Dragon Pz.Kpfw. IV. ausf.J mid production

Herold Derksen

Overleden
Hoewel ik nog bezig ben met de verwering m'n Sherman Vc firefly en nog wat meer inspiratie en motivatie voor het bijbehorende diorama op wil doen ben ik toch maar begonnen met de bouw van een panzer IV.
De kit is RUDD gebouwd met bijbehorende PE. De PE rond de tracks op de voorkant zit waarschijnlijk in de stofzuiger, vandaar de plastic onderdeeltjes.

img4200y.jpg

img4201b.jpg

img4202nr.jpg

img4203lp.jpg

img4204m.jpg

De rechter luiken van de koepel komen open te staan. De binnenkant is al wel voorzien van verf en washes.
Niet alle schurzen zullen worden gebruikt.

Het figuurtje wat erbij komt:
alpine35100.png

http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=2&t=28046

De panzer wordt er één van een niet geidentificeerde unit aan het west front in 1944.

Vanwege een interne verbouwing in 'huize Derksen' kan ik tijdelijk niet bij m'n airbrush dus een uodate zal nog even op zich laten wachten. Ondertussen zal ik overeen setting nadenken. En natuurlijk mijn Firefly afmaken.

Groet Herold.

Heren

Dank u voor de reacties.
Het camopatroon wat ik ga proberen er op aan te brengen is:
spa0120rn.jpg

Maar ik moet eerst nog een gipswand aan één kant afwerken voor ik bij m'n airbrush kan 😕 .
Ik hoop dat deze week af te krijgen (inclusief behang).

Groet Herold.

Uiterst fijne camo Herold,
Ik heb zelf deze kit + de H versie ook nog liggen.
Als ik dit werk zie gaan mijn hobbyhanden ook kriebelen....

Grt en succes met het airbrushen!

Johannes Haspels zei:
Kun je niet met de wit-grijze primer-variant alvast wat oplichten ?
Dat had gekund maar heb ik niet gedaan. Waarom niet? Ik heb er niet bij stil gestaan.

Maar het eerste kleurtje zit erop.
Ik had eerst een mix van dark yellow (XF-60) en buff (XF-57) (1:1) maar dat vond ik te donker (misschien de volgende keer oplichten met wit-grijze primer? 8) ).
Daarna alleen buff erover gespoten.
img4298q.jpg

img4296nk.jpg

img4295n.jpg

img4297o.jpg

De tracks ook gedaan met dark iron (XF-84) met een vleugje red brown (XF-64).
img4293k.jpg

En dan straks het moeilijkere deel van het spuiten; de camo.

Tot zo ver.

Groet Herold.

strakke arbeid weer Herold !

hef fun met de camo,

groet'n uut Baarneveld 😀

Dank voor de reacties.

De camokleurtjes zitten er op. Wel met wat overspray maar wellicht krijg ik dit weg met het verweren.
Het groene is gedaan met een mix van Tamiya Nato Green (XF-67) en Buff (XF-57) in een verhouding van 5:1.
De bruine kleur is gedaan met een mix van Tamiya Nato Brown (XF-68) en Buff (XF-57) eveneens in de verhouding van 5:1.
De lichte stippen zijn gedaan met een mix van Tamiya Buff (XF-57) en Flat White (XF-2). Verhouding weet ik niet meer maar ik vind het iets te licht geworden.

img4379d.jpg

img4374os.jpg

img4376gy.jpg

img4377i.jpg

De uitlaten zijn gedaan met Tamiya Flat Brown (XF-10).

img4378g.jpg

De volgende stap is het schilderen van de gereedschappen en dergelijke. Daarna komt er een glanslaagje erover om vervolgens de decals aan te brengen.

Bedankt voor het kijken.
Groet Herold.

Nice Herold!

Ik zou me over die overspray niet te druk maken. Een paar filters en verdere verwering en het loopt allemaal soepel over.
Wat je ook nog kunt doen is een miniem mistlaagje met buff aanbrengen waardoor de kleuren al iets naar elkaar toetrekken (hou dit echter zeer beperkt).
Dat de stippen wat lichter zijn is (naar mijn idee) juist goed. Zo vallen ze straks extra op en ze zullen nog wel wat afzwakken met het verweren.
Veel succes verder, hij gaat lekker zo!

Groetjes

Ha die Herold,

Inderdaad, very nice 😀 ! Mooi gevormd camo patroon waarbij het haast achteloos random lijkt, precies zoals ik het mooi vind.

Een mooie basis om op verder te gaan. Jou kennende is/wordt dit een beauty...

groeten, Richard.

Mooie verfbeurt man !

Maak je geen zorgen over de overspray. Bedenk dat in het echt er een mens verf stond te vernevelen.
Ik zag namelijk ook wat verfspatjes waar ik eerder van gruwelde (grove spuitfout..foei) maar hé:
het was toch een mens met een gereedschap die het aanbracht ?
Menselijke fouten vind ik hier dus historisch correct en overtuigend weergegeven !

En nu lekker verweren...

groetje 😀
Peter

Dag Harold,

Prachtige camo, goede keuze!
En wat Boris zegt: behoorlijke overspray, maar geen zorgen - even wat 'misten' met buff (kleuren kunnen sowieso nog wel iets lichter geloof ik) en dat maakt al veel goed. Ik heb zelf mijn camo-patronen met overspray ook echt geprobeerd te corrigeren, dus de kleuren opnieuw doen. Daar kom je soms ook ver mee (als de overspray echt erg is).

Keep it up!
Ptr

boris bakker zei:
Hi Herold,
Hoe staat het met deze fijne panzer?
Ik ben benieuwd!! 😀
Groetjes Boris
Uhmm.... 😳
Eigenlijk ben ik niets verder dan de laatste foto's. Hij is na mijn laatste post vrij snel op de plank gekomen. Ik ben met andere projectjes verder gegaan.
Zit nu in een verhuizing, het einde nadert, dus weinig tijd maar ook nog met andere projectjes bezig.
Hoewel ik niet zeker weet of 'ie nog helemaal compleet is wil ik 'm wel weer oppakken. Maar dat zal nog even op zich laten wachten.

Wel leuk dat je me er aan herinnert 😀

Groetjes Herold.

Terug
Bovenaan