove punten zijn verwijderd. Rest nu nog wat kleine puntjes, en dan een hoop polijs werk 😱 😱 . Ook ga ik opzoek naar een donor tank, voor alle boutjes die ik van de brummbar moest halen. Mijn punch en die set heeft niet van zulke kleine dingen, dus nog een aantal punten al voor het opbouwen kan beginnen 😀 😀

DSCN5481.jpg

DSCN5480.jpg

DSCN5479.jpg

DSCN5478.jpg

DSCN5477.jpg

Op naar de volgende update.

Groetjes Steven

Hoi Steven,

Zie je het nog zitten met alle PE? 😉
Nog ff een tip voor die boutjes; die kun je ook zelf maken.
Door enkele originelen te stempelen in een stukje MS kun je zo nieuwe gieten met welk materiaal dan ook.
Als je het laat uitharden heb je malletjes die je zo weer opnieuw kunt gebruiken.

Groetjes en succes!

Hallo allemaal,

@ Boris- Ja ik zie het nog steeds zitten, maar ben een beetje te druk. 10 Feb een tentamen{ moet nog beginnen met goed gaan leren 😳 😳 😳 } Wil ook eerst dat ene RUDD-je af maken. Meisje ziek thuis, moet dus ook het huishouden over nemen, oja..........ik werk ook nog full time 😉 Ik weet ff niet zo snel wat MS is?????? IK ken wel mallen van rubber en dan kunst hars gebruiken, zo heb ik toch een hoop verlinden gekopieerd.

Maar goed, ik heb de eerste stapjes gezet met PE.

DSCN5490.jpg

Dit is de kist die achter op de grond komt te staan, sluitingen en schanieren komen nog.

DSCN5491.jpg

DSCN5492.jpg

En dit oude hok is optie voor donor tank, en anders koop ik nog een Brummbar voor donor 😉 😉

DSCN5494.jpg

T`is weinig, maar toch iets.

Groetjes Steven

Hallo allemaal,

`T is al weer ff terug, maar weer iets gedaan.
Ik heb van de kist de schanieren en de sluitingen gemaakt. Let wel ik moet ze nog schuren en polijsten en bij knippen.

DSCN5514.jpg

DSCN5513.jpg

Ik ben wat gewent, maar dit is soms wel heel erg klein, en dan 3 onderdelen hebben 😀 😀 😀 😀

Groetjes Steven

Hallo allemaal,

Wel begonnen aan de granaathouders. Het valt wel mee, je hebt maar 7 onderdelen nodig om er 1 te maken. 😀 😀 😀 Voordeel is wel dat deze kan scharnieren.

DSCN5608.jpg

Dit zijn de 3 grootste. Een stukje draad, wat rond plastic en nog wat pe. 😉 😉 Ff puzzelen en dan heb je dit.

DSCN5604.jpg

Ik moet 14 van deze maken en dan nog 12 die de helft kleiner zijn 8) 8) , met de eerste was ik 25 minuten aan het puzzelen, ik hoop dat de rest wat sneller gaat.
De kist die tegen de achterwand komt zit ook in elkaar, de kist voor de granaten heb ik ook gevouwen voor controle op maatvoering.

DSCN5607.jpg

DSCN5605.jpg

DSCN5606.jpg

Well; thats all 😀 😀

Groetjes Steven

Respect man, kan jou beertje mooi als leidraad gebruiken voor de mijne.

Keep up the good work.

Gr. Frank

Hoi Steven,

Aha dus zo zit het; ik las al eens iets over school én een vaste baan dus ik kon het niet helemaal plaatsen 😀 ja... das druk idd!
Mooi werk hoor met de PE delen. Met MS bedoel ik Magic sculp (sorry, had het ook direct zo kunnen typen).

Groetjes!

Hoi allemaal,

@ Guy- De box is aan de binnen zijde gesoldeerd en de granaat houders zijn verlijmd. Licht meer aan mijn soldeerkunsten 😈 😈 😈

@Frank- thnxx, maar ik ben nog maar net begonnen.

@Boris- Ja ik ben hydralische graafkraan machinist, zowel grond verzet als sloop, dit laatste is wel heel erg leuk werk 😀 😀 😀 , en van de werkgever mag ik het machinisten diploma halen, en het zwaarste tentamen heb ik 10 feb. Magic sculp.......... ga wel eens testen. maar 3e brummbar voor een paar boutjes is ook optie, rest.........voor mijn spare box of terrashaard 😀 😀 😀

Ik ben nog wel ff bezig met de houders, geduld............komt vanzelf meer voor de poosting................

Groetjes Steven

Ff een klein update[je],

Ik heb een paar, 3, granaathouders klaar. En zo ziet het er uit, het vast zetten op de stip pe doe ik als ze allemaal klaar zijn. Er is wel ; erg weinig ruimte 🤣

DSCN5609.jpg

DSCN5610.jpg

Groetjes Steven

Hallo allemaal,

Ben weer ff aan het knutselen geweest.
Er moeten er nog heelwat bij maar zo iets word het. 😀 😀

DSCN5622.jpg

DSCN5623.jpg

Meer als deze in elkaar zit.

Groetjes Steven

Hoi Marcel,

Thnxx 😀 😀 😀
Alles wat maar open kan aan het fighting-compartment gaat ook open 😉 , anders doe ik dit voor 🤣 🤣 🤣 .....ja wat eigenlijk.
Misschien dat ik het dak ook loslaat, zodat er in gekeken kan worden.

Groetjes Steven

Zo de Schiedam periekelen weer te boven, op naar de orde van de dag. 😀 😀

Ik heb 1 granaat houder klaar. Weet trouwens iemand wat voor kleur de granaten hadden/hebben???????? 😕 😕 😕

Genoeg geschreven;

DSCN5646.jpg

DSCN5645.jpg

Nu nummer 2 nog.

Groetjes Steven

Oeps............ 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳

Ja ben ook een bouwer, had voor de jagt tiger de volle 5 punten voor de bouw, dus geen fotograaf.
Weet jij toevallig welke kleuren de granaten hadden/hebben????

Groetjes Steven

Hoi Steven,

Ik weet niet óf dit de goede kleur is maar een ander meent iig van wel 😉
http://cs.finescale.com/FSMCS/forums/t/118109.aspx?PageIndex=4

Goed werk so far, netjes gebouwd!

Groetjes

Hallo,

Boris - Deze had ik ook gezien, en deze kleur lijkt op duits grijs, dat van uniformen. Maar ik twijfel hier aan, van daar.

Frank- Ben nog maar net begonnen, moet er nog zo een 😢 😢

Groetjes Steven

Voor de liefhebbers wat duidelijkere foto`s.
Ook heb ik een granaat klaar, dit zijn 3 onderdelen, deze is van voyager.

DSCN5656.jpg

DSCN5655.jpg

DSCN5657.jpg

Tot later,

Groetjes Steven

Hallo daar,

Wel ben ff bezig geweest met de kist voor de kruitlading van de granaaten.

DSCN5658.jpg

DSCN5659.jpg

DSCN5660.jpg

DSCN5662.jpg

Zoals te zien kan het bovenste luik bewegen, ik ben bezig met het onderste luik.

Thats all,

Groetjes Steven

Hallo allemaal,

Ja ff geen updates, sterker nog het gaat ff de ijskast in.

Mijn vrouw zit thuis met een totale burnout..........wat dus inhoud dat ik naast fulltime werk ook bijna full time huishouden mag doen, heb ook 2 dochters.....Mijn 2 jarige opleiding is eind dit jaar klaar.......21 april weer deel tentamen[ ik heb al een 8 en 9`s wil dit dus wel ff voort zetten]........de blaatjes komen weer aan de bomen, dus is het weer razend druk aan het worden op mijn werk......zeker nu het nog droog weer is..........

Ik zie ff geen andere optie dan mijn modellen te parkeren tot betere tijden 😢 😢 😢 de vrije tijd die ik heb , ben ik blij dat ik ff rustig op de bank kan gaan zitten........

het is ff niet anders.............

groetjes Steven

Oew succes de aankomende tijd.

Ken het druk zijn, ben blij als ik s'avonds nog even op de bank kan ploffen.
Bouwen gaat erg langzaam maar kan ook veel genoegen uit andere bouw gerelateerde zaken halen zodat het vlammetje blijft wakkeren 😉

Ik wacht geduldig je volgende updates af al kan het even duren, maar wat in het vat zit!

Grtzz

Hoi Steven,

Jammer maar soms zijn er andere prioriteiten. Nu voortzetten met kans op tegenvallen is jammer en het niet waard.
Wie weet hoe het er over een paar maand uitziet.

Groetjes en sterkte!

Terug
Bovenaan